خبرها

نتایج جشنواره ونیز ۲۰۲۲

نتایج جشنواره ونیز ۲۰۲۲ اعلام شد.

سینمای ایران با داوری لیلا حاتمی و دو فیلم سینمایی در بخش مسابقه ۷۹، یک فیلم در بخش افق ها و یک فیلم در بخش افق ها اکسترا، یک فیلم بخش کالج سینما به تهیه کنندگی کتایون شهابی و حضور داریوش خنجی به عنوان مدیر فیلمبرداری فیلم «باردو» ساخته آلخاندرو ایناریتو، سالی استثنایی را برای خود در تاریخ جشنواره ونیز رقم زد.


نشست رسانه ای هفتاد و‌ نهمین جشنواره فیلم‌ونیز از ساعت ۱۳:۳۰ آغاز شده است. فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی در اولین حضور جهانی در بخش رقابتی افق ها به نمایش در می آید.

فیلم سینمایی «بی رویا» ساخته آرین وزیر دفتری و به تهیه کنندگی هومن سیدی در بخش افق ها اکسترا حضور دارد.

فیلم «بانو» ساخته تهمینه رافائلا و تهیه کنندگی کتایون شهابی و محصول جمهوری آذربایجان در بخش کالج سینمای بینال به نمایش در می آید.


شب داخلی دیوار ساخته وحید جلیلوند برای بخش مسابقه ونیز انتخاب شد.

فیلم سینمایی «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی به عنوان دومین فیلم ایرانی مسابقه ۷۹ ونیز اعلام شد.

بخش مسابقه ونیز ۷۹ جدا از White Noise به عنوان فیلم افتتاحیه، ۲۲ فیلم از هشت کشور را انتخاب کرده که آمریکا با ۹ فیلم، فرانسه با ۵ فیلم، ایتالیا با ۴ فیلم، انگلستان با ۳ فیلم، ایران با ۲ فیلم و ژاپن، آرژانتین و مکزیک هر یک با یک فیلم در بخش مسابقه حضور دارند.

جشنواره فیلم ونیز قدیمی ترین جشنواره فیلم در جهان و یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان به شمار می‌آید. جشنواره فیلم ونیز نخستین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی برگزار شد و در کنار جشنواره‌هایی چون کن و برلین از مهمترین رخدادهای سینمایی اروپا و جهان به‌شمار می‌آید

نتایج بخش های دیگر

فیلم سینمایی White Noise ساخته نواه بائومباک فیلم افتتاحیه هفتاد و‌ نهمین جشنواره فیلم ونیز خواهد بود. گرتا گرویگ، آدام درایور و جودی ترنر-اسمیت بازیگران این کمدی سیاه بوده که از جمله محصولات نتفلیکس است. فیلم درباره جک‌ گلادنی با بازی آدام درایور استاد دانشگاه است که درباره هیتلر تدریس می کند! نتفلیکس طبق پیش بینی ها با حداقل چهار فیلم در ونیز حضور خواهد داشت.

بخش منتقدین جشنواره ونیز

سی و هفتمین دوره بخش هفته منتقدان فهرست فیلم های انتخابی امسال خود را اعلام کرد. این بخش که به شکل مستقل در کنار بخش رسمی جشنواره فیلم ونیز برگزار می شود، تنها فیلم های بلند ساخته اول کارگردان ها را می پذیرد.

هفت فیلم بخش مسابقه هفته منتقدان ونیز از کشورهای کلمبیا، فرانسه، سوئد، اتریش، صربستان، ایتالیا و آلمان انتخاب شده اند.

فیلم افتتاحیه از فرانسه، فیلم اختتامیه از مراکش و یک فیلم به عنوان ‌نمایش ویژه از پرتغال در این بخش حضور دارند. فیلم های کوتاه این بخش نیز همه محصول ایتالیا است. سال گذشته فیلم «زالاوا» ساخته ارسلان امیری در این بخش به نمایش در آمده و جایزه بهترین فیلم و جایزه فیپرشی را دریافت کرد.

به نقل از سینه ایران

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×