بولتن خبریخبرها

اخبار فیلم های ایرانی در جشنوارهای جهانی – آبان 1400

در نیمه اول آبان 1400 این اتفاقات و اخبار در جهان برای فیلم های ایرانی رخ داده است. (شما می توانید اگر خبری را در متن زیر پیدا نکردید، برای ما در بخش کامنت بنویسید)

سرویس خبر سایت Hisubmit از این پس به صورت دو هفته یکبار اخبار حضورهای جهانی فیلم های ایرانی در جشنواره ها و اکران های بین المللی آن را در قالب یک نوشته منتشر می کند.

  • چهاردهمين دوره جوايز سينماى آسيا و پاسيفيك فهرست داوران خود را اعلام كرد. تران آن هونگ سينماگر سرشناس ويتنامى رياست هيات داوران بخش اصلى را به عهده داشته و خانم آن مارى جاسير كارگردان جهانى سينماى فلسطين، ناشن مودلى مدير جشنواره فيلم سيدنى، سونى تاراپوروالا كارگردان، فيلمبردار و فيلمنامه نويس هندى و جانت وو مدير بنياد سينماى چين ديگر اعضاى هيات داورى جايزه آپسا خواهند بود. انوشا سوويچاكورنپونگ سينماگر تايلندى رياست هيات داورى بخش فيلم جوان/كودك، مستند و انيميشن را به عهده داشته و جين نو سردبير بخش آسيا نشريه اسكرين اينترنشنال و آنتونى الورثى انيماتور نيوزلندى ديگر اعضاى اين هيات داورى خواهند بود. چهاردهمين دوره جايزه سينماى آسيا پاسيفيك در روز پنج شنبه ٢٠ آبان/١١ نوامبر در گلد كوست استراليا برگزار خواهد شد.
  • سى و يكمين جشنواره فيلم پيام به بشريت سن پطرزبورگ از ٧ تا ١٣ آبان/٢٩ اكتبر تا ٤ نوامبر در روسيه برگزار خواهد شد. دو فيلم كوتاه “كيف ايرانى” ساخته مريم تفكرى و محصول انگلستان و “سيب ليلا” ساخته آذر سيار و محصول فنلاند در اين جشنواره حضور دارند.
  • بيست و دومين جشنواره فيلم هاى آسيايى سن ديگو از ٦ تا ١٥ آبان/٢٨ اكتبر تا ٦ نوامبر در آمريكا در حال برگزارى است و فيلم سينمايى “جاده خاكى” ساخته پناه پناهى در اين جشنواره به نمايش در مى آيد.
  • بيست و نهمين جشنواره فيلمبردارى كمرايميج از ٢٢ تا ٢٩ آبان/١٣ تا ٢٠ نوامبر در تورون لهستان برگزار خواهد شد و فيلم “نردبان طلايى” ساخته فرهاد قادرى و محصول كانادا در بخش موزيك ويدئو جشنواره حضور دارد. فيلم هاى “مادران موازى” ساخته پدرو آلمودووار و “تراژدى مكبث” ساخته جوئل كوئن اين جشنواره معتبر را افتتاح خواهند كرد. در بخش مسابقه اصلى جشنواره هم فيلم هاى مطرحى مانند “بلفاست” ساخته كنت برانا، “تل ماسه” ساخته دنيس ويلنوو، “ارسال فرانسوى” ساخته وس اندرسون، “آخرين دوئل” ساخته رايدلى اسكات و “تراژدى مكبث” به رقابت خواهند پرداخت.
  • فيلم سينمايى “قصيده گاو سفيد” جايزه پيلار ميرو بهترين كارگردان جديد شصت و ششمين جشنواره فيلم وايادوليد را دريافت كرد. اين جايزه سومين جايزه بين المللى فيلم در عرصه هاى جهانى است. جشنواره فيلم وايادوليد از ١ تا ٨ آبان در اسپانيا برگزار شد.
  • در كشور نيوزلند ١٣ جشنواره فيلم در شهرهاى مختلف اين كشور توسط نهاد واحدى مديريت و برنامه ريزى مى شوند كه مهم ترين آنها دو جشنواره ولينگتون و آكلند اند. امسال جشنواره فيلم آكلند لغو اما پنجاهمين جشنواره فيلم ولينگتون از ١٣ تا ٣٠ آبان/٤ تا ٢١ نوامبر برگزار شده و فيلم هاى “خورشيد” از مجيدمجيدى، “قهرمان” از اصغر فرهادى، “جنايت بى دقت” از شهرام مكرى، “جاده خاكى” و “شيطان وجود ندارد” از محمد رسول اف به نمايش در خواهند آمد. در دو جشنواره كرايست چرچ (٧ تا ٢٣ آبان) و ديوندين (١٤ تا ٣٠ آبان) فيلم هاى “قهرمان”، “جاده خاكى”، “خورشيد” و “شيطان وجود ندارد”، در دو جشنواره هميلتون (٢٠ آبان تا ١٤ آذر) و نلسون (١٩ آبان تا ١٠ آذر) فيلم هاى “قهرمان”، “جاده خاكى” و “خورشيد” و در جشنواره هاى “گور” (٢٠ تا ٣٠ آبان)، هاوكس بى (٢٧ آبان تا ١٤ آذر)، مسترتون (٢٧ آبان تا ١٠ آذر)، نيو پليموث (٢٧ آبان تا ١٤ آذر)، پالمراستون نورث (٢٨ آبان تا ١٤ آذر)، تائو رانگا (٢٧ آبان تا ١٤ آذر) و تيمارو (٢٠ تا ٣٠ آبان) دو فيلم “قهرمان” و “جاده خاكى” نمايش خواهند داشت.
  • فيلم انيميشن “ديوار چهارم” ساخته محبوبه كلايى جايزه ٩٧/٦ مفيستو شصت و چهارمين جشنواره فيلم مستند و انيميشن لايپزيگ را دريافت داشت. جايزه ساكسون براى بهترين پروژه مستند به كارگردانى يك زن در بخش صنعت مستند جشنواره را هم سروناز علم بيگى براى پروژه “گل شكسته” به خود اختصاص داد. شصت و چهارمين جشنواره لايپزيگ از ٣ تا ٩ آبان/٢٥ تا ٣١ اكتبر در آلمان برگزار شد.
  • هشتمين جشنواره فيلم شن ژن در روز ٨ آبان/٣٠ اكتبر در چين برگزار شد و فيلم سينمايى “بوتاكس” ساخته كاوه مظاهرى در اين رويداد به نمايش در آمده و جايزه بهترين فيلم بلند را نيز دريافت كرد.
  • سى و چهارمين جشنواره فيلم مستند آمستردام، ايدفا، فهرست فيلم هاى خود را كامل كرد و در بخش مسابقه مستند بلند فيلمى از ايران حضور ندارد. “مشق شب” ساخته آقاى عباس كيارستمى، “مشق امشب” ساخته اشكان نجاتى و مهران نعمت اللهى، “من سعى مى كنم فراموش نكنم” ساخته پگاه آهنگرانى و محصول ايران و جمهورى چك، “چهره پرداز” ساخته جعفر نجفى و “آب، باد، خاك، نان” ساخته مهدى زمانى كياسرى در اين رويداد معتبر حضور دارند.
  • چهل و چهارمين جشنواره فيلم دنور از ١٢ تا ٢٣ آبان/٣ تا ١٤ نوامبر در آمريكا برگزار خواهد شد و فيلم هاى “قهرمان” ساخته اصغر فرهادى، “قصيده گاو سفيد” ساخته بهتاش صناعى ها و مريم مقدم، “جاده خاكى” ساخته پناه پناهى و “راديوگرافى يك خانواده” ساخته فيروزه خسروانى در اين جشنواره به نمايش در مى آيند.
  • شصت و دومين جشنواره فيلم سالونيكا از ١٣ تا ٢٣ آبان/٤ تا ١٤ نوامبر در يونان برگزار خواهد شد و فيلم سينمايى “قصيده گاو سفيد” ساخته مريم مقدم و بهتاش صناعى ها و محصول ايران و فرانسه در بخش افق هاى باز و “برف اول” ساخته حامى رمضان و محصول فنلاند در بخش نسل بعدى به نمايش در خواهند آمد.
  • بيست و نهمين جشنواره فيلم ديدار با ديوانگى تورنتو از ٦ تا ١٦ آبان/٢٨ اكتبر تا ٧ نوامبر در كانادا در حال برگزارى است و فيلم هاى “بى حسى موضعى” ساخته حسين مهكام، “دشت خاموش” ساخته احمد بهرامى و “سه متر و چند سانت” ساخته مصطفى صالح نژاد) در اين جشنواره به نمايش در مى آيند.
  • هفتادمين جشنواره فيلم مانهايم از ٢٠ تا ٣٠ آبان/١١ تا ٢١ نوامبر در آلمان برگزار خواهد شد و فيلم هاى “تجربه” ساخته آقاى عباس كيارستمى، “برف اول” ساخته حامى رمضان و محصول فنلاند و “كسى با گوساله ها نيست” ساخته سابرينا سرابى و محصول آلمان در اين رويداد حضور دارند.
  • سى و هشتمين جشنواره فيلم مستند كاسل از ٢٥ تا ٣٠ آبان/١٦ تا ٢١ نوامبر در آلمان برگزار خواهد شد و فيلم هاى “سعى كردم با آنها فرياد بزنم” ساخته نفيسه مشعشعه و “بخش هايى از يك انقلاب” ساخته سهند سرحدى و محصول ايران و سوئد در اين رويداد به نمايش در مى آيند.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×