خبرهاگزارش

زیباترین نقاشی های دیواری گرافیتی جهان

هنر شهری

ده مورد از زیباترین نقاشی های دیواری گرافیتی جهان از سال 2023 انتخاب شده‌اند که در این‌مقاله به معرفی سه اثر برتر می‌پردازیم.

Street Art Cities، پلتفرمی که در سال 2016 برای مستندسازی بهترین آثار هنر شهری جهان ایجاد شد، 50 اثر برتر سال ۲۰۲۳ را با کمک هیئت داوران متخصص انتخاب کرده است. هشت اثر هنری از 10 اثر برتر در اسپانیا قرار دارند.

Fene (A Coruña, Spain)
Fene (A Coruña, Spain)

این گرافیتی ساخته شده توسط Sfhir در Fene (A Coruña، اسپانیا) توسط Street Art Cities به عنوان بهترین 2023 انتخاب شده است. این گرافیتی در مراسم افتتاحیه جشنواره دیواری Perla در آگوست گذشته ایجاد شد. از زمان تکمیل، این نوازنده ویولن سل، شور و شوق مردم محلی را برای نمایش تمرکز عظیمی از خلاقیت در این سطح عظیم برانگیخته است. Sfhir به طرز ماهرانه ای از شکل ساختمان 9 طبقه، از جمله نورگیر آن، برای ادغام نقاشی دیواری با سازه استفاده کرد و باعث ایجاد ویولن سل باشکوهی شده که توسط یک نوازنده زن نواخته می‌شود. در شب به نظر می رسد گرافیتی ها زنده می شوند. در قسمت بالای ساختمان، وقتی همسایه‌ها چراغ‌های راه پله را روشن می‌کنند، فرک‌های ویولن سل روشن می‌شوند و یک شگفتی بصری ایجاد می‌کنند.

دیوید کوسی DAVID COUCE

نوشته های مشابه
زن خور
A Dona do Estuario’ (The Woman of the Estuary

A Dona do Estuario’ (زنِ خور (مصب))، اثر لولا گوچه، از طبیعت استان پونتودرا اسپانیا، به طور خاص خور (مصب) بایونا، با تنوع زیستی و زیبایی طبیعی بی نظیرش الهام گرفته شده است. در گرافیتی که در رتبه دوم قرار دارد، زنی به نمایندگی از مادر طبیعت دیده می شود که از محیط خود مراقبت می کند و آن را پرورش می دهد تا بقیه موجودات زنده بتوانند در تعادل زندگی کنند. این هنرمند کارش گفت: تقدیم به مادرم، به خاطر قدرت، پشتکار و بهترین نمونه زنی که می توانستم داشته باشم.

'Copora', by Yoe 33
‘Copora’, by Yoe 33

«کوپورا» ساخته Yoe 33، در شهر لوگو، در شمال غربی اسپانیا دیده می شود. این نقاشی دیواری که به عنوان A Castrexa شناخته می شود، مقام سوم این فهرست را به دست آورده است، زن «castrexa» را به تصویر می کشد که بر Ronda de la Muralla تسلط دارد. خالق این نقاشی دیواری در ژانویه گذشته گفت: “وقتی به کوپورا نگاه می کنید، قصد من این است که احساس کنید او می تواند مادربزرگ یا اجداد شما باشد.” برخی آن را خیلی دوست خواهند داشت، برخی دیگر کم یا اصلاً نمی‌پسندند. جالب است که مردم نظرات خود را دارند، اما قصد من این بود که با محیط شهر تلفیق شود.

زیباترین نقاشی دیواری گرافیتی جهان

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×