خبرهاگزارش

لغو جشنواره‌های حقوق بشر سازمان ملل

نمایش نزدیک به 1000 فیلم مستقل در بیش از 3 دهه

پس از نمایش نزدیک به 1000 فیلم مستقل در بیش از 3 دهه، دیده بان حقوق بشر به جشنواره‌های فیلم حقوق بشر خود پایان می دهد.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که جشنواره طولانی مدت فیلم خود را تعطیل می کند. جشنواره فیلم دیده بان حقوق بشر که در سال 1988 تأسیس شد، نزدیک به 1000 فیلم مستقل را به نمایش گذاشت، در بیش از 30 شهر در سراسر جهان برگزار شد و طولانی ترین جشنواره فیلم حقوق بشر در جهان است.

تیرانا حسن، مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر گفت: «با اندوه و تأسف عمیق تصمیم سختی را برای تعطیلی جشنواره فیلم دیده بان حقوق بشر گرفتیم. «جشنواره فیلم یک مؤسسه فرهنگی مشهور است که صدها هزار فیلم‌بین و فیلمساز در سراسر جهان را طی سه دهه آموزش داده و الهام بخشید و فضایی حساس برای ارتباط، گفتگو و اقدام در مورد مسائل حقوق بشر فراهم کرد.»

دیده بان حقوق بشر گفت که تصمیم برای تعطیلی جشنواره بخشی از یک بازسازی گسترده تر به دلیل محدودیت های مالی بود.

آخرین دوره جشنواره‌های فیلم دیده‌بان حقوق بشر طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده در سراسر بریتانیا و ایرلند  در ۱۴ مارس ۲۰۲۴ افتتاح می‌شود و در سراسر کانادا از ۲۱ مارس آغاز می‌شود.

این جشنواره یک بستر اصلی برای فیلم‌های تاثیرگذار و گفتگوهای عمیق در مورد مسائل حقوق بشر، با تمرکز اولویت بر دیدگاه‌های کمتر دیده شده از سراسر جهان ایجاد کرد.

کارکنان جشنواره در فشار برای افزایش استانداردهای دسترسی در صنعت فیلم نقش مهمی ایفا کرده اند که در نتیجه در دو سال گذشته سه جشنواره فیلم کاملاً فراگیر برگزار شد. در طول همه‌گیری کووید-۱۹ و قرنطینه‌هایی که سینماها را تعطیل کرد، تیم جشنواره فیلم یک سایت پخش دیجیتال ایجاد کرد که تعداد تماشاگران را سه برابر کرد، اعضای جشنواره را تشویق کرد تا برای گفتگوهای زنده آماده شوند و اطمینان حاصل شود که مردم در خانه منزوی نخواهند شد. این سایت نوآور به کار جشنواره برای ایجاد فضاهایی برای گفتگو، ارتباط و اقدام در مورد مسائل حقوق بشر ادامه داد.

جشنواره‌های حقوق بشر

 

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×