بازار هنرخبرهارویدادها

شاهکارهای مونه، پیکاسو و بیکن در حراج

شاهکارهای هنری در حراج ساتبی لندن

ساتبی از شاهکارهای مونه، پیکاسو و بیکن در حراج هنری لندن رونمایی کرد.

در صد و پنجاهمین سالگرد اولین نمایشگاه امپرسیونیسم در پاریس، آثار استاد امپرسیونیسم – کلود مونه – در ساتبی زیر چکش حراج می رود.

Sotheby’s Modern and Contemporary Evening auction

چندی دیگر کانون توجه دنیای هنر به سمت لندن معطوف می شود، زیرا ساتبیز آماده می شود تا مجموعه ای از شاهکارهای بی نظیر را در حراج عصر مدرن و معاصر خود در 6 مارس 2024 رونمایی کند.

در میان پیشنهادهای مورد علاقه، آثاری از برخی از نمادین‌ترین چهره‌های تاریخ هنر، از جمله کلود مونه، پابلو پیکاسو و فرانسیس بیکن وجود دارد که هر کدام داستان منحصر به فرد و درخشش هنری خود را دارد.

شاهکارهای هنری

در خط مقدم حراج، تابلوی «Arbres au bord de l’eau, printemps a Giverny» اثر مونه قرار دارد که تصویری مسحورکننده از زیبایی های طبیعی آرام است که در سال 1885 نقاشی شده است.

این شاهکار که در دو دهه گذشته در یک مجموعه خصوصی باقی مانده بود، با ارزش تخمینی تا 7 میلیون پوند (8.1 میلیون یورو)، ماهیت امپرسیونیسم را نشان می دهد.

فروش هنر مدرن و معاصر ساتبی شامل اثر دیگری از مونه و همچنین امپرسیونیست‌های بین‌المللی دیگری مانند آلفرد سیسلی هنرمند بریتانیایی و ماکس لیبرمن آلمانی است.

«لوئیس ویلارو» اثر هنرمند اسپانیایی پابلو پیکاسو
«لوئیس ویلارو» اثر هنرمند اسپانیایی پابلو پیکاسو

یکی دیگر از نکات برجسته این حراج، پرتره تکان دهنده پابلو پیکاسو، “لوئیس ویلارو” از سال 1904 است که تخمین زده می شود تا 7 میلیون پوند (8.1 میلیون یورو) برای آن بپردازد.

پرتره یک نمونه بسیار نادر از دوره آبی پیکاسو است (به دلیل رنگ آبی متمایز استفاده شده توسط هنرمند در آن زمان به این نام خوانده می شود). پیکاسو عمیقاً تحت تأثیر خودکشی یکی از دوستان نزدیکش در این دوره قرار گرفت و بسیاری از آثار دوره آبی دارای لحن غم انگیز و مالیخولیایی هستند.

Study of George Dyer" by British artist Francis Bacon
Study of George Dyer” by British artist Francis Bacon

یکی دیگر از موارد مورد انتظار، اثر “مطالعه جالب فرانسیس بیکن از جورج دایر” است که در سال 1970 نقاشی شده است، که برای اولین بار در بیش از نیم قرن در بازار حراج هنری ظاهر می شود.

این پرتره خیره کننده که تخمین زده می شود تا 7 میلیون پوند (8.1 میلیون یورو) فروخته شود، رابطه پرآشوب بین این هنرمند و مدیر موزه اش، جورج دایر را به تصویر می کشد.

 

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×