خبرهافرهنگ

فليچتا فرارو، ایران‌شناس و مُعرف ادبیات معاصر ایران در ایتالیا درگذشت

خانم فليچتا فرارو، يكي از فعالترين شخصيت‌هاي ايتاليايي در حوزه گسترش مناسبات فرهنگي جمهوری اسلامی ايران و ايتاليا،‌ شامگاه يازدهم خردادماه پس از سپري کردن يك دوره طولانی بيماری در شهر فلورانس درگذشت.

فلیچتا فرارو، متخصص مطالعات تاريخي ـ اجتماعي در خصوص ايران بود؛ وی پس از يك دوره تدريس در دانشگاه مطالعات شرق‌شناسي شهر ناپل و تأليف آثاري ارزشمند در حوزه تخصصي خود از سال 2000 تا 2008 میلادی، به مدت 8 سال عهده‌دار مسئولیت رایزن فرهنگی در سفارت ايتاليا در جمهوری اسلامی ايران بود.

نقش مطلوب وی در گسترش مناسبات فرهنگي دو كشور، پس از بازگشت به ايتاليا، با سوغاتي از تجربه زيستن، زبان فارسي و فرهنگ ايراني كه او را بر آن داشت، زين پس خود را ايتاليايي ايراني بخواند و به نقشي عالي و بي بديل ارتقا يافت.

اگرچه مساعي فرارو در معرفي ادبيات معاصر فارسي، از رهگذر ترجمه و نشر آن در ايتاليا، در مقام مدير انتشارات سيوسه پل يا معرفي آخرين تحولات سينماي ايران، در مقام مسئول بخش ايران در جشنواره سينمايي بين‌المللي خاورميانه اكنون، چشمگيرترين شواهد بر نقش موثر او در معرفي چهره واقعي ايران معاصر در ايتالياست؛ اما به جرات نیز می‌توان گفت کمتر گام بزرگی در مناسبات فرهنگی دو کشور طی سال‌های اخیر بوده است که رایزنی همراه با حسن نیت وی، شاه كليد قفل درهاي بسته آن نبوده باشد.  

نوشته های مشابه

يكي از آخرين مشاركت‌هاي این ایران‌شناس به عنوان دبیر نخستين دور گفت‌وگوهای فرهنگي جمهوری اسلامی ايران و ايتاليا در شهر رم در حضور ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اوج بيماري تحقق يافت.

حضور این استاد فقید در این نشست آموزه‌هايی از ضرورت اهتمام به گسترش روابط فرهنگي با هدف ارتقا درك متقابل در مناسبات همه جانبه فرهنگ محور دو كشور با اميد به تحكيم صلح و دوستي، براي همه حضار بود.

از این رو،‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درگذشت ایران‌شناس و مُعرف ادبیات معاصر ایران را به جامعه فرهنگ‌دوست ایران تسلیت عرض می‌کند.

گفتنی است؛ خانم فليچتا فرارو پس از سپري کردن يك دوره طولاني بيماري سرطان در سن 64 سالگي درگذشت.

 

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×