خبرهاگزارش

فروش سینماهای جهان در سال 2021

بنا به اعلام شرکت تحلیل داده های گوور استریت، فروش کل سینماها در سال ۲۰۲۱ به ۲۱/۴ میلیارد دلار رسید که ۷۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشته اما در حدود نیمی از متوسط فروش ۴۱/۳ میلیارد دلاری در سال های ۲۰۱۷-۲۰۱۹ بوده است.

منطقه آسیا و‌ پاسیفیک با ۱۱/۳ میلیارد دلار فروش بلیت، در بالای جدول قرار داشته که کشور چین به تنهایی با ۷/۴ میلیارد دلار فروش برای دومین سال متوالی به بزرگ ترین بازار سینمای دنیا تبدیل شده است.

بازار آمریکای شمالی (آمریکا و کانادا) به ۴/۵ میلیارد دلار و اروپا و خاورمیانه و آفریقا به ۴/۴ میلیارد دلار و آمریکای لاتین به ۱/۱ میلیارد دلار فروش دست پیدا کرده اند.

بدین ترتیب سهم منطقه آسیا و‌ پاسیفیک از ۵۰/۲ درصد در ۲۰۲۰ به ۵۲/۸ درصد از کل فروش دنیا در سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است. کشور چین نیز از ۲۸ درصد به ۳۴ درصد از کل فروش دنیا رسیده است و جالب آنکه سه فیلم پرفروش جدول اکران این کشور در سال ۲۰۲۱ همه محصولات چین بوده اند.

البته سهم ژاپن از کل فروش جهان، از ۱۲/۲ درصد به ۶/۲ درصد، کره جنوبی از ۴/۱ درصد به ۱/۸ درصد و استرالیا از ۲/۷ درصد به تنها ۰/۶ درصد فروش کل دنیا کاهش داشته اند. سهم اروپا/خاورمیانه/آفریقا (EMEA) هم از ۲۳/۱ درصد از کل فروش جهان به ۲۰/۷ درصد رسیده است.

انگلستان و ایرلند ۳/۷ درصد از کل فروش سینمها در سال ۲۰۲۱ را داستند در حالی که سهم این منطقه در ۲۰۲۰، ۴.۴ درصد بوده است. فرانسه نیز از ۴/۴ درصد فروش دنیا به ۳/۲ درصد در ۲۰۲۱ سقوط کرده است.

ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ به علت بسته بودن غالب سالن های سینما، ضعیف ترین ماه سال بوده است اما در پایان سال ۹۰ درصد سینماهای جهان فعال بوده اند.

فروش سینماها در آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۱ به حدود ۴/۵ میلیارد دلار رسید که افزایشی ۱۰۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ داشته و البته همچنان در قیاس با سال ۲۰۱۹ و فروش ۱۱/۴ میلیارد دلاری، ۶۰ درصد کاهش نشان می دهد.پیش بینی می شود فروش سینماها در کل دنیا در سال ۲۰۲۱ به ۲۱ میلیارد دلار برسد.

فروش کل سینماها

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

مصطفی زارع

عاشق سینما و دنبال کننده جدی خبرهای خوب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×