بولتن خبریخبرها

پیش بینی جوایز سزار و نامزدی فیلم ایرانی

پیش بینی جوایز سزار و نامزدی فیلم ایرانی در این جایزه مهم فرانسوی/

آکادمی فنون و هنرهای سینمایی فرانسه در سال ۱۹۷۴ توسط ژرژ کراون، تهیه کننده فرانسوی، پایه گذاشته شد و از سال ۱۹۷۶، اولین دوره جوایز سزار، به بهترین های سال سینمای فرانسه اعطا شد.

جایزه سزار که به اسکار فرانسه شهرت دارد توسط مجسمه ساز معروف فرانسوی و ایتالیایی تبار، سزار (چزاره) بالداچینی طراحی و ساخته شده و به نام سازنده اش نیز شناخته می شود.

تاکنون سه سینماگر ایرانی در ۴۶ دوره قبلی جایزه سزار نامزد این جایزه شده و یک بار نیز آن را دریافت کرده اند. داریوش خنجی برای فیلمبرداری «شهر کودکان گمشده» ساخته ژان-پیر ژونه و مارک راکو در سال ۱۹۹۶ و فیلمبرداری «عشق» ساخته میشل هانکه در سال ۲۰۱۳، فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۲ نامزد و سپس برنده جایزه سزار بهترین فیلم خارجی، فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی نامزد جایزه کارگردانی و فیلمنامه سزار در سال ۲۰۱۴ و سرانجام فیلم «تاکسی» ساخته جعفر پناهی نیز در سال ۲۰۱۶ نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شده اند.

چهل و هفتمین دوره جوایز سزار

چهل و هفتمین دوره جوایز سزار در روز ۶ اسفند/۲۵ فوریه امسال در الیمپیا پاریس برگزار و شبکه کانال پلوس نیز مراسم را به صورت زنده پخش خواهد کرد.

چند فیلم ایرانی دارای شانس حضور در میان نامزدهای این جایزه اند که در اواخر ماه ژانویه اعلام می شوند.

شرکت های پخش فرانسوی فعالیت های معرفی و ارتقای فیلم های اکران شده و دارای شانس خود را آغاز کرده و در مرحله اول حدود چهار هزار عضو آکادمی سزار رای های خود را ارسال و در ۲۲ رشته پنج نامزد انتخاب می شوند.

در مرحله بعدی سینمایی در پاریس برای بازبینی نهایی نامزدها در اختیار اعضا قرار گرفته تا برنده هر رشته پس از رای گیری دوم تعیین شود.

هفته نامه معتبر «فیلم فرانسه» در اولین شماره سال نو خود که شماره ای ویژه، چهار هزارمین شماره این نشریه در ۷۵ سال اخیر بوده ، دو صفحه کامل آن به تبلیغ فیلم «متری شیش و نیم» و بازتاب نقدهای آن در رسانه ها اختصاص یافته که از جمله نقل قول ویلیام فریدکین کارگردان سرشناس آمریکایی است که گفته: «فیلم متری شیش و نیم بهترین فیلم تریلری است که تاکنون دیده است».

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×