بولتن خبریخبرها

اخبار حضور فیلم های ایرانی در جشنواره های جهانی

بولتن خبری اخبار حضور فیلم های ایرانی در جشنواره های جهانی در ماه های تیر و مرداد منتشر شد.

هفتادمین جشنواره فیلم سن سباستین سیزده فیلم بخش کارگردان های جدید را معرفی کرده که همچنان به سیاق سال های اخیر، فیلمی از سینمای ایران در این جشنواره معتبر انتخاب نشده است. حال باید دید که امسال با حضور موفق سینماگران ایرانی در جشنواره های معتبر مختلف، سن سباستین همچنان به سینمای ایران بی اعتنا خواهد بود یا خیر. در بخش کارگردان های جدید فیلم سازانی از فرانسه، نیکاراگوئه، مولداوی، دانمارک، روسیه، سوییس، کره جنوبی، ژاپن، اسپانیا، آمریکا، کرواسی و هند حضور داشته و برای جایزه ۵۰ هزار یورویی این بخش رقابت می کنند.

چهل و ششمین جشنواره فیلم هنگ کنگ از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور/۱۵ تا ۳۱ آگوست برگزار خواهد شد و آثار شش سینماگر ایرانی در این رویداد به نمایش در می آید. فیلم سینمایی «گزارش» ساخته عباس کیارستمی به همراه «گفتگویی درباره گزارش» ساخته مانی حقیقی و عباس کیارستمی در جشنواره هنگ کنگ حضور دارند که در فیلم ۱۸۵ دقیقه ای «گفتگویی درباره گزارش» عباس کیارستمی ضمن نمایش فیلم خود درباره این فیلم صحبت می کند. فیلم سینمایی «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی و فیلم های کوتاه «ارتودنسی» ساخته محمد رضا میقانی، «دیوار چهارم» ساخته محبوبه کلایی و «سال طوفان پایدار» ساخته جعفر پناهی و شش سینماگر دیگر در جشنواره هنگ کنگ به نمایش در می آیند.

چهل و هفتمین جشنواره تورنتو فهرست فیلم های دو بخش گالا و نمایش های ویژه را اعلام کرد که «بدون خرس» ساخته جعفر پناهی و «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی در بخش نمایش های ویژه حضور دارند. جشنواره تورنتو از معتبرترین رویدادهای سینمایی دنیاست که بخش های دیگر خود مانند سینمای معاصر جهان، دیوانگی نیمه شب، مستند ها، فیلم های کوتاه، بخش کشف و…. را به زودی اعلام خواهد کرد.

بیست و ششمین جشنواره فیلم فلیکرز رود آیلند از ۱۷ تا ۲۳ مرداد/۸ تا ۱۴ آگوست در آمریکا برگزار خواهد شد و فیلم سینمایی «کشتن خواجه» ساخته عبد آبست در دهمین حضور بین المللی خود در این رویداد به نمایش در می آید.

هفتادمین جشنواره فیلم سن سباستین فیلم های بخش مسابقه خود را اعلام که همچنان به سیاق سال های گذشته، فیلمی از سینماگران ایرانی در آن دیده نمی شود. کارگردان هایی مانند مانوئل آبراموویچ، کریستف اونوره، سباستین للیو، دیگو لرمان، هونگ سانگ سو، اولریش سیدل و پتر واکلاو برای صدف طلایی بهترین فیلم در رقابت خواهند بود. این جشنواره معتبر از ۲۵ شهریور تا ۲ مهر در اسپانیا برگزار خواهد شد.

بیست و ششمین جشنواره فیلم شب های سیاه تالین اعلام کرد که یک بخش جدید رقابتی با عنوان «گزینش های منتقدان» در این دوره برپا شده که شامل ده فیلم خواهد بود. این جشنواره الف جهانی از ۲۰ آبان تا ۵ آذر در استونی برگزار خواهد شد.

چهل و هفتمین جشنواره تورنتو عناوین فیلم های بخش Platform را اعلام کرد که فیلم سینمایی «تفریق» ساخته مانی حقیقی و محصول ایران و فرانسه در اولین حضور جهانی اش در این رویداد معتبر به نمایش در می آید. بک هیات داوری این بخش را داوری کرده و یک جایزه بیست هزار دلار کانادا به بهترین فیلم این بخش اعطا می شود.

چهل و هفتمین جشنواره فیلم تورنتو فهرست فیلم های سه بخش دیگر خود، دیوانگی نیمه شب، طول موج و کشف را اعلام کرد که فیلمی از سینماگران ایرانی در این بخش ها دیده نمی شود. انتظار می رود در بخش های هنوز اعلام نشده مانند سینما معاصر جهان، مستند، کوتاه و‌ پرایم تایم فیلم هایی از کارگردان های ایرانی حضور داشته باشند. تاکنون حضور فیلم های جعفر پناهی، علی عباسی و‌ مانی حقیقی در تورنتو قطعی شده است.

جشنواره فیلم زوریخ

هجدهمین جشنواره فیلم زوریخ اعلام کرد که جایزه Game Changer امسال خود را به مایکل بارکر و تام برنارد مدیران بنیانگذار شرکت سونی پیکچرز کلاسیک اعطا خواهد کرد. این جایزه به واسطه سی سال تهیه و‌ پخش فیلم و خدمات ایشان به فرهنگ سینما اختصاص خواهد یافت. این شرکت معتبر در ژانویه ۱۹۹۲ توسط مایکل بارکر، تام برنارد و مارسی بلوم تاسیس شده و فیلم های این سرکت تاکنون ۱۸۳ نامزدی اسکار داشته و ۴۱ جایزه اسکار هم دریافت کرده اند.

نشریه ورایتی گزارش داد که شهاب حسینی در فیلم بلند دوم میترا تبریزیان با عنوان «کوه های دوردست» بازی خواهد کرد. فیلم اول میترا تبریزیان، «غلام» هم با بازی شهاب حسینی در لندن ساخته و در انگلستان به نمایش عمومی در آمد. زادوک نوا تهیه کننده فیلم اول خانم تبریزیان، تهیه کنندگی فیلم دوم را نیز به عهده داشته و این پروژه را در برنامه Match Me! جشنواره لوکارنو عرضه خواهد کرد و این پروژه تاکنون توانسته نظر چند شرکت تولید فیلم دیگر را هم جلب کند. شرکت پخش بین الملل سیته فیلمز نیز عرضه و بازاریابی بین المللی فیلم را به عهده خواهد داشت.

جشنواره فیلم های ایرانی در مرکز فیلم مینیاپولیس آمریکا از ۲۸ تا ۳۰ مرداد/۱۹ تا ۲۱ آگوست برگزار و فیلم های «مجبوریم» ساخته رضا درمیشیان، «نبودن» ساخته علی مصفا، «لرد» ساخته محمد رسول اف، «بی همه چیز» ساخته محسن قرایی و «سیارک» ساخته مهدی حسینی وند در این رویداد به نمایش در خواهند آمد.

شصتمین جشنواره فیلم نیویورک فیلم های بخش اصلی خود را اعلام کرد که فیلم سینمایی «بدون خرس» ساخته جعفر پناهی در این فهرست حضور دارد. فیلم های انتخابی جشنواره نیویورک که تنها بر اساس گزینش های هیات انتخاب بوده و فیلمی را نمی توان به طور مستقیم به آن ارائه کرد، شامل فیلم های دو‌ جشنواره کن و‌ ونیز است. کارگردان هایی چون کلر دنی، پل شرایدر، جیمز گری، پارک چان-ووک، روبن اوستلند، جوانا هاگ، ملی رایشاردت، میا هانسن لاو، هونگ سانگ سو، کریستین مونگیو، فردریک وایزمن، یرژی اسکولیموفسکی، آلیس دیوپ و آلبرت سرا در شصتمین جشنواره فیلم نیویورک با فیلم های خود شرکت دارند که از ۸ تا ۲۴ مهر/۳۰ سپتامبر تا ۱۶ اکتبر در آمریکا برگزار خواهد شد.

بازار پروژه های آسیا

یست و پنجمین دوره بازار پروژه های آسیا جشنواره فیلم بوسان فهرست ۲۹ پروژه انتخابی برای این بازار جذب سرمایه را اعلام کرد که نام های درناز حاجی ها با پروژه Diaphanous به تهیه کنندگی ایزابل گلاشنت و محصول ایران/هنگ کنگ/چین، رها امیر فضلی با پروژه «در سرزمین برادران» به تهیه کنندگی آدرین باروئیلیه و‌ محصول فرانسه و ایران و صحرا کریمی کارگردان افغانستانی متولد ایران با پروژه My Kabulwala با کارگردانی مشترک بالاکا گوش و‌ تهیه کنندگی ماکسین ویلیامسون، کومود رانجان و دفریم ایسای و‌ محصول هند و استرالیا دیده می

سی امین جشنواره فیلم هامبورگ اعلام کرد که نمایش اول جهانی فیلم جدید فاتح آکین، Rheingold، در این رویداد صورت خواهد گرفت. در حالی که بسیاری در انتظار نمایش فیلم سینماگر برجسته آلمانی در کن یا ونیز بودند، سرانجام فاتح آکین جشنواره شهر محل سکونت خود ، هامبورگ، را برای شروع نمایش های فیلمش انتخاب کرد. فاتح آکین برای نقش زن فیلم خود از یکی از بازیگران زن سینمای ایران دعوت کرده بود که به علت حضور این بازیگر در یک پروژه سینمایی همزمان، این امکان میسر نشد. فیلم به زندگی ژیوار حاجبی خواننده رپ کرد اهل سنندج می پردازد که بیش تر در اروپا با نام Xatar شناخته می شود. سی امین جشنواره فیلم هامبورگ از ۷ تا ۱۶ مهر/۲۹ سپتامبر تا ۸ اکتبر در آلمان برگزار خواهد شد.

هفته فیلم های ورزشی پکن از ۱۷ تا ۲۴ مرداد/۸ تا ۱۵ آگوست در چین برگزار و‌ مستند «رویاهای خالکوبی شده» ساخته مهدی گنجی در این جشنواره به نمایش در می آید.

دوازدهمین جشنواره فیلم پکن از ۲۲ تا ۲۹ مرداد/۱۳ تا ۲۰ آگوست در چین برگزار و فیلم سینمایی «در نبود کارگردان» ساخته آروند دشت آرای در بخش رقابتی به سوی آینده به نمایش در خواهد آمد.

چهل و چهارمین جشنواره فیلم مسکو که با تحریم گسترده سینماگران سراسر جهان روبرو بوده، از ۴ تا ۱۱ شهریور/۲۶ آگوست تا ۲ سپتامبر در روسیه برگزار خواهد شد. بنیاد سینمایی فارابی با پنج فیلم در این رویداد حضور دارد و «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی در اولین حضور بین المللی در بخش مسابقه فیلم های بلند، «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی، «رمانتیسم عماد و طوبی» ساخته کاوه صباغ زاده در اولین حضور بین المللی، «بچه گرگ های دره سیب» ساخته فریدون نجفی و «پسران دریا» ساخته افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی در بخش موتیف های ایرانی و «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان و «نسیم» ساخته حمید رضا قاسمی در بخش مسابقه فیلم های کوتاه و مستندهای «هجده هزار پا» ساخته مهدی شاه محمدی و «گلوله باران» ساخته مرتضی پایه شناس در این جشنواره به نمایش در می آیند.

بیست و یکمین جشنواره فیلم مستند داکیوفست کوزوو فهرست فیلم های دریافت کننده جایزه خود را اعلام کرد که «من سعی می کنم فراموش نکنم» ساخته پگاه آهنگرانی تقدیرنامه بخش مستند های کوتاه را دریافت کرد.

اخبار حضور فیلم های ایرانی از کانال سینه ایران

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×