خبرها

اصغر فرهادی داور جشنواره کن شد

اصغر فرهادی داور جشنواره کن شد

هفتاد و‌ پنجمین جشنواره فیلم کن سرانجام فهرست داوران بخش رسمی را اعلام کرد که ونسان لیندون بازیگر مرد ۶۲ ساله فرانسوی که جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن ۲۰۱۵ را هم دریافت کرده، ریاست هیات داوران را به عهده دارد.

اصغر فرهادی، ربکا هال بازیگر زن/تهیه کننده/فیلمنامه نویس/کارگردان انگلیسی/آمریکایی، نومی راپاس بازیگر زن سوئدی، جاسمینا ترینکا بازیگر زن/کارگردان ایتالیایی، لاج لی کارگردان/فیلمنامه نویس/بازیگر مرد/تهیه کننده فرانسوی، جف نیکولز کارگردان/فیلمنامه نویس آمریکایی و یواخیم تریر کارگردان/فیلمنامه نویس نروژی دیگر اعضای هیات داوران جشنواره امسال کن خواهند بود.

تغییر اسم فیلم به خاطر جنگ

هفتاد و‌ پنجمین جشنواره فیلم کن اعلام کرد که از تصمیم میشل هازاناویسیوس کارگردان فرانسوی برای تغییر نام فیلم جدیدش از Z به Final Cut حمایت می کند.

آقای هازاناویسیوس اعلام داشته که عنوان نخست فیلمش «زد مانند زد» بوده که بزرگداشتی برای ژانر فیلم های زامبی محسوب می شده و پس از آن، فیلم را به «زد» تغییر نام داده اما با تهاجم نیروهای روسی به اوکراین و درج Z روی خودروهای نظامی روسیه، حساسیت روی این حرف بیش تر شد و حتا سینماگران اوکراینی در بیانیه ای از کارگردان و جشنواره خواستند تا عنوان فیلم تغییر کند. اکنون عنوان فرانسوی فیلم Coupez! و عنوان بین المللی آن Final Cut شده تا دست اندرکاران فیلم، جشنواره کن و سینمای فرانسه همبستگی خود با مردم اوکراین را نشان دهند.

اصغر فرهادی داور جشنواره کن شد

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

محمدجواد زارع

سعی کردم در تمام این سال ها خبرهایی که در رسانه های فارسی کمتر منتشر میشن رو منتشر کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×