آموزش نرم افزاربازار هنر

ان‌اف‌تی ها NFT همه چیز را به توکن تبدیل می‌کنند

ان‌اف‌تی ها NFT همه چیز را به توکن تبدیل می‌کنند یا NFTiziation به چه معناست؟

یکی از هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌ها در کریپتو، ظهور توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است.  این توکن ها ادعاهای دیجیتالی در مورد یک چیز یا دارایی منحصر به فرد را نشان می دهند.

چیزی که آنها نشان می دهند می تواند دیجیتال یا فیزیکی باشد.

توکن های قابل تعویض – مانند بیت کوین – لزوماً هیچ ادعایی نسبت به دارایی یا چیز فیزیکی ندارند.

نوشته های مشابه

آنها را می توان معامله کرد و به قطعات کوچکتر تقسیم کرد.

از سوی دیگر، NFT ها ادعاهایی را در مورد مواردی مانند نام دامنه، آثار هنری فیزیکی یا دیجیتالی، کلکسیون ها و افزونه های بازی های ویدیویی نشان می دهند.

اغلب NFTها که معمولاً در بلاک چین ETH ایجاد می‌شوند، قراردادهای هوشمندی را تعبیه کرده‌اند که محصول دیجیتال یا فیزیکی را که نشان می‌دهند، توصیف می‌کنند.

و در بیشتر موارد، آنها مانند توکن های قابل تعویض قابل تقسیم نیستند (اگرچه این در حال تغییر است).

به دلیل ماهیت پراکنده این بازار، تخمین اندازه کل دشوار است. اما می‌توانیم با نگاه کردن به پلتفرم‌های تک تک NFT یک ایده کلی به دست آوریم.

برخی برآوردها حجم معاملات ماهانه NFT را در اکتبر 2021 حدود 15 میلیون دلار تخمین زدند که به سرعت در اواسط سال 2022 به چندین میلیارد رسید اما پس از آن با کاهش عمومی بازار ارزهای دیجیتال کاهش یافت.

با این حال، موارد استفاده عملی بیشتری از آن زمان به وجود آمده است.

در دنیای هنر، پذیرش NFT قطعا در حال افزایش است و به بازار ارزهای دیجیتال وابسته نیست. شرکت هایی مانند SuperRare تا پایان سال 2020 بیش از 4 میلیون دلار در ماه آثار هنری توکن شده می فروختند.

فناوری NFT در حال حل مشکلات مالکیت و کپی رایت است که مدت هاست جامعه هنری را درگیر کرده است.

پلتفرم هایی مانند AsyncArt به هنرمندان این امکان را می دهد که از فروش ثانویه آتی آثار هنری که خلق می کنند، حق امتیاز دریافت کنند.

حتی خانه‌های حراج هنری بزرگی مانند کریستیز هم اکنون در حال فعالیت هستند. NFT ها در بازار ورزش نیز پذیرفته می شوند. به عنوان مثال، یک بازار محبوب ان‌اف‌تی، NBA Top Shot، کلکسیون های حرفه ای بسکتبال را عرضه می کند. این به طرفداران اجازه می دهد تا فیلم های دیجیتالی برجسته از پخش کننده های مورد علاقه خود را بخرند و بفروشند.

و در حالی که صنعت کریپتو با کاهش قابل توجهی روبه‌رو است، پذیرش NFT در حال رشد است، زیرا با نبود تبلیغات مبتنی بر سفته‌بازی، احتمالاً از پذیرش واقعی کسب‌وکار سود بیشتری خواهد برد.

#Crypto #Blockchain #NFT

NFTiziation

از کانال کریپتو۱۰۱

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×