آموزش سینما و فیلمسازیآموزش موسیقیآکادمی هنر

راهنمای فیلمساز برای تکنیک های جلوه صدا

راهنمای فیلمساز برای تکنیک های جلوه صدا

در این نوشته به راهنمای فیلمساز برای تکنیک های جلوه صدا پردازیم.

از لحاظ تاریخی ، جلوه های صوتی به عنوان مکمل فیلم های کمدی یا به معنای اقدامی در خارج از صحنه نمایش استفاده می شد.

اما همانطور که فیلمبرداری تکامل یافته است ، طراحی صدا نیز پیشرفت کرده است. طراحی صدا به ابزاری قدرتمند تبدیل شده است و اگر شما یک فیلمساز هستید که به دنبال افزایش ارزش تولید پروژه های خود هستید ، این تکنیک های جلوه صوتی می توانند شما را به آنجا برسانند.

در این مقاله استفاده های رایج از جلوه های صوتی و جایی که می توانید این جلوه های صوتی فیلم را برای پروژه بعدی خود پیدا کنید ، بیان می شود.

نحوه استفاده از جلوه های صوتی sound effects

صدا به اندازه عناصر بصری یک فیلم نقش بزرگی دارد. این ابزاری است برای غوطه کردن مخاطب در یک تجربه سینمایی ، یا زنده کردن موجودی خارق العاده ، یا بالا بردن تنش در صحنه.

به درخشش صوتی کار بن برت در جنگ ستارگان یا هنر ظریف جلوه های صوتی در فیلم های ترسناک عالی مانند Alien فکر کنید. فیلم های مدرن از صدا به روش های جدید و مهیج استفاده می کنند که کار را به چگونگی روایت صدا ها از فیلم ها می کشاند.

و گرچه مکان ، تدوین و جلوه های ویژه می توانند دید شما را به تصویر بکشند ، اما طراحی صدا است که واقعاً همه را زنده می کند.

آموزش طراحی صدا به این دلیل اهمیت بالایی دارد.

برای درک اینکه جلوه های صوتی چقدر ارزشمند است ، درک همه روش هایی که می توانید از آنها استفاده کنید کمک می کند.

جلوه ها (و به طور کلی طراحی صدا) می توانند احساسات مخاطب را به اندازه یک بازیگر ، یک نمای زیبا یا یک صحنه دراماتیک قدرتمند تحت تأثیر قرار دهند.

در اینجا راهنمای گام به گام تکنیک های جلوه های صوتی sound effects آورده شده است که می توانید در پروژه بعدی خود استفاده کنید.

عناصر صدا در فیلم

مرحله 1: ایجاد صدای محیط ambient

صدای محیط ambient رایج ترین روش استفاده سازندگان فیلم از جلوه های صوتی است. به فیلم هایی مانند استاد و فرمانده ، آواتار یا ارباب حلقه ها فکر کنید.

این داستان ها در محیط هایی اتفاق می افتد که ما نمی توانیم آنها را تجربه کنیم و با این وجود وظیفه فیلمساز است که به آن مکان ها و شخصیت ها مانند هر چیز دیگری واقعی احساس ببخشد.

اهمیت صدا در فیلم ها

مرحله 2: واقع گرایی کنید

با افزودن جلوه های صوتی مناسب (یا ، در بعضی موارد ، ایجاد جلوه های جدید با هنرمندان Foley) ، می توانید واقع گرایی را دقیقاً درست کنید. این چگونگی استفاده سازندگان فیلم از صدای دیژتیک برای انتقال ما به دنیای جدید است.

یکی از بهترین نمونه های آن آواتار است. این فیلم در یک سیاره خیالی اتفاق می افتد. اما تاثیر های مداوم صدای محیط به بینندگان کمک می کند تا همه این موارد را نادیده بگیرند و در عوض غرق ماجرا شوند.

مغز انسان مواردی را که تجربه می کنیم ارجاع می دهد. و با افزودن جلوه های صوتی آشنا به یک صحنه ، زمینه ای فراهم می کنید که از آنچه روی صفحه است پشتیبانی کند.

مغز بیننده، آنچه را که می بیند با آنچه می شنود متصل می کند که به مخاطب اجازه می دهد خود را در یک صحنه یا مکان خاص تصور کند.

مرحله 3: از داستان سرایی غیرکلامی استفاده کنید

همه موجودات زنده از ارتباطات غیرکلامی استفاده می کنند. در مورد انسان ، مغز ما فراتر از حرکات فیزیکی عمل می کند. ما همچنین می توانیم صدایی را بشنویم یا تصویری را ببینیم و انواع معانی یا پیشنهادها را درک کنیم.

فیلم Alien اثر رایدلی اسکات مثالی عالی در مورد چگونگی جلوه های صوتی است که می تواند داستان یک صحنه را خیلی بهتر از چند خط دیالوگ تعریف کند.

قصه گویی غیر کلامی شگردی است که به طور منحصر به فرد در دسترس فیلمسازان است.

شما احتمالاً قبلاً این مورد را تجربه کرده اید ، زیرا عناصر بصری یک فیلم باید بخشی از داستان را بیان کند (در غیر این صورت ، شما احتمالاً از دیالوگ های زیادی استفاده می کنید).

دوره آموزش طراحی صدا را از قسمت دوره های آموزشی سایت ببینید.

مرحله 4: جلوه های صوتی را برای تنش اضافه کنید

جلوه های صوتی می توانند داستان یک مکان یا شخصیت را بازگو کنند. و می توانید این کار را در صحنه ای انجام دهید که دیگر نقاط طرح را به جلو سوق دهد.

قصه گویان خوب، می دانند که چگونه این چیزها را با هم متصل کنند زیرا به این ترتیب توجه بیننده را از ابتدا تا انتها جلب می کنند.

صداهای دور و صدای ماشین می تواند توهم خیابانی شلوغ را ایجاد کند ، حتی اگر کسی در اطراف نباشد. یک ضربان قلب یا یک وزش باد می تواند باعث ایجاد تنش و وحشت در صحنه ای شود که یک شخصیت باید تصمیم مهمی بگیرد.

این موارد ممکن است کمی واضح باشد ، اما شما ایده می گیرید. فیلم های ترسناک در ایجاد جلوه های صوتی لایه ای برای ایجاد خلق و خو یا احساس بسیار عالی عمل می کنند و حتی اضافه شدن مانند گربه در آن صحنه از Alien نشان می دهد که چگونه کوچکترین صداها می توانند نقش های مهمی در فیلم داشته باشند.

مرحله 5: تغییر احساسات مخاطب

سازندگان فیلم می فهمند که چگونه موسیقی می تواند احساسات مخاطب را هدایت کند. تحقیقات زیادی در مورد تأثیر موسیقی بر مغز انسان انجام شده است ، و این برای آینده قابل پیش بینی ادامه دارد.

اما همین واقعیت ها در مورد جلوه های صوتی نیز صدق می کنند ، حتی اگر به همان اندازه واضح نباشد.

جلوه های صوتی محیط به ما کمک می کند تا آنچه را که در صفحه است درک کنیم و داستان سرایی غیرکلامی ما را در این زمینه جلو می اندازد.

اما وجه اشتراک آن چیزها این است که بر احساس بینندگان تأثیر می گذارد.

مثلا ممکن است تصاویر یک طوفان در حال عبور تاریک و غم انگیز باشد ، اما سازندگان فیلم می توانند با استفاده از جلوه های صوتی نحوه مشاهده بینندگان از طوفان را دستکاری کنند.

این استفاده خاص از جلوه های صوتی به شما امکان می دهد هنر خود را تمرین کنید ، به یکی از بزرگترین کارگردانان تبدیل شوید و نحوه واکنش مردم نسبت به مسائل را انتخاب کنید.

جلوه های صوتی کنترل بیشتری بر تجربه بیننده به فیلمساز می دهد و این تنها یک دلیل دیگر است که باعث شده طراحی صدا به یک بخش مهم در ساخت فیلم تبدیل شود.

این پنج قدم در آموزش طراحی صدا فیلم می تواند راهنمای فیلمساز برای تکنیک های جلوه صدا باشد.

این مقاله به صورت اختصاصی برای دریچه سینما ترجمه شده است.

لطفا با ذکر منبع منتشر کنید.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×