آموزش عکاسیآکادمی هنر

چگونه بهترین عکس را از آثار هنری خود بگیریم

چگونه بهترین عکس را از آثار هنری خود بگیریم؟

در مراحل مختلف حرفه هنری خود، به عکس های دیجیتالی از آثار هنری خود نیاز خواهید داشت. از آپلود کار در وب سایت یا اینستاگرام تا شرکت در مسابقه هنری مانند جایزه نقاشی جکسون، کپی های دیجیتال همیشه مفید هستند. این راهنما شما را در این فرآیند راهنمایی می کند، از نحوه عکاسی از آثار هنری خود با بودج کمه تا دریافت اندازه و وضوح فایل مناسب جهت شرکت در مسابقات هنری.

آماده سازی برای ایجاد عکس های دیجیتالی از آثار هنری

1. ابزار

دوربین‌های SLR بزرگ کیفیت بالایی دارند اما همیشه ضروری نیستند – تا زمانی که از جنبه‌های زیر آگاه باشید، می‌توانید به اندازه کافی عکس خوبی با گوشی بگیرید.

2. زاویه

این مهم است که مستقیماً با اثر هنری هماهنگ باشید. اگر سه پایه دارید، از آن برای قرار گرفتن مستقیم در بالا یا جلوی کار استفاده کنید.

اگر سه پایه ندارید، هنگام عکاسی از بالا، صاف و ثابت نگه داشتن گوشی دشوار است، بنابراین یک نکته این است که یک صندلی پیدا کنید و به آرامی آثار هنری خود را با زاویه مناسب روی آن قرار دهید. مطمئن شوید که محکم است و از روی صندلی روی زمین نمی لغزد. از اینجا می توانید در حالت ایستاده یا خمیده موبایل خود را به صورت مربع قرار دهید.

 

اگر از آیفون یا اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید ویژگی «گرید» (خطوط راهنما) را در دوربین روشن کنید تا شما را راهنمایی کند.

تخته فوم سفید می تواند یک پس زمینه عالی و همچنین در صورت لزوم یک بازتابنده ارائه دهد
تخته فوم سفید می تواند یک پس زمینه عالی و همچنین در صورت لزوم یک بازتابنده ارائه دهد

3. نورپردازی

از کار خود در زیر نور مستقیم خورشید عکاسی نکنید. شما به دنبال نور طبیعی پراکنده هستید. نور یا اشعه خورشید نباید در سراسر کار شما وجود داشته باشد.

 

برای نورپردازی بهینه، در یک روز روشن اما ابری از آثار هنری خود در بیرون عکس بگیرید. نور مصنوعی دارای افت است، به این معنی که با دو برابر شدن فاصله، قدرت آن به نصف کاهش می یابد. این باعث می‌شود که تابش نور یکنواخت در سراسر کارتان سخت شود و تصویر از یک طرف روشن‌تر به نظر برسد. از سوی دیگر، نور طبیعی در خارج از منزل افت ندارد.

اگر نمی توانید بیرون بروید، مکانی را در داخل خانه با نور طبیعی خوب پیدا کنید. نزدیک بودن بیش از حد به پنجره می تواند افت نور را به دلیل روشنایی نزدیکترین انتهای آن افزایش دهد.

و اگر اینطور است، سعی کنید از پنجره دور شوید و آثار هنری خود را رو به رو یا 90 درجه نسبت به آن قرار دهید.

اگر در یک طرف نور روشن تری نسبت به طرف دیگر مشاهده کردید، یک تکه کارت سفید بگیرید و آن را در زوایای قائم با اثر هنری خود در سمت سایه نگه دارید تا مقداری از نور را به آن بازتاب دهید. اگر اثر هنری شما بزرگ است، می توانید به همین ترتیب از یک دوست بخواهید که یک برگه سفید را بالا بگیرد.

دورتر و در زوایای قائم به پنجره، با بازتابنده در طرف مقابل. سایه های زیادی در سمت راست پس زمینه، با وجود بازتابنده، وجود دارد، اما نور کاملاً یکنواخت روی نقاشی است.
دورتر و در زوایای قائم به پنجره، با بازتابنده در طرف مقابل. سایه های زیادی در سمت راست پس زمینه، با وجود بازتابنده، وجود دارد، اما نور کاملاً یکنواخت روی نقاشی است.

 

 

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×