آموزش موسیقیآکادمی هنر

کدها برای آهنگسازی: پتانسیل خلاقانه هوش مصنوعی

by Daniel Marigliano

هوش مصنوعی آهنگسازی می‌کند؟

اگر در غار زندگی نمی‌کنید، ممکن است متوجه شده باشید که هوش مصنوعی اخیراً در چندین صنعت موج‌های جدی ایجاد کرده است.

از Chat GPT انقلابی Open AI گرفته تا آثار هنری خیره‌کننده که توسط ابزارهایی مانند Dalle-E و MidJourney تولید می‌شوند، هوش مصنوعی به‌گونه‌ای که نادیده گرفتن آن تقریباً غیرممکن است به صحنه آمده است.

اما هوش مصنوعی فقط به دنبال ایجاد ربات‌های گفتگو نیست، بلکه در مورد باز کردن مسیرهای جدید برای خلاقیت در صحنه موسیقی نیز هست. به عنوان مثال، اینکه چگونه آهنگ‌های گمشده بیتلز را اصلاح می‌کند.

نوشته های مشابه

همانطور که آغاز عصر جدید هوش مصنوعی ادامه دارد، لیست روزافزون ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی در دسترس برای نوازندگان و تولیدکنندگان نیز افزایش می یابد.

برای مثال Orb Producer Suite 3 توسط Orb Plugins به کاربران این امکان را می دهد که بدون زحمت آکوردها، ملودی ها، خطوط بیس و آرپژ را با کمک هوش مصنوعی تولید کنند.

با ابزارهایی مانند Lyric Studio، بیرون ریختن حرف‌های دل خود بر روی کاغذ هرگز آسان‌تر نبوده است.

و یا می‌توانید با مانع نویسندگی خداحافظی کنید! و اگر مسترینگ آهنگ‌ها برای شما بیش از حد مشکل به نظر می‌رسد، eMastered.com با جادوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود – با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای تسلط بر آهنگ‌ها به‌طور یکپارچه با کلیک یک دکمه، کنار شماست.

موقعیت ما

و این تازه اولشه.

بدون شک، هوش مصنوعی نویدبخش تغییر شکل تولید موسیقی است.

برای مثال، آینده‌ای را تصور کنید که در آن افزونه‌ای در DAW مورد علاقه شما، توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را از حضور مجازی هنرمندان افسانه‌ای ارائه می‌دهد.

به دنبال راهنمایی در مورد  بیس لاین هستید؟ به سادگی با هوش مصنوعی پل مک کارتنی مشورت کنید. برای تک نوازی گیتار به الهام نیاز دارید؟ به AI Dave Mustaine بروید.

تنها چند سال پیش، ایده‌هایی مانند این موضوع علمی تخیلی بودند، اما در دنیای جدید امروز، آن‌طور که فکر می‌کنید دیگر دور از ذهن نیستند.

پتانسیل همکاری و راهنمایی بین هنرمندان انسانی و همتایان هوش مصنوعی بی حد و حصر است و درها را به روی امکانات هنری جدید باز می کند – اما با این امکانات خطراتی نیز به همراه دارد.

آیا ما در خطر جایگزینی انسانیت دارای خلاقیت با الگوریتم های سرد محاسبه شده هستیم؟

در پایان، همه چیز در مورد یافتن آن نقطه شیرین بین سوار شدن بر موج نوآوری هوش مصنوعی و وفادار ماندن به ریشه های هنری ما است.

ابزارهای هوش مصنوعی قطعاً می توانند کارایی و خلاقیت ما را تقویت کنند، اما مهم است که از آنها عاقلانه استفاده کنیم تا احساس انسانی در موسیقی ما زنده بماند.

همانطور که ما در این دنیای جدید شجاعانه حرکت می کنیم، فکر کردن به هوش مصنوعی به عنوان یک دستیار و نه جایگزین، کلید اصلی حفظ موسیقی ما است.

هوش مصنوعی آهنگسازی

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×