آموزش هنرهای تجسمیآکادمی هنربازار هنر

کسب درآمد ارزی طراحی گرافیک

امروزه به لطف استارت آپ های گوناگون در سراسر دنیا محدودیتی برای یافتن شغل و کسب درآمد دلاری وجود ندارد. هر فردی به تناسب شغل خود می تواند راه هایی برای درآمد ارزی پیدا کند..

تنها مشکل اینجاست که ایران به بانک های جهانی متصل نیست و افراد از امکان نقد کردن درآمد ارزی خود اطمینان ندارند.

یکی از شغل هایی که وابسته به زمان و مکان خاصی نیست و زبان جمعی مردم است طراحیست. سایت هایی مانند Behance یا Dribbble و همچنین 99Designes بستر خوبی برای درآمد زایی در حوزه طراحی هستند.

سایت گرافیک ریور GraphicRiver چیست؟

گرافیک ریور یک بازار دیجیتال است که مردم می توانند برای فروش تصاویراستوک ، آرم و طرح هایی که به عنوان سرگرمی ایجاد کرده اند اقدام کنند.

کسب درآمد دلاری از سایت گرافیک ریور یکی از شغل های محبوب طراحان در سراسر دنیاست. گرافیک ریور بخشی از بازار بزرگ Envato است (سایتی به هم پیوسته با 8 بازار متفاوت در زمینه های مختلف که هر یک از آنها نویسندگان ، کارمندان ، کالاهای مخصوص ، انجمن ها و بستر مناسب به خود را دارند).

تمامی مردم در سراسر جهان در گرافیک در این سایت فقط با چند دلار می توانند فایل های لایه باز فتوشاپ ، وکتور ها ، آیکون ، افزونه های Adobe و الگوهای طراحی بدون حق امتیاز را بخرند و یا بفروشند.

باید در نظر بگیرید هر محصول نهایی، از لحاظ پیچیدگی ، کیفیت و کاربردی که فایل ارائه می دهد، قیمت گذاری می شوند. پس برای کسب درآمد بیشتر، بهتراست کیفیت کار ها بالا باشند.

آیا می توانم در گرافیک ریور فروشنده باشم؟

کسب درآمد دلاری از گرافیک ریور و فروش در گرافیک ریور و قرار دادن کالاهای خود در بازار Envato رایگان است، اما روندی برای بررسی وجود دارد. شما باید به دقت شرایط قبول شدن به عنوان فروشنده را مطالعه کنید.

از مهم ترین این شرایط این است که آثار به هیچ وجه کپی شده از فردی دیگر نباشد و اینکه حداقل فعالیت هایی برای معرفی بهتر خود در این سایت انجام دهید.

برای فروشنده شدن درسایت باید یک حساب در سایت  Graphicriver.net ایجاد کنید و پس از آن مراحلی که سایت از شما خواسته را تکمیل کنید.

یکی از مهم ترین سوالاتی که در مراحل ثبت نام از شما می پرسد این است که می خواهید به عنوان exclusive کار کنید یا non-exclusive ؟ اگر این مرحله را رد کنید سایت به صورت خود کار non-exclusive را برای شما انتخاب می کند.

Exclusive به فروش اختصاصی به یک نفر اشاره دارد که بعد از خرید فروش آن بسته می شود. مزیت این روش این است که مبلغ خوبی را از آن پروژه دریافت می کنید.

فروش non-exclusive به این روش اشاره دارد که شما محصول خود را به تعداد نامحدودی از افراد می توانید ارائه دهید و در طولانی مدت به مبلغ قابل توجهی تبدیل خواهد شد.

سایت Behance 

امروزه اکثر گرافیست ها و عکاسان خلاق در شبکه های اجتماعی پینترست، فیسبوک و توییتر فعال هستند.

متاسفانه این شبکه های اجتماعی قابلیت های تخصصی برای فعالان در این زمینه قرار نداده اند بنابراین بهتر است برای ساخت پورتفولیو و فعالیت از سایت هایی استفاده بشود که به صورت اختصاصی برای تسهیل ارتباط طراحان و مشتریان بالقوه در نظر گرفته شده اند.

اگر به دنبال کار هستید و یا به فرصت های بهتر برای کار فکر می کنید بهتر است سایت Behance را بشناسید.

کسب درآمد ارزی از سایت Pikbest پیک بست

کی از سایت های موفق و شناخته شده در دنیا که ارائه دهنده پلتفرمی از قالب های گرافیکی است، سایت Pikbest می باشد که می توانید به شکل پریمیوم و رایگان از این سایت خرید نمایید.

این سایت اکنون دارای حدود هشتصد هزار قالب گرافیکی در فرمت های متفاوت است که برای دانلود در اختیار کاربران گرفته است.

از سویی دیگر، بسیاری از طراحان گرافیک که می توانند با نرم افزارهای طراحی گرافیک مانند کورل دراو، فتوشاپ و یا ایندیزاین به صورت طرح لایه باز کار کنند و یا نرم افزارهای موشن گرافیک، آفیس ورد یا پاورپوینت را می شناسند، در این سایت به صورت فریلنسری مشغول فعالیت شده و به کسب درآمد ارزی از سایت Pikbest می پردازند.

روش های کسب درآمد از فایل گرافیکی

امروزه با توجه به وجود نرم افزارهای گرافیکی که به بازار عرضه شده است، طراحان گرافیکی متناسب با تجربه و مهارتی که دارند، می توانند از آن ها درآمد خوبی را کسب کنند. در کنار آن نیز سایت های موفقی در خصوص ارائه خدمات گرافیکی ایجاد شده اند که بستری مناسب برای طراحان حرفه ای گرافیک خواهند بود.

سایت هایی مانند Pikbest که در سطح جهانی شناخته شده است و فایل گرافیکی لایه باز را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. طراحان گرافیکی می توانند در این سایت طرح های خود را ارائه داده و قیمتی مناسب برای آن ارائه می دهند. بدین ترتیب می توانند فروش مناسبی را برای خود رقم زده و به درآمد دلخواه خود دست یابند.

انواع پروژه‌هایی که یک گرافیست یا طراح فریلنسر می‌تواند بگیرد

یک طراح فریلنسر طیف وسیعی از خدمات را به مشتریان و کارفرمایان ارائه می‌کند و اینکه حرفه او را تنها به طراحی لوگو و چیزهایی از این قبیل محدود کنیم، اشتباه است. به همین منظور ما تصمیم گرفتیم تا 10 پروژه‌ای که طراحان فریلنسر می‌توانند آن‌ها را انجام بدهند، را در این بخش آماده کنیم، تا درکی درست از دامنه فعالیت‌های این افراد فراهم شود.

پروژه‌هایی که در ادامه ذکر می‌شوند به طور کلی، اساس و ذات طراحی در فریلنسری را مطرح می‌کنند. اگر شما هم به عنوان یک طراح فریلنسر شروع به کار کرده‌اید، بهتر است تا این بخش از مطلب امروز ما را با دقت مطالعه کنید.

  • طراحی لوگو: تصمیم‌گیری برای طرح یک برند یا نشان تجاری، پیچیده‌تر از آنی است که حتی در همین لحظه فکرش را می‌کنید. یک طراح فریلنسر با پذیرش پروژه‌های مربوط به طراحی لوگوی برندهای مختلف می‌تواند تمام مفاهیمی که شرکت‌ها می‌خواهند به مشتریان منتقل کنند را در یک اثر هنری معنادار جا دهد.
  • طراحی گرافیک وبسایت: یک وبسایت کارا و پربازدید، به چیزی فراتر از محتواهای متنی نیاز دارد؛ برای جذب کاربران دنیای اینترنت و نگهداشتن آن‌ها در فضای وبسایت باید از طراحی‌های گرافیکی مناسبی استفاده کرد.
  • طراحی انیمیشن: یک طراح فریلنسر که مهارت طراحی انیمیشن را هم دارد، می‌تواند پروژه‌های دورکاری در رابطه با خلق آثار متحرک و کارتونی را برعهده بگیرد. لازم است بدانید که این نوع از پروژه‌ها از جمله پروژه‌هایی هستند که درآمد دلاری آن‌ها بسیار بالا و قابل قبول خواهد بود.
  • طراحی گرافیک کتاب‌های الکترونیکی: خیلی‌وقت است که دنیای کتاب‌خوانی هم به سوی الکترونیکی شدن حرکت کرده و یکی از عواملی که می‌تواند مخاطبان را راضی نگه دارد، تصاویر جذابی است که توسط طراحان فریلنسر در این کتاب‌ها می‌تواند شکل بگیرد.
  • اینفوگرافیک: جدیت، اهمیت و نفوذ دیجیتال مارکتینگ بر کسی پوشیده نیست. طراحی اینفوگرافیگ‌ها و تصاویر با کیفیتی که اطلاعات بازاریابی دیجیتال را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، از جمله کارهایی است که یک طراح فریلنسر می‌تواند به خوبی انجام دهد.
  • طراحی کارت ویزیت: ممکن است فکر کنید که کارت‌های ویزیت دیگر خیلی قدیمی شده‌اند، اما آن‌ها هنوز هم یکی از روش‌های جذب مشتری و ارائه اطلاعات مربوط به یک برند یا فعالیت تجاری به شمار می‌روند. اکثر افراد کارت‌های ویزیت خود را به صورت دیجیتالی ذخیره می‌کنند و از طریق رسانه‌های اجتماعی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.
  • طراحی پوستر و بروشور: پوسترها و بروشورها هنوز هم راه خوبی برای جلب توجه مشتریان محصوب می‌شوند. یک طراح گرافیک باید بداند که از چه نوع فونت‌ها، رنگ‌ها و تصاویری استفاده کند تا پوسترها مورد توجه دیگران قرار بگیرند.
  • طراحی جلد کتاب: طراحان گرافیک در رابطه با طراحی جلد انواع کتاب‌ها (از کتاب‌های داستان، کودکانه، رمان و علمی گرفته تا کتاب‌های درسی) هم دستی بر آتش دارند. در دنیای سفارشات طراحی، همیشه به یک طراح فریلنسر برای ایجاد جلد کتاب‌ها نیاز است.
  • طراحی کاور آهنگ: یکی از سفارشاتی که همیشه مورد توجه فریلنسرهای گرافیست قرار می‌گیرد، طراحی جلد یا کاور آهنگ‌هاست. هنرمندان و خوانندگان برای ارائه ترانه‌های خود نیاز دارند تا یک جلد یا کاور جذاب داشته باشند؛ یک طراح فریلنسر می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد.
  • آموزش طراحی: یک گرافیست، انیماتور یا طراح حرفه‌ای که موی لای درز آثارش نمی‌رود، می‌تواند با برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین، کسب درآمد داشته باشد. بسته به مهارت‌های زبانی یک طراح یا گرافیست فریلنسر، این کلاس‌های آموزشی می‌تواند از سرتاسر جهان هنرجو بپذیرد و به کسب درآمد دلاری و ارزی منجرشود.

روش‌های کسب درآمد ارزی برای طراحان و انیماتورها

برای کسب درآمد ارزی و دلاری از طریق طراحی گرافیک و انیمیشن‌سازی می‌توان روی روش‌های بسیاری حساب باز کرد. به مطالعه این بخش ادامه دهید تا با 5 روش مهم برای کسب درآمد ارزی از طریق طراحی آشنا شوید.

روش 1: فروش آثار در سایت Etsy

رسانه Etsy یک سایت فریلنسر خارجی است که امکان فروش آثار هنرمندان را فراهم می‌کند. این سایت، فضایی شبیه به یک فروشگاه آنلاین را در اختیار طراح فریلنسر قرار می‌دهد تا آثار خود را به دلار بفروشد. پیش از اینکه در این سایت وارد شوید و آثارتان را بفروشید، مطمئن شوید که آثار باکیفیت و جذابی را ارائه خواهید داد. فضای این سایت بسیار رقابتی است و فقط با کیفیت بالا می‌توان مشتریان را جذب کرد.

طراح فریلنسر
تصویری از تابلوی تبلیغاتی سایت Etsy؛ شعار این سایت با هدف ملاقات مردم با فروشنده‌ها از طریق اینترنت بنا شده است.

روش 2: حضور در پلتفرم‌های اختصاصی

یک طراح فریلنسر می‌تواند با ایجاد صفحات شخصی در پلتفرم‌هایی مثل Wix، Weebly و SquareSpace برای فروش آثار هنری خود آن هم به صورت مستقیم اقدام کند. البته حضور در چنین پلتفرم‌هایی نیازمند کمی هزینه است تا بتوان هزینه هاست و دامین وبلاگ شخصی را پرداخت کرد. اما بهتر است که این هزینه‌ها را به حساب سرمایه‌گذاری بگذارید و بدانید که فضای حرفه‌ای آن‌ها چقدر می‌تواند به شما و فروش آثارتان کمک کند.

روش 3: استفاده از قابلیت‌های رسانه Fiverr

کمتر فریلنسری وجود دارد که با پلتفرم Fiverr آشنایی نداشته باشد؛ از این سایت همیشه به عنوان پاتوق فریلنسرها یاد می‌شود و می‌توان روی قابلیت‌های آن حساب ویژه‌ای باز کرد. این سایت، فضاهای مختلف و تخصصی هرکدام از حرفه‌های فریلنسری را فراهم کرده است تا هر فریلنسر با توجه به حوزه فعالیت خود، کسب درآمد داشته باشد.

روش 4: برگزاری ورکشاپ

همان‌طور که گفته بودیم، یک طراح فریلنسر که از مهارت‌های زبان خارجی هم برخوردار است، می‌تواند ورکشاپ و دوره‌های آموزشی آنلاین برگزار کند. این روش کسب درآمد یکی از روش‌های رایج و پردرآمد است که می‌تواند برای فریلنسرها بسیار قابل توجه باشد. البته لازم است بدانید که برگزاری دوره‌های آموزشی موفق و مداوم می‌تواند از فریلنسرها افرادی باتجربه و با سابقه خیلی خوب بسازد و آنها را به بهترین فریلنسر تبدیل کند.

روش 5: ایجاد یک کانال یوتیوبی

پلتفرم یوتیوب همیشه به عنوان یکی از منابع کسب درآمد ارزی فریلنسرها محسوب می‌شود. امکانات و قابلیت‌های یوتیوب به طراح فریلنسر این اجازه را می‌دهند تا او علاوه بر ارائه و تولید محتوای تصویری و آموزشی بتواند کسب درآمد ارزی و دلاری هم داشته باشد. یکی دیگر از روش‌ها، NFT کردن آثار هنری است که می‌توانید در این خصوص در مطلب زیر بیشتر بخوانید.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×