آموزش حقوقی هنرآکادمی هنر

نوشتن رزومه با ChatGPT در ۳ گام

نحوه استفاده از هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای نوشتن رزومه، با 3 دستور prompt را در این نوشته بررسی می‌کنیم.

برای نوشتن رزومه هنری دیگر نیاز نیست هزینه‌های گزاف بپردازید. از هوش مصنوعی کمک بگیرید و بهترین نتیجه شخصی شده را داشته باشید.

طبق گزارش Jobscan، بیش از 97 درصد از شرکت های Fortune 500 از نرم افزار ATS (سیستم ردیابی متقاضی) استفاده می کنند، یک سیستم خودکار که نامزدها را با کلمات کلیدی غربال می کند.

برای متقاضیان کار باهوش، استفاده از ChatGPT، Bard و سایر ابزارهای هوش مصنوعی می تواند به تنظیم رزومه شما با آنچه نرم افزار به دنبال آن است کمک کند.

در  بازار ، جستجوی کار به نبرد ربات ها تبدیل شده است.

امروزه، نرم افزار و یادگیری ماشینی توسط نامزدها و شرکت ها به طور یکسان مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا نحوه استفاده از ChatGPT برای نوشتن رزومه با سه دستور طراحی شده است تا به شما در دنیای ATS و AI برتری دهد.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی

ChatGPT می تواند در تولید متن مفید باشد، اما متن رزومه شما باید در یک قالب قرار گیرد. این فرمت و راهنمایی را می توان در چندین وب سایت یافت که می تواند کمک کند – از جمله Resume Genius، Resume Nerd، Grammarly و Career.io.

این سایت‌ها و سایر سایت‌ها پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌کنند تا به ساخت CV شما کمک کنند.

اما، مانند هر امتحان کتبی، اولین قانون نوشتن را به خاطر بسپارید: تا زمانی که شخص دیگری آن را نخواند، هرگز بهترین اثر شما نخواهد بود. قرار دادن شغل خود در دستان هوش مصنوعی ممکن است حرکت خوبی باشد، اما فقط مطمئن شوید که این تنها حرکتی نیست که انجام می دهید. آیا مشاور، مربی یا استخدام کننده اجرایی قابل اعتمادی دارید که آنچه را که شما (یا رباتتان) نوشته اید، بررسی کند؟

با ChatGPT در زمان صرفه جویی کنید – نوشتن رزومه از ابتدا می تواند زمان بر باشد. بر اساس دستورالعمل جدید FlexJobs، برای ایجاد یک رزومه جدید به زمان بیشتری نسبت به ویرایش آن نیاز دارید، بنابراین صرفه جویی در زمان با هوش مصنوعی قابل انکار نیست.

گرامر و املای خود را به صورت خودکار نقد کنید – هوش مصنوعی فراتر از بررسی املا می تواند به شما کمک کند تا ببینید آیا داستان شما منطقی است یا خیر. جودی کوک، همکار ارشد فوربس، می گوید: «گاهی اوقات به کمک نیاز دارید، اما مطمئن نیستید که از چه کسی بخواهید. او که یک متخصص برجسته در هوش مصنوعی است، می‌گوید: «بیشتر اوقات، ما نیازی به آموزش نداریم، باید راهنمایی شویم.»

به سرعت رزومه خود را با فرصت مورد نظر تنظیم کنید – می توانید به راحتی و به سرعت با ویژگی های  جدید، با چند تغییر، گنن خود را سازگار کنید. نکته کلیدی این است: درک نحوه کار با هوش مصنوعی.

به گفته اسطوره بسکتبال، جان وودن، “این چیزی است که پس از دانستن همه چیز یاد می گیرید که واقعا اهمیت دارد.” با راهنمایی ChatGPT (و دیگر پلتفرم‌های هوش مصنوعی) می‌توانید یاد بگیرید که چگونه استعدادهای خود را زنده کنید.

مرحله 1: یک خلاصه عالی بنویسید

می توانید خلاصه رزومه خود را به نمایشی قدرتمند از مهارت ها و استعدادهای خود تبدیل کنید.

یک درخواست نمونه، قبل از اینکه رزومه خود را به ربات بدهید: «بر اساس این خلاصه اصلی و رزومه زیر، یک خلاصه بهبود یافته و تاثیرگذار برای من ایجاد کنید. این کلمات و عبارات مطلوب را با استفاده از داده‌ها برای پشتیبانی از مهارت‌های نرم در هر کجا که ممکن است، درج کنید و برای کلمات کلیدی SEO و ATS بهینه کنید.”

“Based on this original summary, and the following resume, create an improved and high-impact summary for me. Include these desirable words and phrases, using data to support soft skills wherever possible, and optimize for both SEO and ATS keywords.”

به یاد داشته باشید، ChatGPT مانند یک مخلوط کن است. شما باید موادی را که می خواهید در آن قرار دهید تا به خروجی مورد نیاز خود برسید. FlexJobs می‌گوید: “هوش مصنوعی چیزی از تاریخچه شما نمی‌فهمد که شما آن را نگفته‌اید.”

مرحله 2:  نقاط مهم را بنویسد

به گفته FlexJobs، ChatGPT یا دیگر پلتفرم‌های هوش مصنوعی می‌توانند به راحتی نقاط مهم رزومه شما را به ایده‌های حمایتی و واضح تبدیل کنند.

مقداری جزئیات در مورد اندازه و دامنه نقش خود را به ربات بدهید و اعلانی مانند این ارائه دهید: «با استفاده از داده ها و اعداد ارائه شده، سه تا پنج نقطه خلاصه برای نقش های من در [کارفرما 1، کارفرما 2، کارفرما 3] ایجاد کنید.  اطمینان حاصل کنید که اعداد با تأثیرگذاری مرتبط هستند.

از استفاده از قیدها در جملات تا جای ممکن پرهیز کنید.

مرحله 3: یکدست باشید

آیا تا به حال رزومه ای را دیده اید که به نظر می رسد توسط سه فرد مختلف نوشته شده باشد؟ سازگاری جملات و یکدستی مهم است. FlexJobs می گوید که می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد لحن صیقلی و یکنواخت برای رزومه خود استفاده کنید. و استفاده از هوش مصنوعی یک راه عالی برای افزایش بهره وری شماست.

نوشتن رزومه با ChatGPT

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×