نقد فیلم

نقد فیلم Nobody هیچکس

  • نقد و بررسی فیلم Nobody هیچکس
  • ژانر : اکشن , جنایی , درام , هیجان انگیز
  •  رده سنی : C18
  •  کارگردان : ilya naishuller
  •  محصول کشور : آمریکا
  •  نویسنده : Derek Kolstad
  •  ستارگان : bob odenkirk,aleksey serebryakov,connie nielsen
  • امتیاز IMDB : 7.4

فیلم در مورد پدری بسیار آرام است که در حومه شهر زندگی می‌کند. نام این شخصیت هاچ است؛ فردی کاملاً معمولی که البته خشمی شدید در درون خود نهفته دارد. ناگهان روزی که دو دزد به خانه وی می‌آیند، این خشم فروخورده فوران می‌کند و داستانی بی‌رحمانه شروع می‌شود و راه خونینی باز می‌شود که در نهایت وی را مجبور به مقابله با چیزهایی می‌کند که روزگاری پشت سر گذاشته بود…

کشنی پرهیجان با رنگ‌و‌بوی جان ویک

نام انگلیسی: Nobody
نام فارسی: هیچ‌کس
محصول: ۲۰۲۱
امتیاز: ۲.۵ از ۴ – 〇◐⬤⬤
به قلم مصطفی ملکی

از سال ۲۰۱۴ و با ظهور اکشن‌های دنیای جدید مانند «جان ویک» و «اکوآلایزر»، مخاطب سینمای اکشن تقریباً با نسخه‌ی جدیدی از قهرمانان دنیای اکشن آشنا شد که مدت‌هاست خود را با زندگی عادی و در تعامل با مردمان عادی وفق داده‌اند.

قهرمانان این دو فیلم اکشن که به‌سبب استقبال مخاطبان سری‌های بعدی آنها نیز ساخته شد و تبدیل به کاراکترهای ماندگار سینمای اکشن شدند، کیانو ریوز و دنزل واشنگتن بودند.

نوشته های مشابه

اما یک سال قبل از اکران این دو فیلم، اثری با نام «خانواده» و با هنرنمایی رابرت دنیرو روی پرده رفت.

این سه اثر اکشن تقریباً ذائقه‌ی مخاطب این سینما را تغییر دادند. شاید به‌همین علت بوده که «ایلای نایشولر» اقدام به ساخت فیلم «هیچ‌کس» کرده است.

او در سال ۲۰۱۵ با فیلم متفاوت «هنری سرسخت» وارد دنیای سنمای اکشن شد و حال پس از شش سال و با وام گرفتن از پلات فیلم‌های «خانواده»، «جان ویک»، و «اکوآلایزر» فیلمی جدید در سینمای اکشن را تولید کرده است. «باب ادنکرک» عهده‌دار نقش اصلی فیلم -هاچ منسل- است.

ادنکرک به‌سبب نقش‌آفرینی در سریال قدرتمند «بریکینگ بد» و «بهتر است با سال تماس بگیرید»، چهره‌ای آشنا میان مخاطبان سینما و سریال‌دوستان است.

نقد فیلم

تلفیق ژانر اکشن و چهره‌ای که بسیاری از سریال‌دوستان با آن قرابت دارند، باعث شده تا این فیلم از همان لحظه‌ی شروع اکران خود با استقبال خوبی مواجه شود.


کارگردان سعی کرده شخصیت محوری خود را تبدیل به تلفیقی از کاراکترهای جان ویک، جیووانی مانزونی و رابرت مک‌کال کند.

این‌که او در کنار خانواده به زندگی عادی و روزمره مشغول است و همسرش هویت اصلی او را می‌داند، ما را به‌یاد مانزونی می‌اندازد. اما شات‌های ابتدایی فیلم تا نقطه‌ی عطف اول فضایی همچون اکوآلایزر را یادآوری می‌کنند. مک‌کال هم در آن فیلم در سکانس‌هایی پی‌در‌پی مشغول گذران روزمرگی بود.

اما نقطه‌ی عبور او از یک فرد عادی به همان هاچ سابق همانند جان ویک رقم می‌خورد.

البته سکانس منزل و نورهای خاموش نیز ادای دین کارگردان به فیلم جان ویک بوده است. از دیگر نقاط اشتراک این سه اثر می‌توان به آنتاگونیست‌های این آثار اشاره کرد. هر سه قهرمان فیلم در برابر یک باند مافیایی روس قرار دارند.

اینکه مافیای روس می‌تواند خشونت بیش‌از‌حد را برای تصور یک ضدقهرمان واقعی در ذهن مخاطب ایجاد کند، چیزی است که دنیای اکشن سینمای هالیوود به مخاطب خود عرضه کرده است. در هر حال «هیچ‌کس» با تلفیق دنیای اکشن‌های نو که از نیمه‌ی دهه‌ی ۲۰۱۰ وارد سینما شدند، همان مسیر جذاب و هیجان‌انگیز را ادامه می‌دهد.


فیلم «هیچ‌کس» مخاطب علاقه‌مند به سینمای اکشن را از ابتدا تا انتهای خود راضی نگاه می‌دارد. تفاوتی که هاچ با جان ویک و مک‌کال دارد، ضربه‌پذیر بودن اوست.

هاچ مانند ویک در خاموشی اتاق همچون سری ‌بازی‌های هیت‌من آرام و بی‌صدا کارش را انجام نمی‌دهد، بلکه به حمله‌کنندگان یورش می‌برد و اتفاقاً ضربه هم می‌خورد و حتی بیهوش هم می‌شود.

او همچون ویک یک ماشین کشتار و همچون مک‌کال یک آدم‌کش با دقت و ریزبین است.

در نهایت باید گفت که اکران این فیلم عصر یک روز تعطیل را برای مخاطب سینمای اکشن جذاب و پرهیجان خواهد کرد. فراموش نکنیم که پوستر این فیلم نشان می‌دهد که کارگردان در طراحی پوستر نیز جان ویک را فراموش نکرده است.

نقد های مشابه نقد فیلم Nobody هیچکس را در کانال یک فیلم یک زندگی مطالعه کنید.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

یک فیلم یک زندگی

مروری بر تاریخچه سینما مرور سینمای کشورها مرور آثار روز سینما تلفیق شعر و موسیقی با سینما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×