خبرها

نتایج بخش های مختلف جشنواره مستند ایدفا ۲۰۲۳ اعلام شد

نتایج بخش های مختلف جشنواره مستند ایدفا ۲۰۲۳ اعلام شد.

سی و ششمین جشنواره فیلم مستند آمستردام، ایدفا، ۶۴ پروژه بخش فروم را معرفی کرد که مراحل مختلف تولید قرار دارند.

پروژه مستند کوتاه «۲۷۵ میلیون تولد و‌ مرگ» به کارگردانی اعظم معصوم زاده محصول بلژیک، پروژه «امید در مقابل امید» به کارگردانی مینا کشاورز و پروژه دیگری محصول ایران و نروژ که کارگردان آن ذکر نشده، از جمله پروژه های حاضر در سی و یکمین دوره ایدفا فروم اند که به دنبال تهیه کننده و سرمایه گذار مشترک خواهند بود.

بخش اصلی

سی و ششمین جشنواره فیلم مستند آمستردام، ایدفا، حدود صد فیلم دیگر از انتخاب های امسال خود را اعلام کرد.

پگاه آهنگرانی با مستند ۱۹ دقیقه ای «پدرم» محصول ایران و جمهوری چک در بخش مسابقه مستند های کوتاه ایدفا حضور دارد. این کارگردان فیلمنامه خود را با همکاری احسان عبدی پور نوشته و از فیلم های آرشیوی، بخش های خبری تلویزیون و عکس های خانوادگی برای ساخت اثر خود بهره برده که به حضور پدر کارگردان در جبهه های جنگ و تاثیر آن بر زندگی اش اشاره دارد.

در بخش بهترین های جشنواره ها، دو فیلم «بزرگ ترین دشمن من» و «جایی که خدا نیست» هر دو ساخته مهران تمدن و محصول فرانسه و سوییس و مستند کوتاه «بیدار شدن در سکوت» ساخته دنیل اسدی فائزی و میلا ژلوکتنکو محصول اوکراین و آلمان حضور دارند.

نیکی پدیدار، سینماگر ایرانی مقیم هلند هم از طرف ایدفا مسئول انتخاب فیلم های بخش جوان شده است که دو گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال و از ۱۳ سال به بالا را مورد‌ توجه قرار می دهد.

سی و ششمین جشنواره فیلم مستند آمستردام، ایدفا، مهم ترین رویداد سینمای مستند دنیاست که امسال از ۱۷ تا ۲۸ آبان/۸ تا ۱۹ نوامبر در هلند برگزار خواهد شد.

سی و ششمین جشنواره فیلم مستند آمستردام-ایدفا- نخستین بخش از فیلم های انتخابی امسال را اعلام کرد.

مهمان افتخاری امسال ایدفا، وانگ بینگ، مستندساز برجسته ۵۵ ساله چینی است که ساخته هایش از سال ۲۰۰۲ در جشنواره های معتبری مانند کن، ونیز، برلین و لوکارنو به نمایش در آمده اند از آن‌ جمله دو فیلم جدیدش «جوانی» و «مرد سیاهپوش» که در کن امسال حضور داشتند. آقای وانگ بینگ ده فیلم بهترین عمر خود را هم اعلام کرده که همه تولیدات چینی است و‌ در بخش تاپ‌ تن ایدفا به نمایش در خواهند آمد.

پیتر گرینووی سینماگر ۸۱ ساله شاخص انگلیسی جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرده و برنامه مرور بر آثارش نیز برگزار خواهد شد.

چهار فیلم در بخش تمرکز: ساخته شده ها اعلام شدند که فیلم «تهران دیگر انار ندارد» ساخته مسعود بخشی از آن جمله است.

دیگر بخش تمرکز، ۱۶ جهان روی شانزده است که به مناسبت صدمین سال ارائه فیلم های ۱۶ میلیمتری توسط کداک بوده و در این بخش هم میتند «قضیه شکل اول، قضیه شکل دوم» ساخته عباس کیارستمی به روی پرده می رود. فیلم هایی از انیس واردا، شانتال آکرمن و آلبرت و دیوید مایزلیس در این بخش حضور دارند.

 

نتایج جشنواره ایدفا

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×