آموزش هنرهای تجسمیآکادمی هنر

راهنمای خرید بهترین رنگ آکریلیک دانشجویی و حرفه ای

راهنمای خرید بهترین رنگ آکریلیک دانشجویی و حرفه ای نقاشی را با هم مرور می کنیم.

خرید رنگ اکریلیک در زمانی که مبتدی هستید می تواند دلهره آور به نظر برسد زیرا مارک ها، رنگ ها و تنوع های زیادی برای انتخاب وجود دارد…

اما نترسید! این مقاله به شما کمک می کند تا در آن پیچ و خم حرکت کنید و رنگ های اکریلیک را پیدا کنید که با نیازها و بودجه شما مطابقت دارد.

قبل از شروع:

انتخاب رنگ یک تجربه کاملا شخصی است زیرا به سبک هنری که ترجیح می دهید و تکنیک های نقاشی خاصی که به کار می برید بستگی دارد.

من قصد دارم به شما کمک کنم تا انتخابی آگاهانه داشته باشید، اما واقعاً باید کمی رنگ بگیرید و شروع به ساختن اثر هنری خودتان کنید!

با کسب تجربه خواهید فهمید که چه مارک ها و گونه هایی را بیشتر دوست دارید.

پس بیایید شروع کنیم!

هنگام خرید اکریلیک باید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید: کیفیت، رنگ، ماندگاری، ویسکوزیته، لوله ای یا ظرفی، زمان خشک شدن و برند.

کیفیت

شما می توانید اکریلیک را با دو درجه کیفی خریداری کنید: کیفیت هنرمندان و کیفیت دانش آموزان.

رنگ های با کیفیت هنرمندان (که گاهی اوقات به آنها “حرفه ای” گفته می شود) در طیف گسترده ای از رنگ ها هستند، غلظت بالایی از رنگدانه های ریز آسیاب شده دارند و دارای درجه ماندگاری بالایی هستند.

کیفیت رنگ آکلریک

رنگ‌های دانش‌آموزان یا دانشجویان ارزان‌تر هستند، اما گستره انتخاب کوچک‌تر، سطوح رنگدانه کمتری دارند..

پس تفاوت بین این دو فقط در نحوه ساخت آنها نیست.

اغلب قابل توجه است که رنگ های هنرمندان زنده تر و یکدست تر هستند که ترکیب و لایه بندی آنها را آسان تر می کند.

اگر مبتدی هستید و بودجه کمی دارید، خوب است که با رنگ‌های باکیفیت دانش‌آموزان شروع کنید، اما توصیه می‌کنم زمانی که شروع به تولید آثار هنری کردید که به حفظ آنها اهمیت می‌دهید، از رنگ‌های هنرمندان بهره مند شوید (مخصوصاً اگر قصد دارید آثار خود را بفروشید).

گزینه دیگر این است که راه میانی را با رنگ های دانش آموزان برای رنگ های زمینه ای (که تقریباً به همان اندازه خوب هستند) انتخاب کنید، اما برای رنگ های تند خالص بیشتر هزینه کنید.

برخی از هنرمندان نیز با استفاده از رنگ‌های دانش‌آموزان برای رنگ‌آمیزی زمینه و استفاده از رنگ‌های با کیفیت حرفه‌ای در لایه بالا، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنند.

راهنمای خرید رنگ

رنگ

تعداد و تنوع رنگ های زیادی به صورت اکریلیکی وجود دارد. اگر مبتدی هستید، با 10 رنگ زیر شروع کنید. می توانید آن ها را با هم مخلوط کنید تا در صورت نیاز رنگ های دیگری ایجاد کنید.

رنگ های آکلریک

یکی دیگر از گزینه های عالی برای مبتدیان این است که با یک مجموعه رنگ اکریلیک شروع کنند.

با این کار مقداری پول در هر لوله صرفه جویی می کنید و مکان خوبی برای شروع به شما می دهد.

اغلب برای مبتدیان مفید است که زمان زیادی را صرف نگرانی در مورد مواد نکنند و فقط شروع به نقاشی کنند!

ماندگاری رنگ Permanence


اصطلاح ماندگاری که اغلب پایداری نور lightfastness نامیده می شود، به توانایی رنگدانه در رنگ برای مقاومت در برابر محو شدن تدریجی هنگام قرار گرفتن در معرض نور اشاره دارد.

رنگدانه هایی که در طول زمان محو می شوند اغلب رنگ های فرار نامیده می شوند. اکثر رنگ های اکریلیک دارای درجه ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به رنگ های روغنی یا آبرنگی هستند، که دلیل دیگری برای دوست داشتن آنهاست!

ماندگاری رنگ Permanence چیست؟

ماندگاری که اغلب پایداری نور lightfastness نامیده می شود، به توانایی رنگدانه در رنگ برای مقاومت در برابر محو شدن تدریجی هنگام قرار گرفتن در معرض نور اشاره دارد.

استانداردهای خاصی برای مقاومت در برابر نور وجود دارد که هنگام انتخاب رنگ باید به آنها توجه کنید.

ASTM International (که قبلاً به عنوان انجمن آزمایش و مواد آمریکا شناخته می شد) رنگ های هنرمندان را بر اساس آزمایشی که 20 سال قرار گرفتن در گالری را شبیه سازی می کند طبقه بندی می کند:

راهنمای خرید رنگ

استاندارد ماندگاری ASTM
ATSM I = نور پایداری عالی

و ATSM II = نور پایداری بسیار خوب

ATSM III = به اندازه کافی پایدار نیست

استاندارد تولید کننده معمولی
**** یا AA = رنگ های بسیار دائمی

*** یا A = رنگ های بادوام.

** یا B = رنگ های نسبتاً بادوام.

  • * یا C = رنگ های فرار

ویسکوزیته


ویسکوزیته به قوام یا ضخامت رنگ اشاره دارد. اکریلیک‌های سنگین بدنه دارای قوام ضخیم و کره‌ای (شبیه به رنگ‌های روغنی) هستند که ضربه‌های قلم مو را حفظ می‌کند و ترکیب رنگ را تسهیل می‌کند.

از طرف دیگر، اکریلیک‌های سیال نازک‌تر هستند (اما حاوی همان غلظت رنگدانه هستند) و برای کارهای جزئی، رنگ‌آمیزی، تکنیک‌های آبرنگ و کار با برس خشک مناسب هستند. اگر به دنبال چیزی در این بین هستید، مدیوم های اکریلیک مختلفی نیز وجود دارد که می توانید آنها را با رنگ مخلوط کنید تا قوام دقیق مورد نظر خود را به دست آورید.

هر نوع که بخرید بستگی به سبک نقاشی و ترجیح شخصی شما دارد. برخی از هنرمندان ممکن است از چندین نوع در یک نقاشی استفاده کنند، اما اگر تازه شروع کرده‌اید، با اکریلیک‌های معمولی بدنه سنگین شروع کنید، زیرا در صورت نیاز می‌توان آنها را با آب یا یک محیط اکریلیک رقیق کرد.

زمان خشک شدن


بسیاری از هنرمندان اکریلیک ها را ترجیح می دهند زیرا خیلی سریع خشک می شوند، اما اگر قبل از اتمام کار رنگ روی قلم مو یا پالت خشک شود، ممکن است دردسرساز شود.

به علاوه، اگر می‌خواهید رنگ را روی بوم ترکیب کنید و جلوه‌های ترکیبی ایجاد کنید، استفاده از رنگی که برای مدت طولانی‌تری خیس بماند، آسان‌تر است.

خوشبختانه، اگر می خواهید زمان خشک شدن اکریلیک خود را افزایش دهید، گزینه هایی دارید.

هنرمندانی که زمان خشک شدن آهسته رنگ های روغنی را دوست دارند، اما همچنان تطبیق پذیری و ماندگاری اکریلیک ها را ترجیح می دهند، می توانند از یک محیط کندگیر استفاده کنند یا اکریلیک های تعاملی/باز interactive/open acrylics بخرند، که شکل نسبتاً جدیدی از رنگ اکریلیک است که به گونه ای ساخته شده است که دارای یک ماده بازدارنده باشد.

که می تواند زمان خشک شدن را تا چند هفته کاهش دهد. اکریلیک باز راه حلی مناسب برای افرادی است که به دنبال تکرار رنگ روغن با اکریلیک هستند.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×