آکادمی هنرمقالات پژوهشی

برترین دوربین فیلمبرداری فیلم سینمایی سال ۲۰۲۱

در این نوشته بررسی کرده ایم که فیلم های جشنواره کن ۲۰۲۱ با چه دوربینی فیلمبرداری شدند؟ و برترین دوربین فیلمبرداری فیلم سینمایی سال ۲۰۲۱ را معرفی می کنیم.

52 فیلم به تازگی در جشنواره فیلم کن 2021 به نمایش درآمدند و ما اطلاعات مربوط به دوربین فیلمبرداری مورد استفاده را در اختیار داریم.
همه همیشه می خواهند بدانند که فیلم های جدید مورد علاقه شان چگونه خلق شده اند. بخش عمده ای از خلق یک فیلم ابزار تولید است – اگرچه همه چیز ابزار نیست.

اگر بدانید چه کاری انجام می دهید می توانید یک پروژه زیبا از یک دوربین قدیمی یا کم استفاده تولید کنید.

اما خوب است که با آنچه فیلم های بلند استفاده می کنند همراه باشید! اکنون می دانیم که در بسیاری از فیلم های بزرگ کن امسال از چه دوربینی استفاده شده است.

نمودار زیر را ببینید:

برترین دوربین فیلمبرداری

از نمودار بالا می توان فهمید که برترین دوربین فیلمبرداری برای فیلم های سینمایی انتخاب شده توسط فیلمسازان فیلم بلند در جشنواره فیلم کن سال ۲۰۲۱ الکسا مینی است.

اما می بینید که فیلم هایی با بودجه های کمتر نیز به این جشنواره بزرگ راه پیدا کرده اند.

پس شما به بهترین و گرانترین ابزار موجود در آنجا احتیاج ندارید ، فقط یک داستان خوب برای روایت کردن احتیاج دارید.

نظر شما در مورد نمودار چیست؟ آیا چیزی شما را غافلگیر کرده است؟ به ما در کامنت ها اطلاع دهید!

ترجمه این‌ مطلب به صورت اختصاصی برای سلام ثبت نام انجام شده است.

مقالات پژوهشی دیگر را از اینجا مطالعه کنید.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. : سلام .این که از یک دوربین استفاده بیشتری شده دلیل نمیشه اون دوربین برترین باشه … دوربین الکسا مینی با دوربین آی مکس اصلا قابل مقایسه نیست …و یا با دوربین پاناویژن….همچنین با چند دوربین دیگه ..در دسترس بودن دوربین الکسا مینی باعث شده که خیلی ها برن سمتش و از اون استفاده بکنن…
    هر فیلمنامه ای دوربین خودش و هر موقعیت جغرافیای دوربین خودش رو میطلبه ..بله نه تنها فیلمنامه بلکه موقعیت جغرافیایی بر روی کره زمین هم در انتخاب دوربین تاثیر داره …

    1. سلام. بله درست می فرمایید، این رده بندی نوشته شده ملاک انتخاب بهترین نیست. ما هم از کلمه برتر استفاده کردیم و منظور از نظر میزان تمایل و انتخاب فیلمسازان پذیرش شده در جشنواره ی فیلم کن هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×