خبرها

جلال شباهنگی درگذشت

جلال شباهنگی، نقاش، مجسمه‌ساز و استاد پیشین دانشگاه هنر در ایران درگذشت

جلال شباهنگی، نقاش، گرافیست، مجسمه‌ساز، استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان هنر روز گذشته درگذشت.

بهزاد شباهنگی فرزند جلال شباهنگی خبر درگذشت پدرش را در صفحه شخصی‌اش تأیید کرده است.

آقای شباهنگی متولد ۲۴ آذر سال ۱۳۱۴ در تهران بود و از دانشگاه سن‌خوزه در ایالت کالیفرنیا آمریکا فارغ‌التحصیل شده بود و دارای درجه کارشناسی ارشد طراحی گرافیک و نقاشی معاصر و کارشناسی تبلیغات گرافیکی از این دانشگاه داشت.

او سابقه بیش از ۳۰ سال تدریس در عرصه آموزش نقاشی در ایران و جهان را داشت.

وی سال ۱۳۴۷ به عضویت هیئت علمی دانشکده هنرهای زیبا درآمد و سال ۱۳۸۱ بازنشسته شد.

جلال شباهنگی سازنده احجام شیشه‌ای «Glass Blowing» در ایران و مورانو ایتالیا بود که حاصل کارهای او مجموعه‌ای ویژه در حوزه حجم‌سازی محسوب می‌شود.

طبیعت در نقاشی‌های مینی‌مالیستی شباهنگی نمود چشمگیری داشت، دشت‌ها، کویرها، گل و مرغ‌ها از مجموعه آثار مشهور این هنرمند فقید است.

او در نمایشگاه‌های متعدد و معتبر نقاشی و گرافیک در ایران و جهان شرکت کرده است.

«نقاشی‌های جلال شباهنگی»(با مقدمه مرتضی ممیز)، «صور خیال»، «خلاقیت در رنگ» و «اصول طراحی سه بعدی» از تالیف‌های آقای شباهنگی است.

مرتضی ممیز، استاد گرافیک ایران پیشتر نقاشی‌های آقای شباهنگی را «بخش گمشده از نقاشی معاصر ایران» خواند که «تماشاگر ایرانی را به آسانی همراه خود از دوران طبیعت‌سازی به فضا و ذهنیت مدرن امروز دنیا می‌کشاند، بدون آن که تماشاگر طی چنین سفری احساس بیگانگی کند و در فضای مدرن امروز نقاشی دنیا معلق بماند.»
🇬🇧 BBCPersian

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×