خبرها

امضای سند همکاری سینمایی بین ایران و اتحادیه سینماگران روسیه

امضای سند همکاری سینمایی بین بنیاد سینمایی فارابی ایران و اتحادیه سینماگران روسیه

بنیاد سینمایی فارابی ایران و اتحادیه سینماگران روسیه، سند گسترش همکاری‌های سینمایی امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، با امضاء سند همکاری‌های ایران و روسیه در عرصه سینما، تولید مشترک فیلم و سریال، میزبانی تهران و مسکو از رویداد‌های مرتبط با حوزه هنر هفتم و تبادل تجربیات بین دو‌ کشور گسترش خواهد یافت.

جزئیات سند

این سند در مسکو به امضاء سید مهدی جوادی، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و نیکیتا میخالکوف، رئیس اتحادیه سینماگران روسیه رسید.

نیکیتا میخالکوف، رئیس اتحادیه سینماگران روسیه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: این تفاهم‌نامه درباره همکاری فعالان سینمای ایران و روسیه و قرار است با شناسایی نقاط مشترک فرهنگی دو کشور، از ابزار‌های موجود استفاده حداکثری شود.

نوشته های مشابه

این سینماگر شناخته شده روسی با طرح ایده تشکیل «جشنواره بین‌المللی سینمای کشور‌های اوراسیا» گفت: پیشنهاد کردم جشنواره‌ای جدید با حضور روسیه، ایران، بلاروس، چین، هند و کشور‌هایی که مشترکات زیادی دارند و ارزش‌های اخلاقی را تخریب نمی‌کنند، پایه‌گذاری شود.

میخالکوف با ابراز خرسندی از استفبال هیات کشورمان از این پیشنهاد تاکید کرد: جشنواره جدید می‌تواند جایگزین جشنواره‌های مبتذل و کاملا سیاسی و امنیتی هالیوودی و غربی شود.

یوری کولوسوف، مدیر بین‌الملل اتحادیه سینماگران روسیه نیز با اشاره به اینکه فیلم‌های ایرانی سال هاست که در خانه سینما و جشنواره‌های بین المللی روسیه به نمایش درمی‌آید گفت: با امضاء این تفاهم نامه، مرز‌های همکاری و جغرافیای سینمای ایران در روسیه گسترش خواهد یافت.

در این مراسم که مسعود احمدوند رایزن فرهنگی سفارت کشورمان و اعضای هیات‌های سینمایی دو کشور نیز حضور داشتند، سفیر جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت بهره‌گیری از زبان هنر و سینما برای تقویت مناسبات ملت‌های ایران و روسیه تاکید کرد.

کاظم جلالی افزود: همکاری مشترک سینماگران ایران و روسیه در تولید محصولات فاخر به نفع هر دو کشور است و به انتقال پیام ارزش‌های انسانی دو‌ملت به جهانیان کمک خواهد کرد.

نظر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز، گسترش همکاری بین سینماگران ایرانی و روسی، برگزاری جشنواره‌ها و هفته‌های فیلم مشترک را از مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: از این به بعد شاهد تبادل تجارب بین فعالان صنعت سینمای ایران و روسیه، به‌عنوان دو کشور صاحب‌سبک در سینمای جهان خواهیم بود.

سیدمهدی جوادی در جریان برگزاری بیست و ششمین اجلاس بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ نیز، ضمن شرکت در چندین نشست تخصصی، با مقامات فرهنگی و سینمایی روسیه و برخی کشور‌های حاضر در اجلاس، درباره راه‌های توسعه همکاری‌ها گفتگو کرد.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×