مقالات پژوهشی

فیلم های مهم ساخته نشده تاریخ سینما

در تاریخ سینما می توان در کنار فیلم های ساخته شده به فیلم های ساخته نشده سینماگران برجسته هم اشاره داشت که استنلی کوبریک از مهم ترین نام هاست.

در این نوشته نام ۳۰ فیلم از مهمترین آثار ساخته نشده سینمای جهان را نام می بریم.

اگر شما هم موردی به ذهنتان می رسد در کامنت اعلام کنید.

کریستوفر نولان یکی از محبوب ترین سه گانه های فیلم را در طول تاریخ کارگردانی کرده است (نگاه کنید به “بتمن آغاز می کند” ، “شوالیه تاریکی” و “شوالیه تاریکی برمی خیزد”) و بسیاری از اصلی ترین دیدگاه های هالیوود را زنده کرده است.

نوشته های مشابه

اما آیا با ارزش ترین فیلمنامه او هرگز صفحه نمایش بزرگ را ندیده اید؟

فیلم ساخته نشده نولان هاوارد هیوز اتفاقی منفرد نیست ، زیرا اکثر نویسندگان شاغل در هالیوود حداقل یک پروژه دارند که در طول زندگی حرفه ای خودشان از بین رفته است.

اگر آدم های شلوغی مانند ریدلی اسکات و گیلرمو دل تورو هستید ، پروژه های ساخته نشده تان بیش از این است که بتوانید با دو دست حساب کنید.

تاریخچه فیلم های ساخته نشده بسیار گسترده است (به عنوان مثال “ناپلئون” ساخته کوبریک) ، و فقط یک نگاه به لیست بهترین فیلم های هرگز ساخته نشده کافی است تا دریابید که چه تعداد شاهکار بالقوه به طور نامحدود روی مشعل پشتی نشسته اند.

پیتر جکسون پس از موفقیت ارباب حلقه ها در نظر داشت بازی کامپیوتری Halo را به فیلم برگرداند که موفق نشد و‌جالب آنکه که گیرمو‌ دل تورو و نیل بلومکمپ هم به سراغ این شخصیت رفتند و به سرانجامی نرسیدند.

سیلوستر استالونه هم بیش از ۲۵ سال تلاش کرد تا فیلمی درباره ادگار آلن پو بسازد و کریستوفر نولان هم در پی ساخت فیلم زندگی هوارد هیوز بود.

پتی جنکینز به دنبال ساخت «عزیز دل» بود و دارن آرونوفسکی هم می خواست «بت من: سال یک» را جلوی دوربین ببرد.

چارلی کافمن و گیورمو دل تورو نیز هر در مقاطعی دنبال ساخت «کشتارگاه پنج» بودند.

دیوید لینچ پروژه «رانی راکت» را در سر داشت و مارتین اسکورسیزی هم سال ها آرزوی ساخت فیلم زندگی دین مارتین با بازی تام هنکس با عنوان «دینو» را داشت.

خانم لین رمسی هم فیلم «جین یک اسلحه پیدا کرد» را نتوانست بسازد و گیرمو‌دل تورو هم «در کپهستان دیوانگی را در میان خیل پروژه های نساخته اش دارد.

کوئنتین تارانتینو هم پروژه «کلاغ قاتل» و Double V Vega را نتوانسته بسازد.

باز لورمن هم حماسه اسکندر کبیر و خانم کانرین بیگلو هم فیلمی درباره ژاندارک را نساخته اند.

دیوید فینچر پروژه الیوت نس و بیست هزار فرسنگ زیر دریا، جورج میلر لیگ عدالت، رایدلی اسکات پروژه نصف النهار خون، ادگار رایت فیلم مرد مورچه ای، سوفیا کاپولا فیلم پری دریایی کوچولو، ترنس مالیک زندگی چه گوارا، استیون سودربرگ زندگی لنی ریفنشتال و هایائو میازاکی دنباله پونیو را نتوانستند جلوی دوربین ببرند.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×