خبرها

مستندی درباره ریحانه جباری در جشنواره فیلم برلین

مستندی درباره ریحانه جباری در جشنواره فیلم برلین

جشنواره فیلم برلین فهرست دیگری از آثار پذیرفته شده در دوره پیش روی خود در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد که در میانشان نام فیلم مستند «هفت زمستان در تهران» درباره زندگی ریحانه جباری در بخش چشم‌انداز سینمای آلمان به چشم می‌خورد.

ریحانه جباری در سال ۱۳۸۶ در حالی که ۱۹ سال داشت مردی را که گفته شد مامور وزارت اطلاعات بود، برای دفاع از خود در مقابل تجاوز به قتل رساند. او سال ۱۳۹۳ در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شد. چگونگی صدور حکم اعدام برای این دختر جوان و اجرای آن از موارد بحث‌انگیز پرونده‌های قضایی سال‌های گذشته در ایران بود.

این مستند ساخته یک کارگردان آلمانی به نام استفی نیئدرزول است و خانواده خانم جباری از جمله مادرش شعله پاکروان که هم‌اکنون ساکن آلمان است، در ساختش مشارکت داشته‌اند. نشریه اسکرین خبر داده که زر امیرابراهیمی، بازیگر شناخته شده هم صدای ریحانه جباری را در این مستند بیان کرده است.

پیشتر نام فیلم «آژیر/پری آبادان» ساخته سپیده فارسی که آن هم در خارج از ایران ساخته شده، در بخش پانورامای جشنواره برلین اعلام شده بود.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×