خبرها

نیکی کریمی عضو هیئت داوران جشنواره فیلم ترایبکا شد

بازیگر و فیلمساز ایرانی، نیکی کریمی به عنوان عضو هیئت داوران جشنواره فیلم ترایبکا انتخاب شد.


ترایبکا یک جشنواره فیلم برجسته و معتبر است که مجموعه متنوعی از فیلم های مستقل را به نمایش می گذارد.

دریافت کنندگان جوایز جشنواره ترایبکا برای بهترین فیلم کوتاه روایی، بهترین مستند کوتاه و بهترین انیمیشن کوتاه، واجد شرایط بررسی در بخش های فیلم کوتاه اسکار خواهند شد.

جشنواره رابرت دنیرو


رابرت دنیرو به همراه جین رزنتال و کریگ هتکاف از پایه گذاران جشنواره ترایبکا هستند. رابرت دنیرو می‌گوید هدف برپایی این جشنواره، احیای زندگی در شهر نیویورک پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ بوده‌ است.

نوشته های مشابه

جشنواره فیلم ترایبکا جشنواره‌ای است که در سال ۲۰۰۲ توسط رابرت دنیرو و جین رزنتال در واکنش به رویداد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های مرکز تجارت جهانی و به منظور همدردی با بازماندگان واقعه در محله ترایبکا منهتن بنیان گذاشته شد.


رابرت دنیرو معتقد است این جشنواره، حالا ضمن آن که رونق تازه‌ای به نواحی اطراف اماکن آسیب دیده در حملات تروریستی داده‌ است، به عنوان یکی از مهم‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های سینمایی جهان نیز شناخته می‌شود.
بیست و یکمین جشنواره فیلم ترایبکا از ۸ تا ۱۹ ژوئن در نیویورک برگزار می شود.


نیکی کریمی کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر سینمای ایرانروزانا آرکِت، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی، لوسی بوینتون، بازیگر آمریکایی، آنتونی ادواردز، بازیگر و کارگردان آمریکایی، ازازل جیکوبز کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس نیویورکی داوران بخش مسابقه بین الملل بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا هستند.

گذشته جشنواره و ایران


مهمترین جایزه ایران از این جشنواره ، جایزه بهترین فیلم سال ۲۰۰۹ برای «درباره الی» اصغر فرهادی بوده است.


سال ۱۳۹۶ هم فیلم کوتاه «روتوش» ساخته کاوه مظاهری از ایران برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره ترایبکا شد، اما کارگردان این فیلم به علت عدم صدور ویزای آمریکا از حضور در این جشنواره باز‌ماند.


ترایبکا سالانه بیش از دو میلیون تماشاگر و حدود ۴۲۰ میلیون دلار درآمد دارد. جایزه‌های این جشنواره در بخش‌های بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم‌ساز داستانی تازه‌کار، بهترین بازیگر مرد و زن فیلم داستانی، بهترین مستند و بهترین مستندساز تازه‌کار، به برندگان اهدا می‌شوند.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×