جوایزخبرهاویژه سینه پورت

حضور گروه دریچه سینما در جشنواره ونیز ۲۰۲۳

امسال نیز گروه دریچه سینما در جشنواره ونیز ۲۰۲۳ به نمایندگی از سینمای مستقل حضور خواهد داشت.

هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز که توسط بینال ونیز برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی شده، در تاریخ 30 آگوست تا 9 سپتامبر برگزار می‌شود.

جشنواره ونیز یکی از بزرگترین جشنواره‌های فیلم جهان و قدیمی‌ترین جشنواره بین‌المللی فیلم است.

بخش‌های مختلفی در این رویداد برگزار خواهد شد که گروه دریچه سینما با استفاده از این فرصت به مذاکره و گفتگو با شخصیت‌های مختلف هنری، نمایندگان فروش و جشنواره‌ها خواهد داشت.

گروه سینه پورت، امسال در جشنواره فیلم کن نیز حضور داشت که منجر به عقد قراردادهای متنوعی جهت رونق صنعت سینمای مستقل ایران گردید.

گروه پخش بین‌المللی دریچه سینما و مجموعه سلام ثبت نام! یکی از فعال‌ترین گروه‌های ایرانی است که در بسیاری از  رویدادهای معتبر جهت ارایه آثار هنری مستقل ایرانی، حضور فیزیکی دارد. متاسفانه گاهی در رسانه‌های سینمایی حضور این گروه، وابسته به دولت ذکر می‌شود که قویا و شدیدا این مورد تکذیب می‌شود. در تمامی سال‌هایی که در خدمت سینمای مستقل بوده‌ایم حتی یک بار از بخش دولتی کمکی جهت حضور در جشنواره‌های مختلف نداشته ایم.

برنامه‌های جشنواره فیلم ونیز 2023

فیلم های ایرانی در ونیز

هشتادمین جشنواره فیلم ونیز تمامی فیلم های بخش رسمی را اعلام کرد و بدین ترتیب نام چهار ایرانی در این فهرست دیده می شوند.

امیر نادری با فیلم «ساز دهنی» در بخش کلاسیک، زهرا امیر ابراهیمی با اولین تجربه کارگردانی اش، «تاتامی» محصول گرجستان/آمریکا در بخش افق ها، حسین ملایمی و شیرین سبحانی با فیلم انیمیشن «در سایه سرو» در بخش کوتاه افق ها و امید زارعی با فیلم واقعیت مجازی «چشم انداز آوایی» محصول دانمارک و آمریکا است.

در بخش جنبی هفته منتقدان نام هیچ سینماگر ایرانی وجود ندارد.

بخش روزهای ونیز

بیستمین دوره بخش مستقل روزهای مولفان یا همان روزهای ونیز جشنواره فیلم ونیز فهرست فیلم های امسال خود را اعلام کرد که امسال مستند ۸۵ دقیقه ای «آفتاب می شود» ساخته آیت نجفی محصول ایران/فرانسه فیلم افتتاحیه این رویداد است.

این بخش که توسط اتحادیه کارگردان های سینمای ایتالیا راه اندازی و برگزار می شود ده فیلم را در بخش مسابقه رسمی خود انتخاب کرده.

هفت رویداد جنبی، هشت عنوان فیلم در شب های ونیز، یک روز کامل ویژه ژان-مارک والی و سینما کبک کانادا و چهار نمایش ویژه در سالا لاگونا از دیگر بخش های روزهای ونیز امسال است.

مجله ریویستا دل چینماتوگرافو و آکادمی NABA هم جایزه «شیوه های تصویر» را برای هنرهای بصری به شیرین نشاط اعطا خواهد کرد.

مستر کلاس‌ها

هشتادمین جشنواره فیلم‌ ونیز برنامه مستر کلاس های خود را اعلام کرد.

در روز ۹ شهریور(۳۱ آگوست) خانم لیلیانا کاوانی که شیر طلای افتخاری جشنواره را دریافت می کند، اولین مستر کلاس ونیز را برگزار می کند.

در روز ۱۰ شهریور  گفت و‌گوی دمین چزل رئیس هیات داوران با جاستین هورویتس سازنده موسیقی متن تمامی فیلم های چزل برگزار شده و نیکلاس ویندینگ رفن کارگردان دانمارکی هم مستر کلاسی را برپا می کند.

در روز ۱۱ شهریور مستر کلاس وس اندرسون و در روز ۱۲ شهریور/۳ سپتامبر گفت و‌گوی ادوارد برگر فیلمساز آلمانی با فیلیپ فالاردو فیلمساز کانادایی در برنامه قرار دارند.

در روز ۱۳ شهریور/۴ سپتامبر فرانچسکا لو کیاوو و دانته فرتی دو طراح صحنه مطرح سینمای ایتالیا میتر کلاس خواهند داشت.

حضور در جشنواره ونیز

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×