آموزش موسیقیآکادمی هنر

چرا خواننده ها از هدفون استفاده می کنند؟

چرا موزیسین ها خواننده های موسیقی از هدفون استفاده می کنند؟

در این نوشته در خواهید یافت که چرا خوانندگان مورد علاقه شما هنگام ضبط و اجرای زنده از هدفون استفاده می کنند.

 

بسیاری بر این باورند که خوانندگان در هنگام ضبط و اجرای زنده به خاطر داشتن استایل از هدفون  استفاده می کنند.

اما این تصور رایج، چالش‌های فنی را که خوانندگان در تضمین شنیدن صدای واضح از خود و تمرکز با آن روبرو هستند، نادیده می‌گیرد.

 

برای کشف دلایل واقعی پشت این عمل و چگونگی نقش مهم هدفون در دنیای یک خواننده – هم برای ضبط و هم برای اجرای زنده، به خواندن این مقاله بروید.

چرا خوانندگان هنگام ضبط از هدفون استفاده می کنند؟

خواننده ها معمولاً از هدفون در استودیوی ضبط صدا استفاده می کنند تا هم صدای سازهای دیگر و هم صدای خود را بدون شنیدن صداهای ناخواسته مانند صداهای ریز محیط بشنوند.

 

بیایید اهمیت این عمل در بهبود ضبط آنها را در زیر بررسی کنیم:

 

۱. صدای صاف و واضح

۲. جداسازی سازها در ضبط های چند شیاری

۳. زمان سنجی

صدای صاف و واضح

اورداب Overdubbing به معنای افزودن صداهای بیشتر به آنچه قبلاً ضبط شده است. این به رپرها، خوانندگان و نوازندگان اجازه می دهد تا یک قسمت را چندین بار ضبط کنند یا بدون ضبط مجدد قطعات دیگران، تغییراتی ایجاد کنند.

استفاده از هدفون همچنین کمک می کند تا هر قطعه ضبط شده ای شفاف و عاری از هرگونه ریزش صدا Sound bleed باشد.

 

Bleed زمانی است که میکروفونی که برای یک ساز یا صدای خاص در نظر گرفته شده است، صداهای دیگری را در حین ضبط می گیرد. این به طور مخربی بر توانایی جداسازی آوازها و سازها در طول فرآیند میکس تأثیر می گذارد.

جداسازی سازها در ضبط های چند شیاری

در گذشته، گروه‌ها و اجراکنندگان همزمان در یک اتاق اجرا و ضبط می‌کردند. آن‌ها یا از چند میکروفون پراکنده در نواحی مختلف نزدیک سازشان استفاده می‌کنند یا از یک میکروفون تکی که در وسط قرار می‌گیرند برای دریافت صدای ترکیبی استفاده می‌کنند. به جای هدفون، آنها با استفاده از بلندگوها و آمپلی‌فایرها گوش می‌دادند.

 

این امر ایجاد هرگونه تغییر موثر EQ را در هنگام میکس دشوار می کرد، زیرا یک تغییر جزئی بر نحوه شنیدن صدای همه سازها و صداها نیز تأثیر می گذارد.

 

با این حال، از آنجایی که ابزارهای ضبط با ضبط چند مسیری بهتر شدند، هنرمندان و مهندسان صدا اکنون می‌توانند هر ساز و صدا را به تنهایی ضبط کنند.

زمان سنجی

یکی دیگر از جنبه های مهمی که باید در هنگام ضبط به خاطر داشت زمان بندی است. به همین دلیل است که نوازندگان از هدفون استفاده می کنند تا ضرب کلیک را بشنوند تا همه افراد درگیر در این آهنگ بمانند.

 

تراک کلیک مانند مترونوم است. آهنگی را ارائه می کند که به عنوان یک نشانه صوتی عمل می کند، که به خواننده ها و نوازندگان کمک می کند تا اجراهای خود را هماهنگ کنند و در ریتم باقی بمانند.

 

چرا خوانندگان هنگام اجرای زنده از هدفون استفاده می کنند؟

خوانندگان و نوازندگان از مانیتورهای داخل گوش (IEM) استفاده می کنند تا صدای خود، سایر سازها و نشانه های صوتی را به وضوح در طول اجراهای زنده بشنوند.

 

با مانیتورهای صحنه، تقویت کننده های صدای سازها و جمعیتی که جیغ می زنند، صدای موجود در صحنه اجرا نیز می تواند بسیار بلند باشد. IEM ها گوش نوازندگان را از قرار گرفتن در معرض این صداها به طور منظم محافظت می کنند.

 

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×