خبرها

هنرمندان ایرانی در بخش هنری ونیز 2022

در این نوشته به معرفی هنرمندان ایرانی در بخش هنری ونیز 2022 می پردازیم.

بی‌ینال ونیز La Biennale di Venezia 2022، از تاریخ از 20 آوریل تا 27 نوامبر 2022 در حال برگزاری است. در این رویداد که پنجاه و نهمین دوره‌ی خود را می‌گذراند، 213 هنرمند از 58 کشور شرکت می‌کنند.

پنجاه و نهمین نمایشگاه هنرهای تجسمی بی‌ینال ونیز با عنوان «عصاره‌ی رویاها»، از شنبه ۲۳ آوریل تا یکشنبه ۲۷ نوامبر ۲۰۲۲ در جیاردینی و آرسِنال با نمایش‌گردانی چیچیلیا آلِمانی و ریاست بی‌ینال ونیز، روبرتو سیکوتو برگزار خواهد شد.

بخش هنری ونیز
ارغوان خسروی، فیروز فرمانفرمائیان و بی‌تا رضوی

هنرمندان

3 هنرمند ایرانی در این دوره از بی‌ینال حضور دارند؛ ارغوان خسروی، فیروز فرمانفرمائیان و بی‌تا رضوی.

ارغوان خسروی اثر خود را تحت یک پروژه‌ی اشتراکی ارائه کرده است. زیبا اردلان به عنوان نمایش‌گردان این بخش، اثر این هنرمند را به همراه 10 هنرمند دیگر در این مجموعه، مدیریت می‌کند.

آثار ارائه‌ شده‌ی هنرمندان این پروژه، با پدیده‌ی آنتروپی یا معیاری از بی‌نظمی هماهنگ است.

این هنرمندان هر یک به طور مستقل تعدادی از پدیده‌های نامطلوب را شناسایی کرده‌اند که طی چند دهه‌ی گذشته به طور فزاینده‌ای در زندگی روزمره، محیط و تاریخ اجتماعی و جمعی ما به درجه‌ای از اهمیت رسیده‌اند.

در این رویداد غرفه‌ی‌ ملی قرقیزستان به نمایش‌گردانی جَنِت رادی (Janet Rady) و فیروز فرمانفرمائیان به عنوان هنرمند اثری با عنوان «دروازه‌ی توران» ارائه کرده است.

دروازه‌ی توران ده اثر نمدی و دست‌دوزی‌شده‌ که نمادی از ده قبیله‌ی کوچ‌نشین تورانی‌ست را به نمایش می‌گذارد. این اثر در راستای بیان اهمیت صنایع‌دستی عشایر قرقیزستان خلق شده و در آن گذشته و آینده، شرق و غرب و طبیعت و صنعت در ترکیبی نوآورانه با یکدیگر قرار می‌گیرند.

همچنین بی‌تا رضوی به همراه هنرمندان کشور استونی اثری را در این رویداد ارائه کرده است..

بخش هنری ونیز یا Biennale Arte 2022 در ونیز ایتالیا برگزار می شود.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×