خبرها

نتایج جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۱

نتایج جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۱ در حال اعلام شدن است.

جشنواره فیلم برلین (برلیناله) در حالی آغاز شده است که در این دوره به دلیل شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» خبری از فرش قرمز و صف تماشاچی ها نیست.

مسئولان برگزاری این جشنواره امیدوار هستند تا پس از برگزاری مجازی این دوره از جشنواره بتوانند در ماه ژوئن (خرداد/تیر) فیلم های شرکت کننده را برای تماشاگران اکران کنند.

در این دوره ۱۵ فیلم در بخش مسابقه اصلی برای کسب جوایز از جمله خرس طلایی رقابت می کنند.

هیات داوران و خبرنگاران فیلم های جشنواره را از خانه تماشا می کنند.

برندگان بخش اصلی

برنده خرس طلایی جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۱

هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم برلین به نسخه مجازی خود پایان داد و هیات داوران جشنواره شامل محمد رسول اف فهرست جوایز امسال جشنواره را اعلام کردند.

جایزه خرس طلای بهترین فیلم به کارگردان رومانیایی رادو جود برای فیلم Bad Luck Banging or Loony Porn اعطا شد.

جایزه خرس نقره بهترین کارگردانی به دنس ناگی مجاری و فیلم »نور طبیعی» داده شد.

خرس نقره جایزه بزرگ هیات داوران به فیلم «چرخ بخت و فانتزی» ساخته ریوسوکو هاماگوچی از ژاپن و خرس نقره هیات داوران به «آقای باکمن و‌ کلاسش» ساخته ماریا اسپس اختصاص یافت.

جایزه خرس نقره بهترین بازیگر نقش اصلی را مارن اگرت برای فیلم «من مرد تو هستم» ساخته ماریا شرایدر و خرس نقره بهترین بازیگر نقش مکمل را لیلیا کیزلینگر برای فیلم «جنگل- تو را همه جا می بینم» ساخته بنس فلیگاف دریافت کردند.

هونگ سانگ سو هم جایزه خرس نقره بهترین فیلمنامه را برای «معرفی» گرفت.

ییبران آسواد هم خرس نقره مشارکت هنری برجسته را برای تدوین فیلم «یک فیام پلیسی» ساخته آلونسو روییزپالاسیوس به خود اختصاص داد.

در بخش مواجهه نیز جایزه بهترین فیلم به «ما» ساخته آلیس دیوپ، جایزه ویژه هیات داوران به «سلیقه» ساخته لو بائو و جایزه بهترین کارگردان به طور مشترک به رامون زورشر برای «دختر و عنکبوت» و دنیس کوت برای «بهداشت عمومی» داده شد.

برندگان بخش نسل ها برلین

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین، چهار برنده بخش «نسل» این رویداد سینمایی را اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، بخش «نسل» جشنواره برلین امسال میزبان ۱۵ فیلم از ۱۷ کشور جهان بود و در دسته “kplus” که مختص فیلم‌های مربوط به کودکان بالای چهار سال است جایزه بزرگ ۷۵۰۰ یورویی به فیلم  «تیرگی تابستان» ساخته «هان نان ژیا ری» از چین رسید و «مدرسه ای در کرو هوئسا» ساخته «بتانیا کاپاتو» از آرژانتین تقدیر ویژه هیات داوران را دریافت کرد.

فیلم  «هر روزی اکنون» ساخته حامی رمضان سینماگر ایرانی-فنلاندی با بازی شهاب حسینی و شبنم قربانی نیز در این بخش حضور داشت.

در دسته”۱۴plus” که ویژه فیلم‌هایی برای نوجوانان بالای ۱۴ سال است،  «خانواده» ساخته «فرد بایلیف» (سوئیس) جایزه بزرگ و «کریپتوزو» ساخته  «داش شاو» (آمریکا) تقدیر ویژه هیات داوران را کسب کردند.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین امسال طی دو مرحله برگزار خواهد شد و اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی میزبان رویدادهای مرتبط با صنعت سینما خواهد بود و یک نسخه ویژه جشنواره نیز از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با نمایش عمومی آثار به صورت حضوری و برگزاری مراسم اعطای جوایز برپا خواهد شد.

برندگان بخش فیلم کوتاه جشنواره برلین

نتایج جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۱

اعضای هیئت داوران بین المللی فیلم کوتاه Basim Magdy ، Christine A. Maier و Sebastian Urzendowsky برندگان زیر را در جریان رویداد صنعت (مراسم اهدای جوایز در ویژه برنامه تابستان در مقابل تماشاگران زنده برگزار می شود) اعلام کردند:

برنده خرس طلا برلین ۲۰۲۱

Nanu Tudor (عمو تودور من)
توسط اولگا لوکوونیچوا

فیلم کوتاه برنده خرس طلایی جشنواره برلین 2021

بیانیه هیئت داوران:

“در نانودودور (عموی من تودور) ، اولگا لوکوونیچوا ما را از طریق پیچیدگی حل یک آسیب دوران کودکی هدایت می کند. در حالی که جزئیات صمیمی به تدریج ما را با دنیایی به ظاهر ایده آل از نوستالژی بی گناه آشنا می کند ، گفتگوی او با عمو تودور برای ایجاد وحشت در دوران کودکی و انکار غیر قابل توبه او افزایش می یابد. نگاه لطیف سینمایی لوکوونیکوا با دقت در اطراف اعضای خانواده اش حلقه می زند. شجاعت شخصی او همراه با تسلط سینمایی ، فیلمی را ایجاد می کند که هم قدرتمند است و هم از نظر احساسی لایه ای است. “

جایزه خرس نقره ای فیلم کوتاه برلین

Xia Wu Guo Qu Le Yi Ban (روز انجام می شود)
فون ژانگ دالئی

اظهارات هیئت داوران:

“یک دیدار خانوادگی به یک خداحافظی عاشقانه و آهسته بین پدربزرگ و نوه اش تبدیل می شود. پویایی خانوادگی پیچیده و عملکرد عالی ما را در یک لحظه واقعی از زندگی غرق می کند. میزانسن فوق العاده ساخته شده طبیعی و محجوب احساس می کند. در Xia Wu Guo Qu Le Yi Ban (روز تمام شد) ، زبان سینمایی غنی ژانگ دالی یک پرتره حساس خانوادگی ایجاد می کند که از مدت زمان فرم کوتاه فراتر می رود. “

برای مشاهده لیست پذیرش شدگان جشنواره فیلم برلین۲۰۲۱ اینجا کلیک کنید.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×