خبرها

دو فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره کن ۲۰۱۷

دو فیلم کوتاه ایرانی به بخش رقابت اصلی و بخش «سینه فونداسیون» هفتادمین جشنواره فیلم کن راه یافتند. 

به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» فیلم کوتاه وقت نهار به کارگردانی علیرضا قاسمی در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه هفتادمین جشنواره فیلم کن با آثاری از کشورهای فنلاند، فرانسه، بریتانیا، آمریکا، لهستان، چین، کلمبیا و سوئد برای کسب نخل طلای بهترین فیلم کوتاه کن رقابت می‌کند.

داستان این فیلم کوتاه درباره یک دختر دبیرستانی است که برای تشخیص هویت مادر درگذشته‌اش به بیمارستان رفته‌ است.

فیلم کوتاه حیوان به کارگردانی بهمن و بهرام ارک از تولیدات آموزشی هنرجویان مدرسه ملی سینمای ایران نیز در بخش «سینه فونداسیون» پذیرفته شد.در این بخش هر ساله فیلم‌های منتخب دانشگاه‌ها و مدارس فیلم‌سازی سراسر دنیا با یکدیگر رقابت می‌کنند. در بخش سینه‌فنداسیون آثاری از کشورهای اسلواکی،برزیل،ژاپن،هند،فرانسه، آمریکا،آرژانتین، بریتانیا و تایوان نیز حضور دارند.

بهمن و بهرام ارک (حاج ابول لو) که از هنرجویان دوره اصلی پرورش سینماگر مدرسه ملی سینما هستند این فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای را تحت آموزش و به تهیه‌کنندگی و حمایت مدرسه ملی سینما ساخته‌اند. 

داستان حیوان درباره مردی است که تلاش می‌کند خود را به آنسوی مرز برساند.

 امسال «کریستین مونجیو» فیلم‌ساز برجسته رومانیایی ریاست هیات داوران بخش فیلم کوتاه و سینه‌فونداسیون هفتادمین دوره جشنواره کن را برعهده دارد که از ۱۷ تا ۲۸ می (28 اردیبهشت تا 7 خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود.

 

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×