آموزش سینما و فیلمسازی

جوایز نقدی جشنواره های فیلم چقدر است؟

جوایز نقدی جشنواره های فیلم چقدر است؟ آیا می توان بر روی دریافت جایزه فستیوال های فیلم کوتاه و بلند حساب کرد؟

پاسخ کوتاه به این سوال که فیلمسازان چگونه از جشنواره های فیلم پول در می آورند این است که اغلب این کار را نمی کنند. در واقع، در برخی موارد به این دلیل ضرر می کنند که باید برای ارسال فیلم هایشان پول پرداخت کنند.

هر فیلمسازی در صورت انتخاب و نمایش فیلمش در جشنواره ، هزینه نمایش دریافت نمی کند.

در عوض، ارزش شرکت در یک جشنواره فیلم در فرصتی برای دستیابی به قراردادهای پخش و توزیع است. توزیع کنندگان و مدیران استودیو در جشنواره هایی که به دنبال استعداد هستند شرکت می کنند. آن ها یا به دنبال فیلم هایی برای خریدن و پخش هستند یا به دنبال کارگردان هایی هستند که برای پروژه های آینده استخدام کنند.

نوشته های مشابه

از آنجا که جشنواره‌های فیلم هم فرصت‌های شبکه‌سازی و هم تبلیغات را فراهم می‌کنند، همیشه مجبور نیستند برای حق نمایش فیلم به فیلمسازان پول بپردازند.

در جشنواره‌ها، کارگردان‌ها تهیه‌کنندگان را برای فیلم‌هایشان می‌فرستند، تهیه‌کنندگان آن فیلم‌ها را به توزیع‌کنندگان می‌فروشند و توزیع‌کنندگان فیلم‌های خوش شانس را به زنجیره‌های سینما می‌فروشند. فیلمسازان علاوه بر قرارداد توزیع فیلم جشنواره خود یا قراردادی برای یک فیلم جدید، در صورت برنده شدن جایزه، می‌خواهند از جشنواره کسب درآمد کنند.

اگر فیلم شما در جشنواره پذیرفته شود، شانس بردن جایزه دارید. به عنوان مثال، جایزه کن بدون توجه خاص برای فیلمسازان جوان طراحی شده است و با یک جایزه 30000 یورویی همراه است. برنده در رده Un Certain Regard نیز کمک هزینه ای برای کمک به توزیع فیلم دریافت می کند.

ضرر در جشنواره ها

برخی از جشنواره ها آمار پخش بهتری نسبت به سایر جشنواره ها دارند. اگر فیلم شما برای نمایش در ساندنس انتخاب شود، می توانید احساس خوبی نسبت به شانس خود برای دریافت یک قرارداد پخش بین المللی  داشته باشید. این امر برای جشنواره های کوچکتر صدق نمی کند.

نمایش یک فیلم در یک جشنواره اساساً یک ” ضرر” است، فروش کمتر از ارزشی (در این مورد یک فیلم) که برای جلب علاقه و تحریک فروش آینده طراحی شده است. نیازی به گفتن نیست که این استراتژی همیشه جواب نمی دهد.

و حتی اگر فیلم شما یک قرارداد توزیع دریافت کند، ممکن است هرگز اکران نشود. گاهی اوقات استودیوها فیلم‌هایی را در جشنواره‌ها می‌خرند و سپس روی آن‌ها می‌نشینند و آن‌ها را در خزانه نگه می‌دارند تا در آینده اکران شوند – یا هرگز.

اگر از یک جشنواره قرارداد پخش دریافت نکردید، همیشه می توانید فیلم خود را به جشنواره های بیشتری ببرید و شانس خود را با جمعیت جدیدی امتحان کنید. اگر فیلم شما در ساندنس یا SXSW نمایش داده شود، هزینه نمایشی که از یک جشنواره منطقه ای دریافت می کنید بیشتر خواهد بود.

 

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×