فرهنگمصاحبههنرمندان

لیلا حاتمی: پخش بین المللی فیلم ایران

لیلا حاتمی در مصاحبه ای با نشریه معتبر ورایتی اظهار امیدواری کرد که گستره بزرگ تری از فیلم های ایرانی در بازارهای جهانی به نمایش در آیند.

او گفت که فیلم های متنوع تری از سینمای ایران باید در خارج از ایران به نمایش درآید زیرا در زمانی که همه چیز رنگ تجاری به خود گرفته، مردم هم فیلم های توریستی تر را انتخاب می کنند چرا که یک جنبه از اجتماع را به بیننده انتقال می دهند.

اما هنر ایران باید بیش تر دیده شود. مردم دنیا واقعیات، اتفاق ها و شرایط ایران را همه جا و در اخبار می توانند ببینند.

دیدن فیلم های اجتماعی خوب است اما هنر سینمای ایران باید مورد توجه قرار گیرد. آنچه تاکنون اتفاق افتاده مانند توریستی است که همیشه غذای توریستی را می خورد که لزومن بهترین غذا نیست و فقط غذای معروف تر است.

نوشته های مشابه

حاتمی اضافه می کند که فیلم های ایرانی که نگاه عمیق تری داشته و بر جنبه های انسانی بیش تر تاکید دارند، باید بهتر دیده شوند.

جدا از سینماگران مولف مشهور ایرانی، فیلمسازان بسیاری کار می کنند که باید کشف شوند و آثارشان در بازارهای جهانی به نمایش در آید.

او معتقد است که شاید پخش کننده ها در کشورهای مختلف این فیلمسازان را دست کم می گیرند و البته خانم حاتمی از ذکر نام فیلمسازان نادیده گرفته شده امتناع کرد و تاکید که پخش کننده ها باید جسارت بیش تری داشته و آثار جدید را معرفی کنند چرا که مردم در هر نقطه ای از جهان هنر را دوست دارند و برایشان اهمیتی ندارد که این هنر از کجا آمده است.

لیلا حاتمی این مصاحبه را در جشنواره فیلم وزول فرانسه انجام داد که به عنوان رییس هیات داوران در آن رویداد حضور داشت.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×