آموزش نویسندگی و ادبیاتبازار هنر

شرایط عضویت کانون فیلمنامه نویسان ایران

در ادامه شرایط عضویت کانون فیلمنامه نویسان  تعلیق عضویت، لغو عضویت را می آوریم.

این شرایط بر اساس اساسنامه رسمی کانون فیلمنامه نویسان مندرج در خانه سینما است.

شرایط عضویت :

1.تابعیت ایران.
2.حداقل سن 18 سال تمام.
3. متدین به یکی از ادیان رسمی کشور.
4.حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
5. شاغل در حرفه فیلمنامه نویسی در حوزه فعالیت انجمن .
6.نداشتن محکومیت قطعی کیفری موثر در محرومیت از حقوق اجتماعی.
7.قبول و تعهد اجرای مقررات این اساسنامه و تصمیمات و مصوبات قانونی ارکان انجمن.
8.پرداخت هزینه ثبت نام و حق عضویت سالانه.

تبصره 1- چنانچه بعضی از متقاضیان عضویت به دلیل فقدان شرایط،تقاضایشان از سوی هیأت مدیره پذیرفته نشود ، متقاضی می تواند شکایت خود را با نگاه به ماده 22 بند 3 این اساسنامه توسط بازرس در اولین جلسه مجمع عمومی انجمن مطرح کند.تصمیمات مجمع در این زمینه قطعی است.

نوشته های مشابه

تبصره 2 – در صورتی که هر یک از اعضا شرایط عضویت انجمن را از دست دهدیا به جا نیاورد؛تعلیق و یا لغو عضویت می شود ، لیکن ملزم به انجام تعهدات قبلی خود است .
تبصره 3 – عضویت در انجمن اختیاری است و هیچ کس را نمی توان به اجبار به عضویت در انجمن وادار کرد.

ماده 6 علل تعلیق عضویت :

1.عدم پرداخت به موقع حق عضویت.
2.عدم رعایت مفاد این اساسنامه و تصمیمات قانونی انجمن.
3. از دست دادن شرایط عضویت مندرج در ماده 4 این اساسنامه .
4.حکم صادره مرتبط و قطعی از مراجع قضایی کشور و مراجع حل اختلاف قانون کار.
تبصره 1 – مرجع تشخیص بندهای 1 تا 3 هیأت مدیره است.
تبصره 2: تعلیق عضویت باید همراه با توضیح علت تعلیق به صورت کتبی توسط هیأت مدیره به عضو اعلام شود.
تبصره 3: ” عضو تعلیقی ” تا رفع تعلیق توسط مجمع عمومی ، در مجامع عمومی حق رای نخواهد داشت، عضو تعلیقی می تواند شکایت خود را توسط بازرس در اولین جلسه مجمع عمومی مطرح کند، تصمیم مجمع عمومی قطعی است.
تبصره 4: چنانچه عضوی حداکثر 3 ماه پس از آغاز سال مالی انجمن از پرداخت حق عضویت خودداری کند ، دبیر موظف به اخطار کتبی به عضو است . عضو اگر حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ اخطار برای پرداخت آن اقدام نکند با تصویب هیأت مدیره عضویت او در انجمن به تعلیق در می آید.

ماده 7: نحوه لغو عضویت

1. چنانچه عضو تعلیقی تا یک سال از تاریخ توضیح رسمی هیأت مدیره مبنی بر تعلیق عضویت ، اقدامی برای رفع تعلیق نکند، هیأت مدیره موظف به طرح درخواست لغو عضویت در مجمع عمومی است.
2.لغو عضویت به درخواست هیئت مدیره باید به تصویب مجمع عمومی برسد.
تبصره: لغو عضویت باید توسط هیأت مدیره به عضو لغو عضویت شده ، بازرس و نهادهایی که با انجمن و اعضای آن ارتباط تعهدآور دارند بصورت کتبی اعلام شود.

این شرایط عضویت کانون فیلمنامه نویسان  تعلیق عضویت، لغو عضویت را به درخواست بسیاری از فیلمنامه نویسان ارایه کردیم.

 

شما هم در قسمت نظرات همین پست تجربیات خود را بنویسید.

در نوشته دیگری درباره میزان دستمزد فیلمنامه نویسی صحبت کردیم.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. درود بر شما
    در مورد بند 5 شرایط عضویت میشه بیشتر توضیح بدید؟
    با سپاس فراوان

  2. سلام وقت بخیر. من دانشجوی رشته سینما هستم فیلم کوتاه ساختم و طرح و فیلمنامه آماده هم دارم چطور میتونم با شما همکاری کنم.

  3. سلام . فیلمنامه نویس هستم و درس این رشته رو خوندم با رزومه ی کارهای فیلم کوتاه و نشاور سینمایی و نوشتن سینمایی، میخواستم ببینم شرایط عضویت برای ما که سابقه ی کار داریم و اهل شهرستانیم چطوره؟ هزینه ی عضویت رو هم لطف بفرمایید اعلام کنید

  4. سلام ، با توجه به بند ۵ اگر نویسنده باشیم و کتاب چاپ کرده باشیم اما عضو انجمن نباشم چطور میتوانم عضو شوم

  5. سلام….
    من اقتصاددان هستم و اقتصادخوندم راجع به اقتصاد فرهنگ ومشخصا اقتصادسینما هم تحقیقات کوتاهی کردم هم به نتایج جالبی رسیدم ..یکی ازینها من باب مثال در بحث هزینه فایده و اسراف ومصرف در تولیدفیلمنامه ها ست..،بعبارتی نحوه بکارگیری وحذف واضافات و تایمینگ مناسب بکاربستن سناریوها گاها انقدر غیرکارشناسی و ناشیانه س که وقتی مبالغ صرف شده دراونهارو در فرمولهای اقتصادی مبتنی بر اقتصادبسته یا انحصاری مثل اقتصاد ایران کره شمالی و….قرار میدی خود قوانین اقتصادریاضی تعجب میکنن چه برسدبه مشارالیه…..اتلاف سنگین منابع مالی،بیت المال ناکارامدی و بی هدفی و….در این حوزه مشهوده..منفی بافی نمیکنم ولی با بکاربستن مدیرانی که اقتصادفرهنگ وسینما بدانند لااقل قسمتی از خسران هارو جبران کرد…مثلا میتوان به کمک دیتاهای موثق مرکز امارایران و سری. های اماری ۳۰سال گذشته اداره امارواحصاء ارشاد و استعانت از دو اقتصادسنج ماهر مدل خطی وغیرخطی از رابطه ی پیشرفت مطلوب با مولفه های اثرگذار در کندیا تند شدن ان استخراج کرد وبر مبنای ان برای ۳دوره کوتاه مدت،متوسط وبلندمدت اقتصادفرهنگ وسینمای کشور برنامه ریزی علمی کرد یا حداقل به مدیران بالا دستی مشاوره صحیح داد ودر ادامه خیال مسئولین ازین باب راحت خواهدبود که تصمیمها برمبنای علم بوده و نه براساس خردفردی،احساسی ،یا شتابزده در شرایط بحرانی وغیره….ونتیجه هرچه شود ان چیزیست که روش انتخاب انرا هم خدا گفته هم رسول خدا،پس از نظر شرعی هم جایی برای عذاب وجدانهای گاه و بیگاه نخواهدبود…در انتها خواهشمندست نظربنده رو به گوش مدیران و تصمیم گیران ان سازمان رسانده و امادگی حقیر رو برای ارایه بحثها وپیشنهادات بیشتر ،،حضورا،،رو اعلام کنید…..سپاس

  6. با سلام , ببخشید من فیلمنامه نویس بوده و در سالیان قبل مدارج و جوایزی هم در این راه به دست آورده ام . فقط عرضم این بود که آیا امکان همکاری و عضو شدن در کانون حرفه ای فیلمنامه نویسان برای ما که در شهرستان هستیم وجود دارد یا نه ؟ با تشکر

  7. سلام من یک طرح فیلمنامه دارم ولی فیلمنامه نویسی بلد نیستم چطور می تونم یک فیلمنامه نویس پیدا کنم که طرح رو بهش بگم

    1. درود بر شما بنده فیلم نامه نویس هستم ، فیلم نامه های در زمینه سریال و سینمائی و تله و کوتاه نوشتم، اگر تمایل داشته باشین هستم خدمتتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×