آموزش حقوقی هنرآموزش هنرهای تجسمیآکادمی هنر

تفاوت رزومه و پورتفولیو (Portfolio Resume)

شما هم حتما برای درخواست های مسابقه های جهانی، جشنواره ها و یا رزیدنسی ها با این سوال مواجه شده اید که تفاوت رزومه و پورتفولیو (Portfolio Resume) چیست ؟

معمولا این دو را برای شرکت در هر رویدادی نیاز دارید. حتا برای درخواست های شغلی نیز این دو در کنار کاور لتر، انگیزه نامه و پروپوزال از شما خواسته می شوند.

شما می توانید تمامی موارد بالا از جمله رزومه و پورتفولیو (Portfolio Resume) را به ما سفارش دهید. تا به شکل حرفه ای برای شما طراحی شوند.

هر چه موارد خواسته شده را بهتر و حرفه ای تر تهیه کنید باعث می شود احتمال پذیرش و موفقیت شما بیشتر شود.

برای سفارش طراحی روزمه اینجا کلیک کنید. و برای سفارش طراحی پورتفولیو اینجا کلیک کنید.

پورتفولیو چیست ؟

پورتفولیو چیست ؟

این واژه از کلمه ی فرانسوی Aporte folio برگرفته شده است. کاربرد آن بیشتر نشان دادن نمونه کارهای گذشته شما است. برای طراحی پورتفولیو با ما تماس بگیرید

و به معنای حامل کاغذ می باشد .

یک فولیو ، برگه ی کاغذی بزرگی در اندازه ی یک صفحه ی کامل روزنامه است وکلمه ی پورت به معنای حمل کردن که ترکیب آنها با گذشت زمان تغییر کرده است.

کاربرد پورتفولیو درآغاز وسیله ای بود که به منظور حمل کاغذ های بسته بندی نشده مورد استفاده قرار می گرفت .

مهم ترین کاربرد پورتفولیو ، در کنار هم نگه داشتن کاغذها در یک جای امن بود که از آسیب دیدن و گم شدن آنها جلوگیری می کرد .

برای هنرمندان و عکاسان این صفحات همان آثار هنریشان می باشد که نباید آسیب ببینند.

با وجود بزرگی فولیو ، هیچ اندازه ی معینی برای آن و محتویات درون آن وجود ندارد.

همچنین برای سایز کارهای هنری و محل قرار گیری آنها در پورتفولیو محدودیتی وجود ندارد .

محتویات پورتفولیو می تواند مشتمل بر نمونه کارهای فیلم، نقاشی ، طراحی ، عکس ، کلاژ، اسکچ های معماری و یا هر مورد دیگری باشد .

کاربرد آن بیشتر نشان دادن نمونه کارهای گذشته شما است.

شما می توانید تصاویری از اثر خودتان، پوسترهای تهیه شده، تصاویر پشت صحنه یا جزییات تولید اثر را در آن قرار بدهید.

همچنین باید در آن توضیحات فنی، سال تولید، محل های نمایش یا چاپ شده و … غیره را بنویسید.

تفاوت رزومه و پورتفولیو

پورتفولیو، راهی برای اثبات میزان مهارت فرد از طریق نشان دادن نتایج کارهای قبلی به کارفرماست. شما از طریق رزومه، به سوابق خود و مسئولیت‌هایی که به شما سپرده شده است اشاره می‌کنید و در پورتفولیو نشان می‌دهید که چقدر در انجام آن مسئولیت‌ها موفق بوده‌اید. 

تفاوت رزومه و CV 

CV مخفف Curriculum vitae، به معنای مختصری از تاریخچه زندگی است. تفاوت رزومه با CV در حجم، محتوا و هدف تهیه آن‌هاست. البته معمولا این دو واژه برابر تلقی می‌شوند اما خوب است که تفاوت آن‌ها را بدانید. 

رزومه بیشتر به منظور استفاده در محیط کاری و درخواست دادن برای یک شغل استفاده می‌شود. اما   CV  بیشتر در محیط آکادمیک و برای اهداف پژوهشی مانند دریافت بورسیه تحصیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

رزومه در حالت مطلوب یک یا دو صفحه است اما CV بسته به موقعیت، ممکن است تا ۱۰ صفحه یا بیشتر هم باشد. 

در رزومه، به شکلی کاملا خلاصه، تنها به مهارت‌ها، سوابق و دستاوردهایی اشاره می‌شود که به آن موقعیت شغلی که فرد برای آن اقدام کرده، ارتباط دارد.

اما در CV جزئیات بیشتر است و تمام دستاوردها‌، مهارت‌ها، سوابق و … نوشته می‌شود؛ فارغ از اینکه این سوابق و اطلاعات، در حوزه کاری که برای آن درخواست می‌دهند هستند یا به مشاغل حوزه دیگری مربوطند. از طرفی رزومه به واسطه هدفش، بیشتر بر سوابق کاری تمرکز دارد اما CV بیشتر به سوابق پژوهشی و آکادمیک توجه می‌کند.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×