نقد فیلمنقد فیلم های ۲۰۲۰

نقد فیلم همسر یک جاسوس و لینک دانلود

‍ برای انسانیت / نقد فیلم همسر یک جاسوس

نام انگلیسی: Wife of a Spy
نام فارسی: همسر یک جاسوس
محصول: ۲۰۲۰ – ژاپن
امتیاز: ۲.۵ از ۴ – 〇◐⬤⬤

داستان فیلم

فیلم همسر یک جاسوس (Wife of a Spy) حول زندگی یک زوج ژاپنی می گردد.

«یوساکو» تاجر ثروتمند و موفقی است که برای انجام یک معامله تجاری به شهر منچوری می رود اما طی یک سِری اتفاقات و حوادث غیر منتظره، او درگیر یک مشکل بزرگ می شود و سپس پای همسر جوانش، «ساتوکو»، نیز به ماجرا باز می شود.

نوشته های مشابه

 درباره فیلم

فیلم Wife of a Spy محصول کشور ژاپن و در ژانر درام می‌باشد و به کارگردانی Kiyoshi Kurosawa در سال 2020 ساخته شده است.

در فیلم همسر یک جاسوس بازیگرانی چون Issey Takahashi، Masahiro Higashide، Ryôta Bandô، Yû Aoi، و… به ایفای نقش پرداخته اند.

بازیگران : Issey Takahashi، Masahiro Higashide، Ryôta Bandô

کارگردان : Kiyoshi Kurosawa

این فیلم در جشنواره ونیز ایتالیا و دوربان آفریقا به نمایش درآمده بود.

برای انسانیت

نقد فیلم همسر یک جاسوس
نوشته سارا

سال ۱۹۴۰ است و ژاپن در بحبوبه‌ی جنگ جهانی و پیمان سه جانبه با آلمان و ایتالیا به سر می‌برد.

از این رو یک تاجر انگلیسی به نام «دراموند» توسط حکومت ژاپن به جرم جاسوسی دستگیر می‌شود. او که ارتباط نزدیکی با «یوساکو» دارد اما با پرداخت وثیقه توسط این فرد از زندان آزاد می‌شود.

فیلم همسر یک جاسوس

یوساکو هم یک تاجر ثروتمند و سرشناس است که با دختری چندین سال جوان‌تر از خود به نام «ساتوکو» ازدواج کرده است. ساتوکو به واسطه‌ی سن کمی که نسبت به یوساکو دارد همواره از سوی خود یوساکو و جامعه پیرامونی‌اش به نوعی نادیده گرفته می‌شود و همه او را زنی عادی و حتی کوته‌فکر می‌دانند.

اما مسیر زندگی این زوج به گونه‌ای رقم می‌خورد که ساتوکو به صورت زنی مصمم و باهوش دیده می‌شود.
فیلم «همسر یک جاسوس» درامی تاریخی است که کاراکترهای خود را در میان شرایطی قرار می‌دهد که باید انتخاب کنند که چطور و چگونه می‌خواهند در آینده دیده شوند.

یوساکو به عنوان تاجری که همواره سعی کرده است طرفدار عدالت باشد با مواجه با رفتارهای ناشایست و ظالمانه‌ای که توسط سران حکومت‌اش در حال رخ دادن است بی‌تردید می‌پذیرد که باید کاری انجام دهد حتی اگر شده به قیمت نابودی خودش و زندگی‌اش.

اما ساتوکو به نظر نمی‌رسد اینچنین راحت بتواند تصمیم بگیرد.

پیشرفت داستان

فیلم در ابتدای خود با تصاویری ساده و آرام سعی کرده است ساتوکو را زنی کاملاً معمولی و خانه‌دار و حتی مطیع همسر نشان دهد؛ زنی که قرار نیست چیزی بفهمد و تنها مزیت او زیبایی او است.

اما داستان هرچه جلوتر می‌رود، وجوه دیگری از این زن را نمایان می‌کند به‌طوری که در انتهای فیلم، ما با تصویر دیگری از او روبه‌رو هستیم.

اینکه نام فیلم نیز «همسر یک جاسوس» است خود نکته‌ای قابل تأمل است چراکه اگرچه در ظاهر این یوساکو است که جاسوس است و باید شخصیت اصلی داستان باشد و کاری مهم انجام دهد.

اما درواقع او به واسطه‌ی همسرش است که می‌تواند راه خود را متفاوت ببیند و مسیر بهتری را برگزیند.

روایت در فیلم

فیلم در روایت خود توانسته شخصیت‌های‌اش را به خوبی به ما نشان دهد و شخصیت‌های بسیاری را نیز وارد داستان‌اش کند. اما برای ورود هر یک از این افراد دلیل خاص خود را دارد و قرار نیست کسی بی‌دلیل وارد داستان شود.

فیلم سعی کرده است تا جایی که می‌تواند نه به صورت شفاف و کاملاً قابل‌رویت بلکه در خلال داستانِ ساتوکو شرایط تلخ ژاپن را هم در سال‌های جنگ نشان دهد.

ترس و وحشتی که در انتهای داستان اوج می‌گیرد نشان از همین شرایط تلخ دارد که البته به نظر می‌رسد دیر وارد داستان شده است و اگر فیلم سعی کرده بود این تلخی‌ها را بیشتر نشان دهد ما با فیلمی موثرتر روبه‌رو بودیم.

نتیجه گیری

یکی دیگر از نکات بارز فیلم «همسر یک جاسوس» استفاده از محیط مناسب و البته استفاده از لباس‌های خاص برای کاراکترهای خود است.

نورهایی که گاه با پنجره‌ی بزرگی در پس‌زمینه آنقدر تند دیده می‌شوند که شخصیت قرار گرفته در این قاب را تار و ناآشنا نشان می‌دهند و گاه این شخصیت‌ها را در نوری ضعیف و یا حتی نوری مایل قرار می‌دهند.

تا بیننده مدام کاراکترهای فیلم را در موقعیت‌های متفاوت ببیند و خود را نسبت به اتفاقاتی که در حال رخ دادن است هوشیار نگاه دارد.

این نورها در هر لحظه نمایانگر احساسات متفاوتی از شخصیت‌های خود هستند.

استفاده از لباس‌های ساده با رنگ‌های ملایم نیز در میان این نورهای کم و زیاد توانسته شخصیت‌های داستان را مهمترین اصل داستان قرار دهد و فیلمی کاراکترمحور را ایجاد کند.


«کیوشی کوراساوا» در تازه‌ترین اثر خود با بهره‌گیری مناسب از بازیگر زن فیلم خود؛ «یو آئوی» توانسته با تمرکز بر این شخصیت، داستانی نو و جذابی را ارائه دهد که بیننده علاوه بر تفکر به داستان، از دیدن آن لذت کافی را هم ببرد.

لینک دانلود

برای مطالعه مطالب مشابه با نقد فیلم همسر یک جاسوس صفحه یک فیلم یک زندگی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: | @OnefilmOnelife |

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

یک فیلم یک زندگی

مروری بر تاریخچه سینما مرور سینمای کشورها مرور آثار روز سینما تلفیق شعر و موسیقی با سینما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×