آموزش حقوقی هنر

قرارداد تهیه کننده و عوامل فیلم چگونه تنظیم شود؟

بهتر است قرارداد عوامل فیلم طبق ماده ۱۰ قانون مدنی ایران ناظر به قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان مصوب دی‌ماه ۱۳۸۴ تنظیم شود.

امروزه سینما و فیلم‌سازی به عنوان یک صنعت مطرح گشته و جنبه‌ های حقوقی و تجاری این هنر و صنعت بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

گستردگی روابط حقوقی میان عوامل متعدد هنری و فنی در صنعت سینما و فیلم سازی، ضرورت تجربه و تخصص در حوزه های کاری میان رشته‌ای (حقوقی – سینمایی) را برای ساماندهی به امور حقوقی سینما و هنر مشخص می سازد.

خلق انواع کتاب ها و مقالات و سایت های حقوقی در زمینه‌های سینمایی، رشته‌های دانشگاهی میان رشته‌ای مرتبط با موضوع حقوق سینما، وضع قوانین و مقررات خاص سینما و حمایت از حقوق مؤلف فیلم‌های سینمایی و … در کشورهای اروپایی و آمریکا، نشان از برخورداری صنعت سینما و فیلم‌سازی این کشورها از یک پشتوانه‌ی قوی حقوقی و قانونی دارد.

نوشته های مشابه

امروزه، تنظیم قراردادهای حرفه ای در حوزه ی سینمایی و هنری نیز اهمیت شایانی پیدا کرده است.

قرارداد عوامل فیلم

با این حال متاسفانه مثل اکثر حوزه‌های دیگر، در بین اهالی سینما نیز میزان اطلاع از قوانین و مقررات و حقوق و تکالیف حرفه‌ای مطلوب نیست و این موضوع در بسیاری موارد، به ویژه در تنظیم قراردادهای سینمایی و هنری، موجبات زیان دیدن از یکدیگر را فراهم می‌کند.

قرارداد کاری سینمایی

. عدم تنظیم درست قراردادها قرارداد عوامل فیلم و اسناد در تعاملات اقتصادی و بازرگانی توسط وکیل قرارداد مجرب از دلایل افزایش دعاوی در مراجع قضایی است.

بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که تنظیم قرارداد یک امر کاملاً تخصصی است و هر وکیل و حقوقدانی الزاماً نمی تواند قراردادنویس باشد.

شما با بهره گیری از وکیل خبره در امر قراردادها می توانید آسوده خاطر باشید که اگر طرف مقابل قرارداد به تعهدات خود عمل نکرد، حقوق قانونی شما در قرارداد حفظ شده و می توانید از طریق مراجع قانونی احقاق حق بنماید.

برای مشاوره حقوقی می توانید از خدمات متنوع ما استفاده کنید یا با تماس بگیرید.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×