آموزش سینما و فیلمسازیآموزش نویسندگی و ادبیاتآکادمی هنر

فیلم کوتاه چیست؟ / نوشتن فیلمنامه کوتاه

فیلم کوتاه چیست؟ و نوشتن فیلمنامه کوتاه چگونه باید باشد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

نوشتن فیلم کوتاه می تواند دلهره آور باشد ، اما این یکی از بهترین راه ها برای بهبود فیلمنامه نویسی و جلب توجه است. اما بسیاری از کشوها مملو از فیلمنامه های کوتاه است که هرگز نور روز را نمی بینند ، چه رسد به نور صحنه را.

نوشتن یک فیلم کوتاه می تواند درسی در زمینه فیلم سازی باشد ، اما همچنین می تواند کارت دعوت برای یافتن تهیه کننده یا تأمین مالی باشد.

پس چگونه یک فیلم عالی می نویسید؟ چه چیزی یک فیلمنامه کوتاه را از یک فیلم بلند متفاوت می کند؟

و اگر می خواهید مردم توجه کنند به کجا می توانید مراجعه کنید؟

امروز ، ما 9 نکته ضروری برای نوشتن فیلم کوتاه را به شما ارائه می دهیم. به این قوانین پایبند باشید و فیلم های کوتاهی بنویسید که با خوانندگان ، مخاطبان و عوامل ارتباط برقرار می کنند.

فیلم کوتاه چیست؟


فیلم کوتاه فیلمی است که به اندازه کافی طولانی نیست که بتواند یک فیلم بلند باشد. در حالی که اتفاق نظر رسمی در این مورد وجود ندارد ، اما به طور کلی به این معنی است که فیلم کوتاه شما در کل 45 دقیقه یا کمتر ، با احتساب تیتراژ باشد.

یک فیلم کوتاه چه مدت است؟


به طور کلی زمان فیلم های کوتاه می تواند در هر مکانی بین 15 ثانیه تا 45 دقیقه باشد.
اگر فیلم کوتاه خود را به جشنواره ها ارسال می کنید ، این نیز می تواند متفاوت باشد. جشنواره فیلم ساندنس 50 دقیقه را یک فیلم کوتاه در نظر می گیرد در حالی که جوایز اسکار 40 دقیقه را یک فیلم کوتاه می دانند.

فیلم کوتاه چیست؟

فیلم کوتاه فیلمی است که به اندازه کافی طولانی نیست که بتواند یک فیلم بلند باشد. در حالی که اتفاق نظر رسمی در این مورد وجود ندارد ، اما به طور کلی به این معنی است که فیلم کوتاه شما در کل 45 دقیقه یا کمتر ، با احتساب تیتراژ باشد.

مدت زمان فیلم کوتاه چقدر است؟

به طور کلی زمان فیلم های کوتاه می تواند در هر مکانی بین 15 ثانیه تا 45 دقیقه باشد.
اگر فیلم کوتاه خود را به جشنواره ها ارسال می کنید ، این نیز می تواند متفاوت باشد. جشنواره فیلم ساندنس 50 دقیقه را یک فیلم کوتاه در نظر می گیرد در حالی که جوایز اسکار 40 دقیقه را یک فیلم کوتاه می دانند.

9 نکته مهم در نوشتن فیلمنامه

1- ساده بنویسید

بسیاری از فیلمنامه نویسان داستان هایی را پیچیده می کنند که به راحتی می توان گفت. این بدان معنا نیست که شما نباید خود را به چالش بکشید. محدودیت ها را کنار بگذارید، به دنبال آنچه دوست دارید بروید ، آنچه درست احساس می شود را بنویسید.

اما ساختن کوه از کاه هیچ وقت مثبت نیست. سعی نکنید پیچ و تابهای زیادی ایجاد کنید.

هرچه داستان خود را پیچیده تر کنید ، در ارتباط با مخاطب با خطر بیشتری مواجه خواهید شد.

2- یک مفهوم منحصر به فرد انتخاب کنید


شما می خواهید مورد توجه قرار بگیرید. شما می خواهید چیزی خوب بسازید. بنابراین کاملا منطقی است که به اطراف خود نگاه کنید تا ببینید در حال حاضر چه موضوعی در صدر اخبار است. این ها همه خوب و خوب است.

اما پریدن روی باند واگن راهی مطمئن برای آماده سازی خود برای عدم موفقیت است. کپی کردن جدیدترین موضوع و داستان ها در فیلم های بلند یا جشنواره های شماره یک باعث گمراهی شما می شود.

شما باید یک مفهوم منحصر به فرد پیدا کنید. حتی اگر شما در حال حاضر عاشق آنچه مد روز است ، باشید ، هنوز هم باید از دید شخصی خود، خارج از جعبه استفاده کنید.

نوشتن نیاز به ایده های جدید و ابتکاری دارد.

3- یک پیچ و تاب هوشمندانه پیدا کنید


انتخاب یک مفهوم منحصر به فرد به این معنی نیست که شما باید از ابتدا شروع کنید. خواه در حال نوشتن فیلم های درام ، کمدی ، علمی تخیلی ، ترسناک یا چیز دیگری باشید – گفتن یک داستان آشنا به روشی تازه می تواند توجه مخاطبان شما را جلب کند.

از فرهنگ عامیانه ، رویدادهای جاری یا تاریخ استفاده کنید. این داستان ها را در جهت های جدید پررنگ دنبال کنید و ممکن است در جشنواره های فیلم برنده شوید.

4- ژانر

ژانری را انتخاب کنید و دنبال آن بروید
هنگام نوشتن یک فیلم کوتاه که به جشنواره ها وارد می شود و مورد توجه شما قرار می گیرد ، انتخاب یک ژانر و پایبند بودن به آن بسیار مهم است.

به یاد داشته باشید ، نوشتن مستلزم آن است که آن را ساده انجام دهید. رفتن با یک ژانر به شما یک راهنمای از پیش تعیین شده برای سادگی داستان می دهد.

تمام ایده ها ، شخصیت ، شور و اشتیاق خود را در نظر بگیرید و آنها را به ژانر واحدی هدایت کنید.

5- کوتاه

فیلم کوتاه خود را کوتاه نگه دارید! … کوتاه
همانطور که در بالا ذکر شد ، فیلم کوتاه هر فیلمی است که طول آن 40-45 دقیقه باشد. اگر می خواهید مورد توجه قرار بگیرید ، فیلم شما معمولا باید کمتر از 10 دقیقه طول بکشد. در حالت ایده آل در محدوده 5-10 دقیقه است.

هرچه کوتاهتر بهتر است.

اگر فیلمنامه ای می نویسید که طول آن بیش از 30 صفحه است ، ممکن است بهتر باشد که آن مطالب را به چیز دیگری تبدیل کنید.

شما باید به جهانیان نشان دهید که می توانید فقط در عرض چند دقیقه احساسات خود را ایجاد کنید ، ارتباط برقرار کنید و داستانی را تعریف کنید.

6- سعی نکنید یک فیلم بلند بنویسید


نوشتن یک فیلم کوتاه می تواند منجر به ساخت یک فیلم بلند شود. اما فقط اگر فیلم کوتاه شما یک فیلم کوتاه باشد.

یک داستان کامل که خود به خود کامل است. نه سه دقیقه ابتدایی فیلم بلند رویایی شما.

اگر داستان شما واقعاً بهترین نسخه از آنچه می تواند به عنوان یک فیلم بلند باشد باشد ، یک فیلمنامه داستانی بنویسید. یا از یک عنصر ، لحظه یا احساس خاص در داستان خود الهام بگیرید. از آنجا ، آن را به یک فیلم مستقل جذاب ، کاملا تحقق یافته تبدیل کنید.

7- بهترین قالب را تعیین کنید


ایده فیلم کوتاه شما ممکن است بزرگتر از یک فیلم کوتاه باشد.

با نوشتن و پایان دادن به آن مشکل دارید؟ آیا چندین داستان مرتبط دیگر وجود دارد که از این داستان الهام گرفته شود؟ آیا شخصیت اصلی شما آنقدر پویا است که او بخواهد بیشتر بگوید و بگوید؟

شاید ، فقط شاید ، این یک فیلم کوتاه نیست. اگر واقعاً بیشتر از این داستان برای گفتن دارید ، می تواند فرصتی باشد تا آن را به یک نسخه آزمایشی و یا کتاب نشان دهید.

8-یک داستان مستقل بگویید


ممکن است بخواهید در YouTube اثر خود را دوستانه بسازید. ممکن است برای ارسال به جشنواره ها بنویسید. هدف شما هرچه باشد ، کار باید مستقل باشد.

لیست فیلم های کوتاه برنده اسکار و انیمیشن ها، همه یک چیز مشترک دارند:

آنها داستانی مختصر و منسجم را روایت می کنند که وقتی تیتراژ به پایان می رسد فیلم هم به پایان می رسد. آنها بینندگان را با سوالات بی پاسخ آویزان نمی کنند (مگر اینکه این موضوع داستان باشد).

خود را به عنوان مخاطب در سالن نمایش قرار دهید. چه چیزی شما را در یک داستان راضی می کند؟ یک ارتباط عاطفی ، یک قوس جذاب شخصیت ، یک شخصیت جالب – و بسته شدن.

9- تماشا کنید


اگر دندان تمیز می خواهید ، باید هر روز مسواک بزنید. اگر می خواهید یک بدنساز حرفه ای باشید ، باید هر روز وزنه را بزنید.

به همین ترتیب ، اگر می خواهید در نوشتن موفق شوید ، خبر خوب این است که باید تعداد زیادی از آنها را تماشا کنید. سرگرم خواهید شد و همچنین با دیدن کار دیگران ، دانش را جذب کرده و تکنیک های فیلم سازی را کشف خواهید کرد.

بسیاری از بهترین فیلم ها را می توانید در Netflix پیدا کنید. فیلم های اسکار همیشه ، مانند جشنواره ساندنس ، تماشای بسیار خوبی دارند. بهترین فیلم ها در YouTube نیز قابل بررسی هستند.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×