خبرهاپذیرش ها

راهیابی فیلم کوتاه ریبوار به جشنواره فیلم کودک و نوجوان فرانسه

از سال 1983 تاکنون جشنواره‌ای مختص فیلم‌هایی برای کودکان و نوجوانان در شهر اِنّ برگزار می‌شود. جشنواره فیلم کودک و نوجوان فرانسه به دنبال ترویج یک سینمای متنوع و با کیفیت برای کودکان و نوجوانان، با تمرکز بر فعال کردن تفکر انتقادی، گستردن افق دید نوجوانان و توسعه حسایت‌های هنری آن‌‌ها است. در این جشنواره که از حمایت مرکز ملی سینمای فرانسه برخوردار است، علاوه بر بخش‌های رقابتی، فضایی برای تبادلات، نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی و… برای توسعه دانش سینمای نوجوانان ایجاد شده است. چهل‌ویکمین دوره این رویداد رقابتی از تاریخ 20 مارس تا 20 آوریل در دپارتمان شهر اِنّ برگزار می‌شود. انواع فیلم‌های ساخته شده برای مخاطبین 3 تا 18 ساله در این رویداد به رقابت خواهندپرداخت.

“ریبوار” روایت زندگی تینو است؛ نوجوانی که به همراه پدر و مادرش، در روستایی مرزی در کردستان زندگی می‌کند. تنها دوست او، اسبی است که وسیله‌ی کار پدرش است. اتفاقی که در کوهستان مرزی می‌افتد تینو را در آستانه‌ی تصمیمی مهم قرار می‌دهد.

فیلم کوتاه ریبوار اثر مشترک سیدحسین زیتون‌نژاد و فرگل مسروری‌راد، اولین اثر حرفه‌ای این دو کارگردان جوان است که مسئولیت نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را نیز به عهده داشته‌اند. مدیر فیلمبرداری: حامد بقائیان/ مدیرصدابرداری: ایرج نوروزی/ تدوین: پویان شعله‌ور. هم‌چنین ماردین شیخ‌مرادی، فریدون حامدی و شب‌بو سلیمانی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم پیش از این نیز در جشنوراه‌های زیر پذیرش شده است:

  • جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک 2022
  • جشنواره فیلم کودک و نوجوان مالمو سوئد 2023

مجموعه دریچه سینما، مسئولیت پخش بین‌المللی این اثر را به عهده دارند.‌‌‌

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×