فراخوان جشنواره تئاتر و نمایشفراخوان جشنواره داخلی

جشنواره کودک و نوجوان اردکان یزد

فراخوان بیست و هشتمین جشنواره بین المللی  کودک و نوجوان اردکان یزد ۱۴۰۲ منتشر شد.

فراخوان شرکت هنرمندان برای حضور در بخش های مختلف بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، فراخوان شرکت هنرمندان برای حضور در بخش های مختلف بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که اسفند ماه سال جاری به میزبانی اردکان یزد برگزار می شود، منتشر شد.

در متن فراخوان بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان آمده است:

نوشته های مشابه

به نام خالق باران

استانداری یزد با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وانجمن هنرهای نمایشی ایران ، بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را با شعار«تئاتر، تمرین ناب زندگی » و با هدف تقویت همدلی و همراهی ، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش ، اسفندماه سال 1402در شهر تاریخی اردکان برگزار می کند.

تحقق مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان، ارتقای سطح فرهنگ عمومی، تقویت بنیان های اصیل خانواده و ارتباط نسل ها،آموزش شهروندی و افزایش مسئولیت پذیری با ایجاد زمینه مشارکت فعال کودکان و نوجوانان در تولید آثار نمایشی بخشی از حقوق این قشر پویا و اثرگذار جامعه است که بیست و هشتمین جشنواره به دنبال دستیابی به این اهداف خواهد بود.

 * سخن دبیر

هنرمندان ، همکاران و همراهان عزیز

بسیار باعث خرسندی است که می توانیم همچون هرسال، بار دیگر در کنار شما بزرگواران ،آثار منتخب تئاتر کودک ونوجوان ایران عزیز و سایر کشورهای جهان را در یکی از استانهای پر عظمت و قدمت ایران،به نظاره بنشینیم.

خدا را شاکریم که می توانیم با بیست و هشتمین دوره ی جشنواره،مثل همیشه برای خانواده ها و بچه های ایران عزیزمان ، شادی بی آفرینیم. کهن شهردلنشین یزد  را با روح  نمایشهای کودکانه، خوش رنگ تر کنیم و در دنیای  متفاوت نوجوانان امروز ،خود را در آیینه ی صادق هنر نمایش ببینیم ، بسنجیم،به نقد بنشینیم و با توان و شوری که از مردم میگیریم یکسال پیش روی خود را به پیشرفت درتولید تئاتر برای آینده سازانمان بپردازیم .

برگزاری یک جشنواره در حد و شان تئاتر و هنرمندان تئاتر کودک ونوجوان،به واقع بسیار سخت و دشوار است چون شما هنرمندان شریف نشان دادید که با کم ترین ها و بدون هیچگونه انتظار عجیب، در تمامی دوران ها، در کنار بچه ها بودید،هستید و خواهید بود. فراموش نخواهیم کرد که جشنواره ی تئاتر کودک ونوجوان باید هر ساله در بهترین و کم نقص ترین شکل ممکن برگزار گردد تا شما هنرمندان بتوانید در آن خوش بدرخشید و ایده های ناب خود را در بهترین شرایط ممکن بر صحنه های پرشور تئاتر جلوه گر کنید . بنده  نیز به پشتوانه ی معاونت محترم هنری و اداره کل هنرهای نمایشی  وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی، تمام تلاش خود را بر آن نهادم تا حد و شان هنرمندانی همچون شما،به بهترین شکل گرامی داشته شود .

همواره این جشنواره یک جایگاه بین المللی برای ایران و متعلق به شما هنرمندان شایسته است و از نخستین دوره تا کنون عزیزان بسیاری زحمات فراوانی برای پایایی و پویایی آن متقبل شده اند ، با اینکه می دانیم درهر دوره ای کم و کاستی هایی وجود دارد اما یقین داریم که هر کمبود احتمالی  با همراهی و همدلی شما شایستگان برطرف می گردد و مخاطب همواره به بودن شما بر صحنه ها خواهند بالید.امید که به یاری پروردگار مهربان ، بر پایه تجربیات پیشین و با همت و همراهی تمامی دغدغه مندان هنر نمایش، جشنواره ای،بی نظیر و با شکوه تراز سال های پیش، برگزارشود.

ارادتمند / امیر مشهدی عباس – دبیر جشنواره

* شرکت کنندگان:

– هنرمندان متخصص حوزه تئاتر کودک و نوجوان

 * مخاطبین:

خردسالان ( زیر 6 سال) /   کودکان (6 تا 12 سال) /  نوجوانان(12 تا 18 سال) /   خانواده ها

 * بخش های جشنواره:

  مسابقه تئاتر خردسال /  مسابقه تئاتر کودک /   مسابقه تئاتر نوجوان /  مسابقه تئاتر خیابانی

* بخش غیر رقابتی (میهمان)

  تئـاتر ملل /   مسابقه نمایشنامه نویسی /   نشست های تخصصی

 * مسابقه تئاتر خردسال

– بخش تئاتر خردسال با رویکرد تاثیر نمایش در آموزش، برای گروه سنی زیر 6 سال برگزار می شود .

– ستاد جشنواره در این بخش پذیرای نسخه تصویری آثار خواهد بود .

– بخش تئاتر خردسال با ایده ی اجرای نمایش درمهدکودک ها، مراکز پیش دبستانی و آموزشگاه ها، با حداقل امکانات فنی برگزار خواهد شد و نمایش های پیشنهادی ضروری است واجد شرایط اجرای آسان و قابل حمل (پرتابل) باشند.

– نمایش های این بخش با حضور حداکثر سه بازیگر و درمدت زمان حداکثر30 دقیقه امکان حضور خواهند داشت.

– ستاد جشنواره در این بخش پذیرای نسخه تصویری آثار خواهد بود .

*  فرایند ثبت تقاضای حضور در جشنواره:

متقاضیان برای شرکت در این بخش می توانند با مراجعه به سایت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بروی تارنمای icy.theater.ir  نسبت به ثبت تقاضای حضور خودو بارگذاری فیلم از تاریخ 25/08/1402 تا تاریخ 05/10/1402 اقدام کنند.

– حداکثر 6 نمایش برای شرکت در این بخش انتخاب خواهند شد. اولویت انتخاب، توانایی اثر در انتقال درست مفاهیم به مخاطبان این رده سنی است.

– کمک هزینه گروه های نمایشی در این بخش به تشخیص کمیته کارشناسی انتخاب نمایش ها، حداقل  مبلغ 100/000/000ریال و حداکثر مبلغ 200/000/000ریال خواهد بود.

– هر متقاضی حداکثر می تواند 2 اثر نمایشی را برای بررسی در این بخش به جشنواره ارائه نماید که در صورت انتخاب اثر از هر متقاضی فقط یک اثر در تمامی بخشهای جشنواره شرکت خواهد کرد .

– مشخصات اعلامی از سوی متقاضی پس از انتخاب آثار به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

تذکر: اولویت انتخاب نمایش های ارائه شده در این بخش با آثاری است که  پیش ازاین در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده یا اجرای عمومی نشده باشند.

 * گاه شمار:

– آخرین مهلت انجام فرآیند ثبت تقاضا در بخش مسابقه تئاتر خردسال: 5 دی 1402

– معرفی آثار برگزیده بخش مسابقه تئاترخردسال: اول بهمن 1402

* مسابقه تئاتر کودک

این بخش شامل نمایش های ایرانی ویژه کودکان(6 تا 12 سال) خواهد بود.

– نمایش هایی که از اول مهرماه 1399  تا 20 آذر ماه 1402 اجرای عمومی شده باشند، امکان حضور در این بخش را خواهند داشت.

– ستاد جشنواره در این بخش پذیرای نسخه تصویری آثار خواهد بود .

– آثارنمایشی که به تازگی تولید شده است نیزمی توانند با ارائه فیلم متناسب و پروپزال قابل ارائه متقاضی حضور در جشنواره باشند.

– این بخش به صورت رقابتی برگزار می شود و حداکثر 7 نمایش پذیرفته خواهد شد.

*توضیح : چگونگی انتخاب ‌تعداد آثار ( اجرا شده یا در حال تولید ) ‌براساس کیفیت آثار می باشد.

فرایند ثبت تقاضای حضور در جشنواره:

متقاضیان برای شرکت در این بخش می توانند با مراجعه به سایت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بروی تارنمای icy.theater.ir  نسبت به ثبت تقاضای حضور خودو بارگذاری فیلم از تاریخ 25 آبان 1402 تا 5 دی 1402 اقدام کنند.

هر متقاضی حداکثر می تواند 2 اثر نمایشی را برای بررسی در این بخش به جشنواره ارائه نماید که در صورت انتخاب اثر از هر متقاضی فقط یک اثر در تمامی بخشهای جشنواره شرکت خواهد کرد .

کمک هزینه گروه های نمایشی در این بخش به تشخیص کمیته کارشناسی انتخاب نمایش ها، حداقل مبلغ 350/000/000 ریال و حداکثر مبلغ 500/000/000 ریال  خواهد بود.

* گاه شمار:

– آخرین مهلت انجام فرآیند ثبت تقاضا در بخش مسابقه تئاتر کودک: 5 دی 1402

– معرفی آثار برگزیده بخش مسابقه تئاتر کودک : اول بهمن 1402

 * مسابقه تئاتر نوجوان

این بخش شامل نمایش های ایرانی ویژه نوجوانان (12 تا 17 سال )خواهد بود.

– نمایش هایی که از اول مهرماه 1399  تا 20 آذر ماه 1402 اجرای عمومی شده باشند، امکان حضور در این بخش را خواهند داشت.

– ستاد جشنواره در این بخش پذیرای نسخه تصویری آثار خواهد بود .

– آثار نمایشی که به تازگی تولید شده است نیز می توانند با ارائه فیلم متناسب و پروپزال قابل ارائه متقاضی حضور در جشنواره باشند.

– این بخش به صورت رقابتی برگزارمی شود و حداکثر 7 نمایش پذیرفته خواهد شد.

*توضیح : چگونگی انتخاب ‌تعداد آثار ( اجرا شده یا در حال تولید ) ‌براساس کیفیت آثار می باشد .

جشنواره کودک و نوجوان اردکان یزد

*فرایند ثبت تقاضای حضور در جشنواره:

متقاضیان برای شرکت در این بخش می توانند با مراجعه به سایت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بروی تارنمای icy.theater.ir  نسبت به ثبت تقاضای حضور خودو بارگذاری فیلم از تاریخ 25 آبان 1402 تا 5 دی 1402 اقدام کنند.

هر متقاضی حداکثر می تواند 2 اثر نمایشی را برای بررسی در این بخش به جشنواره ارائه نماید که در صورت انتخاب اثر از هر متقاضی فقط یک اثر در تمامی بخشهای جشنواره شرکت خواهد کرد .

کمک هزینه گروه های نمایشی در این بخش به تشخیص کمیته کارشناسی انتخاب نمایش ها، حداقل مبلغ 350/000/000ریال و حداکثر مبلغ 500/000/000ریال  خواهد بود.

 * گاه شمار:

– آخرین مهلت انجام فرآیند ثبت تقاضا در بخش مسابقه تئاتر نوجوان : 5 دی 1402

– معرفی آثار برگزیده بخش مسابقه تئاترنوجوان: اول بهمن 1402

 * مسابقه تئاتر خیابانی

هنرهای بومی و سنتی و آئینی، سابقه‌ای طولانی در فرهنگ و تاریخ و تمدن ما ایرانی ها دارد. از این رو  این هنرها همانند آیینه‌ای منعکس‌کننده ی فرهنگ سنتی جامعه ایرانی بوده‌ است. برای حفظ و بقاء و انتقال  هنرهای بومی ، سنتی و آئینی به آیندگان ، باید کودکان و نوجوانان خود را با این هنرهای سنتی و نمایش های ایرانی که شامل: نقالی ، پرده خوانی و خیمه شب بازی و… است آشنا کنیم و در ترویج این هنرها کوشا باشیم.

این بخش با امکان اجرای نمایش در مکان های عمومی و فضای باز برگزار خواهد شد. ارائه آثار خلاقانه با در نظرگرفتن  اولویتهای موضوعی جشنواره وبا محوریت “نمایش ایرانی” برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان ونوجوانان کلیات این بخش را تشکیل میدهد .

لازم به ذکر است توجه ویژه به شاخصه های تئاتر خیابانی در گونه ها و شیوه های مختلف و برقراری ارتباط موثر با مخاطب مورد نظر،از اهداف برگزاری این بخش میباشد.

– این بخش به صورت  رقابتی برگزارشده و حداکثر 6 نمایش پذیرفته خواهد شد.

– ستاد جشنواره در این بخش پذیرای نسخه تصویری آثار خواهد بود0

* فرایند ثبت تقاضای حضور در جشنواره:

متقاضیان برای شرکت در این بخش می توانند با مراجعه به سایت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بروی تارنمای icy.theater.ir نسبت به ثبت تقاضای حضور خود و بارگذاری فیلم از تاریخ 25 آبان 1402 تا 5 دی 1402 اقدام کنند.

– کمک هزینه گروه های نمایشی در این بخش به تشخیص کمیته کارشناسی انتخاب نمایش ها،حداقل مبلغ 100/000/000ریال و حداکثر مبلغ 200/000/000ریال  خواهد بود.

تذکر: اولویتهای انتخاب در این بخش با آثاری است که محوریت نمایش ایرانی را داشته باشد و ترجیحا در  جشنواره های دیگر شرکت نکرده باشد .

هر متقاضی حداکثر می تواند 2 اثر نمایشی را برای بررسی در این بخش به جشنواره ارائه نماید که در صورت انتخاب اثر از هر متقاضی فقط یک اثر در تمامی بخشهای جشنواره شرکت خواهد کرد .

مشخصات اعلامی از سوی متقاضی پس از انتخاب آثار به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

*گاه شمار:

– آخرین مهلت انجام فرآیند ثبت تقاضا در بخش مسابقه تئاتر خیابانی : 5 دی 1402

– معرفی آثار برگزیده بخش مسابقه تئاترخیابانی :  اول بهمن 1402

 * تئاتر ملل

این بخش با حضور نمایش های  سایر کشورها برگزار می گردد.

اولویت انتخاب نمایش ها ، ضمن در نظر گرفتن مبانی فرهنگی و رویکردهای جشنواره ، توجه به خلاقانه بودن، نوآوری، قدرت اجرایی، استفاده از تکنیک های جدید و کاربردی هنر تئاتر براساس نیاز متون نمایشی و توجه مناسب به گروههای سنی مد نظر جشنواره خواهد بود.

 * مسابقه نمایشنامه نویسی

باهدف دستیابی به نمایشنامه های با کیفیت این بخش در دو مرحله برگزار می شود:

مرحله اول: در این مرحله، متقاضیان شرکت در این بخش می بایست نمایشنامه ی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.پس از دریافت آثار، به تشخیص شورای انتخاب ،از بین آثار متقاضیان، 10 نمایشنامه  برای مرحله دوم پذیرفته خواهند شد. صاحبان این آثار،با معرفی اساتید راهنما از طرف ستاد جشنواره، فرصت خواهند داشت تا جنبه های دراماتیک متن را زیر نظر مشاور مربوطه تقویت کرده و آماده حضور در مرحله دوم شوند.

مرحله دوم : داوری نهایی نمایشنامه های برگزیده ی مرحله اول، بعد از انجام اصلاحات و ارسال مجدد آثار، انجام خواهد شد و ازبین آثار ارسالی، سه نمایشنامه به عنوان آثار برگزیده معرفی و جوایزی به برگزیدگان نهایی اهدا خواهد گردید.

تذکر: در ابتدای هر نمایشنامه ارسالی باید طرح 1 صفحه ای آن، ضمیمه شده باشد. درغیر اینصورت نمایشنامه پذیرفته نخواهد شد.

– در این بخش  تنها متون جدید و چاپ نشده پذیرفته خواهند شد.

– به برگزیدگان رتبه اول تا سوم این مسابقه جوایزی در قالب حق تالیف اهدا خواهد شد.

– آثار برگزیده با تشخیص هیئت داوران توسط انتشارات نمایش منتشر خواهد شد.

– نمایشنامه های ارسالی باید بصورت یک فایل و با فونت (شماره 14) در سایت مورد نظر بارگذاری شود. در غیر این صورت پذیرفته نخواهد شد.

متقاضیان برای شرکت در این بخش می توانند با مراجعه به سایت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بروی تارنمای icy.theater.ir نسبت به ثبت تقاضای خود و بارگذاری متن نمایشنامه برای مرحله اول از تاریخ  25 آبان 1402 تا 1 دی 1402 اقدام کنند.

* جوایز بخش نمایشنامه نویسی:

رتبه اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 200میلیون ریال

رتبه دوم: لوح تقدیر و مبلغ 120میلیون ریال

رتبه سوم: لوح تقدیر و مبلغ 80میلیون ریال

جشنواره کودک و نوجوان اردکان یزد

* گاه شمار:

آخرین مهلت انجام فرآیند ثبت تقاضا در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی: اول دی 1402

– معرفی آثار برگزیده مرحله اول مسابقه نمایشنامه نویس : 25 دی 1402

 * نشست های تخصصی

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان ، با دعوت از هنرمندان ، اساتید و فعالان تئاتر فرصت تبادل نظر و گفتگو تخصصی تئاتر کودک و نوجوان را در محیطی دوستانه فراهم می آورد .

** توضیح ویژه:

ستاد جشنواره نظر به رویکرد توجه جامع به تمامی بخش های مرتبط با تئاتر کودک و نوجوان و ایجاد فرصت و امکان ارائه آثار

حرفه ای این حوزه به ویژه در ساحت های تئاتر دانش آموزی، تئاتر فراگیر،  پس از رایزنی و امکان سنجی با نهادهای مرتبط و مسئول حوزه های مذکور ، برنامه های خود در این بخش ها را اعلام خواهد کرد.

 * شرایط عمومی جشنواره:

در خواست شرکت در بیست و هشتمین جشنواره ی تئاتر کودک و نوجوان ، صرفا از طریق تکمیل فرم ثبت نام و بارگذاری مدارک لازم در سایت انجام خواهد شد.

2–  ثبت درخواست در سایت صرفا در تاریخ های مشخص شده امکان پذیر خواهد بود و پس از آن به صورت خودکار این امر امکان پذیر نخواهد بود.

3– در همه بخش ها لازم است گروه های متقاضی تعداد و اسامی گروه نمایشی را به ستاد جشنواره معرفی نمایند. همچنین برای شرکت در تمامی بخش های جشنواره لازم است فرم اطلاعات فردی و گروهی تکمیل گردد.

4– بارگذاری اجازه نامه ی کتبی نویسنده برای ثبت اثر در تمامی بخش های اجرایی ضروری است.

5– مهلت ارائه آثار بر اساس زمان بندی یاد شده از سوی دبیرخانه جشنواره تا حد امکان تغییر نکرده و تمدید نخواهد شد.

6– متقاضیان می بایست آثار خود را به شیوه ای که در قسمت «نحوه بارگذاری اثر» در سایت توضیح داده شده است ارائه نمایند.

7– نسخه ی تصویری (فیلم) ارائه شده از نمایش های متقاضی باید از کیفیت مناسب برای ارزیابی برخوردار باشد. در صورت نامناسب بودن کیفیت صوتی و تصویری هر یک از نسخه های ارائه شده، مسئولیتی به عهده ی دبیرخانه جشنواره نخواهد بود. همچنین دبیرخانه جشنواره محدودیت ویژه ای برای بهره بردن از چند دوربین در تصویربرداری نمایش ها لحاظ نمی کند، اما توصیه می شود برای تهیه ی نسخه ی تصویری نمایش، متقاضیان به شرایطی که بتواند ویژگی های نمایشی اثر خود را بیشتر نشان دهد توجه فرمایند.

8– نسخه ی تصویری نمایش می تواند از اجرای عمومی و یا اجرایی ویژه برای تصویربرداری با کیفیت تر ضبط شده باشد0

9– شرکت کنندگان در بخش های مختلف جشنواره با ارائه اثر خود متعهد به پذیرش ضوابط و سیاست گذاری های جشنواره هستند. عدم رعایت این ضوابط خصوصا زمان بندی مصوب جشنواره موجب حذف آثار خواهد شد.

10– تمامی بخشهای رقابتی  به صورت مستقل و مجزا داوری خواهد شد .

11– کارگردان هایی که در دوره های قبلی جشنواره شرکت کرده اند با همان نمایش، مجاز به شرکت در هیچ بخش جشنواره نیستند و چنانچه در هر مرحله ای خلاف آن ثابت شود، نمایش مذکور حذف خواهد شد.

12– هر کارگردان می تواند تنها با یک اثر و تنها در یک بخش جشنواره در مرحله نهایی جشنواره حضور داشته باشد.

13– تصمیم گیری در خصوص موارد پیش بینی نشده بر عهده ستاد جشنواره خواهد بود.

14– در تمامی بخش ها، ستاد جشنواره، کارگردان نمایش را به عنوان سرپرست گروه می داند و از پذیرش افراد دیگر به عناوین مشابه معذور خواهد بود.

15– به دلیل تجربه کردن شرایط خاص همچون بیماری کرونا ، امکان تغییر در  نحوه ی نمایش آثار به شکل حضوری ، مجازی ، تلویزیونی و… وجود خواهد داشت. شرکت کنندگان می بایست آمادگی تغییر شرایط برگزاری را داشته باشند و مساعدت لازم  را در جهت برگزاری آثار خود با  جشنواره به عمل آورند.

فرایند ثبت تقاضای حضور در جشنواره:

متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر  کودک و نوجوان بروی تارنمای  icy.theater.ir نسبت به ثبت تقاضای حضور خود و بارگزاری اثر در بخش های مختلف جشنواره اقدام کنند.

جشنواره کودک و نوجوان اردکان یزد

 * گاه شمار مسابقه تئاتر خردسال:

– آخرین مهلت انجام فرآیند ثبت تقاضا در بخش مسابقه تئاتر خردسال: 5 دی 1402

– معرفی آثار برگزیده بخش مسابقه تئاترخردسال: اول بهمن 1402

 * گاه شمار مسابقه تئاتر کودک:

– آخرین مهلت انجام فرآیند ثبت تقاضا در بخش مسابقه تئاتر کودک: 5 دی 1402

– معرفی آثار برگزیده بخش مسابقه تئاتر کودک : اول بهمن 1402

*گاه شمار مسابقه تئاتر نوجوان:

– آخرین مهلت انجام فرآیند ثبت تقاضا در بخش مسابقه تئاتر نوجوان: 5 دی 1402

– معرفی آثار برگزیده بخش مسابقه تئاترنوجوان: اول بهمن 1402

* گاه شمار مسابقه تئاتر خیابانی:

– آخرین مهلت انجام فرآیند ثبت تقاضا در بخش مسابقه تئاتر خیابانی: 5 دی 1402

– معرفی آثار برگزیده بخش مسابقه تئاترخیابانی:  اول بهمن 1402

* گاه شمار مسابقه نمایشنامه:

– آخرین مهلت انجام فرآیند ثبت تقاضا در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی: اول دی 1402

– معرفی آثار برگزیده مرحله اول مسابقه نمایشنامه نویسی: 25 دی 1402


جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×