آموزش سینما و فیلمسازیآموزش نویسندگی و ادبیاتآکادمی هنر

بهترین برنامه های فیلمنامه نویسی برای نوشتن فیلم نامه در 2021

در این نوشته به معرفی بهترین برنامه های فیلمنامه نویسی و نرم افزارهای محبوب برای نوشتن فیلم نامه می پردازیم.

برنامه یا نرم افزارهای برتر فیلمنامه نویسی کدام هستند؟

لیست بهترین برنامه های فیلمنامه نویسی برای نوشتن فیلم نامه در 2021
StudioBinder
Final Draft 12
Movie Magic Screenwriter
Celtx
WriterDuet
Highland
Fade In
Scrivener
KIT Scenarist

اگر در هر سطحی فیلمساز هستید ، می دانید که گزینه های نرم افزار فیلمنامه نویسی زیادی برای کمک به روند نوشتن شما وجود دارد.

چرا باید از نرم افزار فیلمنامه استفاده کرد؟ اگر می خواهید به عنوان نویسنده فیلمنامه جدی گرفته شوید ، باید قالب استاندارد فیلمنامه را دنبال کنید. نرم افزار فیلمنامه نویسی از قالب بندی مراقبت می کند تا بتوانید روی کلمات ، شخصیت ها و داستان – کار خلاقانه واقعی نوشتن – تمرکز کنید. تنها چیزی که باید نگران باشید ساخت صحنه های جذاب است.

ما لیست نهایی از برترین نرم افزارهای نوشتن اسکریپت فیلمنامه را گردآوری کرده ایم. این گزینه ها را بررسی کنید ، آنچه برای شما مناسب است را انتخاب کنید و بلافاصله نوشتن فیلمنامه خود را شروع کنید.

این 9 نرم افزار فیلمنامه نویسی برتر هستند

لیست بهترین برنامه های فیلمنامه نویسی برای نوشتن فیلم نامه در 2021

  1. StudioBinder
  2. Final Draft 12
  3. Movie Magic Screenwriter
  4. Celtx
  5. WriterDuet
  6. Highland
  7. Fade In
  8. Scrivener
  9. KIT Scenarist

1. StudioBinder
آیا به دنبال یک نرم افزار فیلمنامه نویسی رایگان و حرفه ای هستید که هم اکنون می توانید از آن استفاده کنید ، رشته ای به آن متصل نیست؟ نرم افزار فیلمنامه نویسی رایگان StudioBinder گزینه ای برای هر فیلمساز یا نویسنده است. فقط ثبت نام کنید (5 ثانیه) و شروع به نوشتن فیلمنامه خود کنید.

این بصری ، استفاده آسان ، مورد تأیید صنعت است و به شما امکان می دهد به جای قالب بندی ، روی نوشتن تمرکز کنید. به علاوه رایگان است ، به همین دلیل شماره یک در لیست ما است.

در واقع ، بیش از این ، نرم افزار نوشتن StudioBinder یکی از اجزای مجموعه کامل StudioBinder است. StudioBinder یک سیستم مدیریت تولید پایان به پایان است ، بنابراین اگر می خواهید اسکریپتی بنویسید که در نهایت به پیش تولید و تولید برسد ، آن گزینه را نیز خواهید داشت.

با چند کلیک می توانید از فیلمنامه خود برای تولید خودکار برنامه فیلمبرداری ، لیست عکسبرداری ، استوری بورد و برگه تماس استفاده کنید. اسناد تولید را بسازید و مدیریت کنید ، هر چیزی را با تیم خود به اشتراک بگذارید ، به همکاران اجازه دهید نظر دهند و ویرایش کنند و تمام مخاطبین شما را در این نرم افزار حفظ کنند.

Final Draft 10

فاینال درفت
شما نمی توانید از بهترین نرم افزارهای فیلمنامه نویسی صحبت کنید ولی فاینال درفت را نادیده بگیرید.
این نرم افزار سالها استاندارد اصلی این صنعت است و توسط نویسندگان و فیلمسازان برتر مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های آن به وضوع دلیل این چرایی را نشان می دهد:
کارکرد تایپ هوشمند آن عناصر صحنه مانند شخصیت ها و مکان ها را به حافظه می سپارد، که شما می توانید با نوشتن آن دوباره هر بخش را وارد کنید.
فاینال درفت ۱۰ همچنین شامل ابزارهای برچسب زنی و گزارشگری قوی است. این بدان معنی است که شما می توانید عناصر صحنه (بازیگران، کمد لباس، وسایل صحنه) را برای تجزیه و تحلیل گزارش های تولید بعد از آن در کار خود قرار دهید.

همچنین شامل ابزارهای سازمانی مانند نقشه داستان (برای ترسیم)، Beat Board (برای ورق های ضخیم) و دیالوگهای متناوب و پشت سرهم (برای ذخیره سازی گزینه های گفت و گو اضافی) می باشد.
حتی اگر شما حس قوی و علاقه زیادی به نوشتن دیالوگها داشته باشید، می تواند کمک بزرگی باشد که بعدا به گزینه های مختلف خودتان برسید.
دیگر ویژگی های فاینال درفت ۱۰ ویژگی شامل همکاری در لحظه است، همچنین نمایش کارت فهرست برای کمک به تنظیم صحنه، بیش از ۱۰۰ قالب، و نسخه تلفن همراه (فروش جداگانه).
فاینال درفت نرم افزار نوشتنی است که همه چیزهای مورد نیاز شمارا در بر می گیرد، به جز برخی از ابزارهای پیش تولید مانند استوری بردها و لیست های شات.
اما اگر از محدوده قیمت خود (۲۴۹.۹۹ دلار در زمان نوشتن این مقاله) خارج باشد، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت.

Movie Magic Screenwriter

مجیک مووی اسکرین رایتینگ
مانند فاینال درفت، فیلمنامه نویس مجیک مووی نیز در صنعت فیلمسازی شناخته شده است و فرمت مورد تایید انجمن ادبیات غرب آمریکا است.

اگر می خواهید یک نرم افزار فیلمنامه نویسی که توسط نام های برتر در صنعت فیلمسازی استفاده می شود داشته باشد، این انتخاب خوبی است.
مجموعه ویژگی های آن قدرتمند، متنوع و شامل قالب بندی برای فیلم، تلویزیون، نمایشنامه ها، کتاب ها و حتی کتاب های کمیک است.

همچنین شامل یک رابط کاربری NaviDoc سفارشی است که فیلمنامه شما را با مواد سازمانی مانند خطوط، کارت های صحنه و موارد دیگر مرتبط می کند.
همچنین ویژگی های دیگری نظیر همکاری در لحظه، قالب های حرفه ای نویسنده، نمایه کارت، ردیابی تجدید نظر، گزارش های تجزیه و تحلیل و موارد دیگر دارد..

Celtx Basic Scriptwriting Software

اگر شما به دنبال نرم افزاری ارزان تر هستید، Celtx یکی از بهترین گزینه هاست.
این یک ابزار سینمایی مبتنی بر فضای کلود (فضای تحت وب) که دارای ۵ میلیون کاربر است. طیف گسترده ای از فرمت های قالب فیلمنامه نویسی دارد و شما می توانید آنها را از یکی به دیگری تبدیل کنید.

اگر با یک اسکریپت موجود کار می کنید، از انواع فرمت های ورودی از جمله PDF، فاینال درفت و مایکروسافت ورد ارائه می شود.
از جمله ویژگی های دیگر، فیلمنامه Celtx با دیگر ابزارهای پیش تولید مانند برگه های تماس، استوری برد، لیست های شات و راه حل برنامه ریزی شده ادغام شده است.

همچنین امکان همکاری در فیلمنامه نویسی با چند نفر دیگر را فراهم می کند، اگر چه به صورت هم زمان نیست (شما نیاز به رفرش کردن برای دیدن ویرایش همکاران دارید).
این برنامه یک جایگزین قطعی (و ارزان تر) برای فاینال درفت است.

WriterDuet

همانطور که عنوان آن نشان می دهد، این یک برنامه نوشتن فیلمنامه خیلی خوب برای همکارانیست که کار نوشتن را از راه دور با هم انجام می دهند.
اما WriterDuet بیش از همکاری در لحظه ارائه می دهد. همچنین شامل یک جعبه چت در برنامه و یک ویژگی نظر گذاشتن در متن را دارد (که می تواند خصوصی یا به اشتراک گذاشته شود).
همچنین دارای یک ویژگی ردیابی دقیق کامل است که تغییرات فیلمنامه را با تاریخ تقویم مشخص می کند.
دیگر ویژگی های جذاب WriterDuet عبارتند از برچسب زدن موارد مهم، ادغام تلفن همراه، قالب ها، ذخیره سازی دیالوگهای متناوب، ذخیره سازی پیش نویس و سازمان دهی کردن.

Highland Software

نرم افزار Highland با فرمت فایل Fountain کار می کند، یک فایل متنی مبتنی بر بهترین گزینه های نرم افزار فیلمنامه است.
فایلهای Fountain دارای متن ساده هستند، بنابراین هنگامی که شما یک متن نوشتید که با قالب بندی بیهوده سروکله نزدید، می توانید آن را هر جا (GoogleDocs، NotePad و غیره) بنویسید.
این جایی است که نرم افزار فیلمنامه نویسی Highland وارد می شود.
Highland یک ابزار قالب بندی است که فایل Fountain را می گیرد و آن را به فاینال درفت یا PDF نبدیل می کند.
همچنین می توانید فاینال درفت یا PDF را وارد کنید و آنها را به شکل فرمت جهانی Fountain تبدیل کنید.
نرم افزار Highland توسط جانا آگوست (“Big Fish”، “Go”) فیلمنامه نویس برتر تهیه شده است و هدف آن کمک به نویسندگان است که تا حد امکان به نوشتن واقعی متمرکز شده اند.

Fade In Software

Fade In یک جایگزین مقرون به صرفه برای نرمافزار فاینال درفت و مووی مجیک است و دارای بسیاری از ویژگیهای آنها است.
این نرم افزار ابزارهای سفارشی قوی را ارائه می دهد، بنابراین شما می توانید با فرمت فیلمنامه خود (از جمله حاشیه ها، فاصله ها و غیره) دست به کار شوید.
همچنین یک ابزار شکستن اسکریپت، کارت های شاخص، قالب ها، ردیابی تجدید نظر، و گزارش ها از جمله گزارش های کارآمد، گزارش های گفتگو در هر شخصیت و موارد دیگر را ارائه می دهد.
شما احتمالا این جمله «نشان بده، نگو » را به عنوان نویسنده فیلمنامه شنیده اید، اما این مسئله در واقع مقدار زیادی به اینکه چقدر شما این کار را خوب انجام داده ایده بسنگی دارد.

————————

اگر به فیلمنامه نویسی حرفه ای علاقه مندید و تمایل دارید که فیلمنامه های خود را در فرمت حرفه ای جشنواره های بین المللی دربیاورید ما چند پیشنهاد برنامه ویندوز خوب در زیر برای شما داریم.
البته توصیه ما این است که اگر امکان تهیه نرم افزار های حرفه ای مانند Final Draft، Movie Magic یا Fade In،
را دارید حتما تهیه کنید اما در سالهای اخیر نرم افزارهای فیلم نامه نویسی رایگان نیز بازار خوبی داشته اند و مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفته اند.

چند نرم افزار رایگان فیلمنامه نویسی برای ساختن شاهکارشما، تقریبا یا همان سطح برنامه های حرفه ای به عنوان فاینال درفت Final draft وجود دارد.

نرم افزار سینمایی رایگان

۱. Story Touch: یک نسخه رایگان از این نرم افزار فیلمنامه نویسی حرفه ای است که به شما اجازه می دهد تا همزمان به نوشتن و تجزیه و تحلیل فیلمنامه خود بپردازید.

۲. Causality: این نرم افزار فوق العاده برای نمایش دادن است و دارای یک نسخه رایگان با قابلیت نوشتن محدود است.

۳. DramaQueen: همچنین به عنوان نسخه رایگان و پرداخت در دسترس است.

۴. DubScript: یک خواننده و اجرا کننده نرم افزار اسکریپت رایگان مبتنی بر تلفن همراه برای سیستم عامل های آندروید.

۵. Page 2 Stage: یک نرم افزار سینمایی آزاد که به طور خاص برای کاربران ویندوز طراحی شده است.

۶. Plotbot: یک نرم افزار فیلمنامه مبتنی بر مرورگر است که برای همکاری با یک نویسنده دیگر عالی است.

۷. Trelby: یکی دیگر از نرم افزارهای فیلمنامه نویسی آزاد که در حال حاضر تنها برای مایکروسافت ویندوز و لینوکس در دسترس است، اما گفته می شود نسخه مک در راه است.

۸. BPC-Screenplay: یک نرم افزار فیلمنامه نویسی رایگان در برلین برای مایکروسافت ویندوز طراحی شده است.

بهترین برنامه های فیلمنامه نویسی برای نوشتن فیلم نامه در 2021

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×