آیا فیلم هایی با پیام مثبت بیشتر فروش می کنند؟ / مقاله پژوهشی
در این مقاله درباره فروش فیلم صحبت خواهیم کرد.
یکی از ویژگی هایی که من در مورد فیلم ها بیشتر دوست دارم توانایی آنها در ارائه داستان های مشترک است
که ما را سرگرم می کند ، الهام می بخشد و آرام می کند.
و در زمان های دشوار اجتماعی ، این عملکرد ضروری تر می شود.
در دهه 1940 ، نمایش های موزیکال یک فرار رنگارنگ از جنگ را فراهم می آورد.
داستان های شورش در دهه 1970 امید مخاطبان را به دست می آورد که به سیستم های سیاسی از دست رفته بودند
و فیلم های ابرقهرمانی مدرن ترسیم آسان بین خوب و بد در دوران کدورت را ارائه می دهند.
بنابراین راه فرار از دهه 2020s از طریق فیلم ها چه خواهد بود؟
بررسی رابطه پیام فیلم و فروش آن
“پیش بینی به خصوص در مورد آینده دشوار است”.
بنابراین ، من وانمود نخواهم کرد که می دانم دهه بعدی برای داستان های روی صفحه چه می گذارد.
اما من می خواهم چیزی را که هنگام بررسی چند مجموعه داده فیلم یافتم که به نظر من ممکن است مرتبط باشد ، به اشتراک بگذارم.
من عملکرد مالی 4271 فیلم را که در دو دهه گذشته اکران شده اند مطالعه کردم و به دنبال الگوهایی با میزان مثبت آنها بودم.
اگرچه پیام های مثبت و مثبت گرایی مفاهیمی کمی مبهم هستند ، اما ما می توانیم سیگنال های منابع مختلف را ردیابی کنیم.
به عنوان مثال ، سایت هایی مانند Common Sense Media تجزیه و تحلیل محتوای فیلم ها را برای کمک به والدین در انتخاب آگاهانه فیلم هایی که اجازه می دهد فرزندانشان تماشا کنند ، ارائه می دهند.
جزئیات بیشتری در مورد داده ها و روش من در یادداشت های انتهای این مقاله فروش فیلم وجود دارد.
آیا فیلم های دارای پیام های مثبت درآمد بیشتری نسبت به فیلم های فاقد آن دارند؟
بیایید با نتیجه کلی شروع کنیم و سپس آن را بر اساس ژانر تقسیم کنیم.
من از ترکیبی از داده های دنیای واقعی و برآورد الگوریتمی عملکرد مالی استفاده کردم تا احتمال سودآوری هر فیلم را بررسی کنم.
این محاسبه می کند که آیا درآمد کل هر فیلم از همه منابع احتمالی از کل هزینه آن در ساخت و توزیع فیلم پیشی گرفته است یا خیر.
این روش منجر به درجه عدم اطمینان می شود ، بنابراین در نمودارهای زیر من یک درجه بندی رنگ بین دو انتهای طیف (به عنوان مثال “سودآور” یا “بی سود”) اضافه کرده ام.
نمودارهای زیر نتیجه عنوان را نشان می دهد.
در بین انواع فیلم ها ، آنهایی که پیام های مثبت بالاتری دارند ، بیشتر از فیلم هایی که پیام مثبت کم یا فاقد پیام هستند ، سودآورند.
کدام ژانرها بیشترین ارتباط را بین مثبت گرایی و سودآوری دارند؟
من در این مقاله فروش فیلم سه ژانر را انتخاب کردم
که به نظر می رسد قوی ترین ارتباط را بین این دو عامل دارد ، یعنی علمی تخیلی ، ماجراجویی و کمدی.
لازم به یادآوری است که برخی از ژانرها بیشتر از بقیه ساخته می شوند
و همچنین هرچه دسته های خود را تقسیم کنیم ، احتمال بیشتری برای دیدن نتایج واضح تر داریم.
به عنوان مثال ، در نمودار بالا ، داده های Sci-Fi مربوط به 492 فیلم است
اما تعداد انگشت شماری از “فیلم های علمی تخیلی با فراوانی پیام های مثبت” وجود دارد.
بنابراین ، اگر فیلم های علمی-تخیلی مثبت بسیار بیشتری ساخته می شدند ، من شک دارم که این نتیجه “100٪ سودآور” خود را حفظ می کرد.
یادداشت ها
داده های تحقیق امروز در مقاله فروش فیلم از Common Sense Media ، Dove ، MPAA ، BBFC ، IMDb ، OpusData و Wikipedia تهیه شده است.
این شامل تمام فیلم های سینمایی بلند است که از سال 2000 تا 2019 در سینماهای ایالات متحده اکران شده اند که بودجه و اطلاعات گیشه آنها در دسترس بود.
شایان ذکر است که بدیهی است که اندازه گیری میزان مثبت بودن یک فیلم انتزاعی است.
چرا که ردیابی یک سطح دقیق و بی طرفانه از محتوا در یک فیلم بدون مشاهده بسیاری از داوران از همان فیلم و داشتن استاندارد عینی برای امتیاز دهی امکان پذیر نیست.
با این اوصاف ، منابعی که من استفاده کردم دارای رهنمودهای روشن و همچنین بازرسان باتجربه ای هستند که امتیازات خود را توجیه می کنند و آنها را بر اساس معیارهای مشترک قرار می دهند.
با توجه به عدم وجود اندازه گیری بهتر محتوای یک فیلم ، این برای عملکرد مورد نیاز در تحقیقات امروز به اندازه کافی مناسب است.
سودآوری یک فیلم
سودآوری فیلم نیز چیزی است که تحقیق در آن دشوار است. اما به دلیلی متفاوت.
در حالی که یک حقیقت عینی در هزینه ها و درآمد یک فیلم وجود دارد ، اما ما به سختی می توانیم آن را کشف کنیم.
تحقیقات امروز با استفاده از ترکیبی از داده ها و محاسبات دنیای واقعی ، بر اساس روش استاندارد صنعت ، انجام شده است.
این کار در حالی انجام می شود که زنجیره ارزش یک فیلم بیشتر از دنیای پنهان VOD و فروش دیجیتال حاصل می شود ، در مقایسه با دنیای نسبتاً شفاف گیشه سینما.
ما در حال اندازه گیری همبستگی هستیم ، نه علیت.
این بدان معناست که ما نمی دانیم پیام های مثبت تا چه اندازه منجر به نتیجه مالی می شوند
یا اینکه آیا نیروهای مرتبط دیگری در این زمینه موثر هستند یا نه.
دیگر مقالات آموزشی هنری را با ترجمه اختصاصی از دریچه سینما در دسته نقد هنری بخوانید.
اگر سوالی دارید در پایین همین نوشته مطرح کنید.
Stephen Follows
برای آگاهی از آخرین خبرها
ایمیل خود را وارد کنید
رایگان