نقد هنری

“سینمای نوی اسپانیا” در لس آنجلس

حدود بیست سال قبل سینمای آمریکا با مشارکت وزارت فرهنگ اسپانیا با مجموعه فیلم "سینمای نوی اسپانیا" اقدام به واردات برجسته‌ترین فیلم‌های سینمای اسپانیا به هالیوود کرد. این فستیوال هر ساله تعداد زیادی از مردم لس‌آنجلس را با فرهنگ، هنر، موسیقی و مد اسپانیایی آشنا میکند. فیلم پیشنهادی اسکار امسال "LOREAK" بوده که به تازگی در فستیوال EU نیز به نمایش در آمده بود.

این مجموعه با درام جنایی زیبای "تالاب" آغاز میشود که ده جایزه‌ی "گویا" از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین نقش اول مرد و بهترین فیلمبرداری را برده است. در فیلم "خوشبختی140" الیا برنده‌ی قرعه کشی چند میلیون از پولش را صرف مهمانی‌ای میکند که عواقب پیش‌بینی نشده ای دارد. "لانه‌ی شیطان" یک داستان هزارتوی روانشناختی است که در دهه 1950 اسپانیا اتفاق میافتد. "دختر جادویی" حول محور تلاش های پدری است که به دنبال پیراهنی در سریال انیمه مورد علاقه‌ی دخترش میگردد، زیرا دخترش در حال مرگ است. فیلم "بدون بازگشت" نام فیلمی است که جایزه ی بهترین فیلم را در فستیوال فیلم مالاگا برد. فیلم های کمدی هم به خوبی مورد استقبال واقع شدند. فیلم "البته" یکی از آنها بود؛ دو جوان فارغ‌التحصیلِ بیکار که میخواهند به آلمان مهاجرت کنند. لنیسیا دولرا هم، نویسنده و کارگردان به نامی است که در فیلم "شرایط یک آدم نرمال" بعنوان شخصیت اصلی میدرخشد.

بعلاوه، برنده‌ی مدخل فیلمسازان جوان از مسابقه‌ی فیلم کوتاه اسپانیا، "حیات وحش، کودک و معجزه" قبل از شب اختتامیه به روی پرده میرود. روز جمعه شانزده اکتبر، فیلمسازان و اهالی فیلم همگی در بحث میزگرد آزاد در سینمای اسپیلبرگ شرکت میکنند.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×