نقد فیلمنقد هنری

نقد انیمیشن پاندا در برابر بیگانگان

نقد انیمیشن پاندا در برابر بیگانگان Panda Vs Aliens

ژانر : انیمیشن | کمدی

محصول : 2021 چین

امتیاز : 10/4.0

خلاصه داستان :درباره تقابل پاندا با بیگانگان و تلاش او برای نجات کره زمین است. او به کمک دوستانش، سعی می کند که این مأموریت مهم را بهترین شکل به انجام برساند. اما آیا او موفق خواهد شد؟

انیمیشن‌های بی‌خود‌وبی‌جهت

نام انگلیسی: Panda Vs Aliens
نام فارسی: پاندا در برابر بیگانگان
محصول: ۲۰۲۱ – چین، آمریکا
امتیازمنتقد : ۰ از ۴ – 〇〇〇〇
به قلم : سارا

داستان این انیمیشن درباره‌ی یک «پاندا»ی قهرمان، در یک برنامه‌ی تلویزیونی است.

او که بازیگر نقش پاندای قهرمان است این افتخار را از سال‌های بسیار دور از سمت پدر و پدربزرگ و اجداد گذشته‌اش به ارث برده است.

درواقع اجداد او سال‌ها پیش این برنامه‌ی سرگرمی را ساخته بودند و از آنجا که قهرمان این برنامه همواره یک پاندا شناخته شد پس این پاندای جوان نیز طبق رویه‌ی خانوادگی به این کار گماشته اند.

حال با پیشرفت تکنولوژی قرار است این برنامه تلویزیونی توسط ماهواره‌های جدیدی نه تنها در زمین که در تمام کهکشان‌ها نشان داده شود. همین اتفاق باعث می‌شود که افراد خبیثی از سیاره‌ای دیگر این برنامه را ببینند و به تصور جدی بودن این شخصیت، این پاندا را به چالش دعوت کنند.
«پاندا» به عنوان حیوانی کاملاً غیراجتماعی و بی‌آزار در طبیعت شناخته شده است.

این حیوان همیشه تنها زندگی می‌کند و فقط در زمان جفتگیری با جفت خود خواهد بود، بعد از آن دوباره هر یک از جفت‌ها به زندگیِ مستقل خود ادامه می‌دهند.

حتی جفت ماده در صورت داشتن دو فرزند، تنها یکی از آنها را بزرگ خواهد کرد و دیگری را رها می‌کند.

شاید هیچکس تصور نمی‌کرد این حیوان با این ویژگی‌های خاص که تنها در چین یافت می‌شود و نسل‌اش در حال انقراض می‌باشد روزی تبدیل به یکی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی کارتونی کودکان و حتی بزرگسالان شود.

بدل پاندای کونگ‌فوکار !

«پاندای کونگ‌فوکار» اولین بار در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک شخصیت طناز و البته کمی تنبل به بینندگان‌اش شناخته شد.

او که شخصیتی جذاب در انیمیشن خود داشت، بلافاصله به شهرت رسید و اینگونه هم این انیمیشن و هم حتی خود حیوان پاندا مورد توجه عموم قرار گرفت. در این انیمیشن جذاب، پاندای داستان کاملاً به صورت اتفاقی و حتی بدون داشتن مهارت خاصی می‌تواند به جایگاه یک قهرمان برسد.

سپس او تلاش می‌کند علی‌رغم تمام اشتباهات خود، باز هم بهترین کارها را انجام دهد. همین صداقت و سادگی و البته تلاش او است که در نهایت باعث می‌شود این شخصیت در ذهن کودکان و همانطور که گفته شد در ذهن بزرگسالان جایگاه بالایی پیدا کند.

ارتباطی که او با دوستان دیگرش در این راه ایجاد می‌کند نیز خود دلیل دیگری بر دیده‌شدن این انیمیشن بود.

اما آیا در انیمیشن «پاندا در برابر بیگانگان» ما چه چیزی را مشاهده می‌کنیم که بخواهیم پاندای این انیمیشن را جذاب یا دوست‌داشتنی بدانیم؟

اگر صادقانه بخواهیم پاسخ این پرسش را بدهیم باید بگوییم؛ هیچ‌چیز.

نتیجه گیری

این انیمیشن هیچ حرفی برای گفتن ندارد. حتی تصاویرش نیز هیچ جذابیتی برای نگاه داشتن بیننده‌اش در مقابل خودش ندارد. همان پلات کلی داستان احمقانه بودن اصل انیمیشن را برای ما بازگو می‌کند.

کودکان امروزی که با حجم زیاد اطلاعات و دسترسی به انواع و اقسام تصاویر و فیلم‌ها روبه‌رو هستند، قطعاً برای‌شان سخت خواهد بود که درک کنند چگونه یک بیگانه‌ بخاطر یک برنامه‌ی تلویزیونی دچار اشتباه می‌شود و قهرمان یک برنامه‌ را قهرمانی واقعی تصور می‌کند.

کودکان امروزی باهوش و بادقت هستند و برای جذب آنها نیاز به داستانی مهیج‌تر از یک داستان احمقانه‌ی فضایی است.

جز این نیز داستان ایرادات اساسی دارد. نقد انیمیشن پاندا در برابر بیگانگان

مثلاً گم شدن پاندا و دوستان‌اش در بیابانی بدون هیچ علامت زندگی و سپس پیداشدن‌شان به راحتی در شهر، می‌خواهد چه چیزی بگوید جز طولانی کردن داستان؟ یا آن علامت جادوئی‌ای که از اجداد پاندا به او رسیده است قرار است از چه حرف بزند و قرار است جادوی‌اش به همین سادگی باشد؟

حتی نویسنده و کارگردان اثر سعی نکرده است از همین علامت جادوئی بهره‌ای بهتر ببرد و خلاقیت بیشتری را در داستان خود ایجاد کند. در نهایت هم اتفاقات انیمیشن بدون کوچکترین هیجانی و دلیل خاصی رخ می‌دهند و بیننده خود را خسته خواهند کرد.

نقد های مشابه نقد انیمیشن پاندا در برابر بیگانگان را در کانال یک فیلم یک زندگی مطالعه کنید.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

یک فیلم یک زندگی

مروری بر تاریخچه سینما مرور سینمای کشورها مرور آثار روز سینما تلفیق شعر و موسیقی با سینما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×