تست آهنگسازی / نحوه انتخاب آهنگ مناسب برای ارسال به مسابقات

نحوه انتخاب آهنگ مناسب برای ارسال به مسابقات

در این نوشته از زبان یکی از ذاوران مسابقات آهنگسازی مواردی مهمی که در تست باید رعایت کنید را بیان می کنیم.

 

نوشته Erin Barra

من کسی هستم که آهنگ شما را هنگام ارسال آن برای بررسی تست آهنگسازی گوش می دهم.

بله ، این من هستم:

شخصی که آهنگ بعدی را پس از ساختن آواز اول به مرحله بعدی رد کرده است ، شخصی که تصمیم گرفته است شما با بورسیه یا بدون بورسیه به مدرسه موسیقی وارد شوید ، شخصی که شما را از یک گروه بزرگ انتخاب کرده است و تو را روی صحنه بکشد.

پس از داوری در بسیاری از مسابقات ترانه سرایی و عامل تعیین کننده در دسترسی بسیاری از نوازندگان جوان به فرصت ها ، من یکی یا دو مورد راجع به آنچه دوست دارم بشنوم و ببینم در مورد آهنگ هایی که برای بررسی من ارسال می شوند ، می دانم. 

من شما را از طریق پنج نکته اصلی که باید قبل از کلیک روی “ارسال” فکر کنید ، راهنمایی می کنم

1. مخاطبان خود را درک کنید

مخاطبان شما در تست آهنگسازی جمعیت هیجان زده در خیالات شما نیستند.

دوستان و طرفداران شما نیز نیستند. 

افرادی که داوری مسابقات ، تکرارهای A&R ، دفاتر بورسیه می کنند … همه آنها هفته ای کمتر از آهنگ های گازیلیون گوش می دهند و واقعیت این است که گوش های آنها خسته است.

 

در یک هفته سبک ، احتمالاً در حال شنیدن و بازخورد تقریباً 30 آهنگ هستم.

 در هفته های سنگین ، به راحتی می توانم بیش از 100 عدد را بدست آورم.

پس از سالها گوش دادن به این تعداد آهنگ در هفته ، اکنون دو چیز برای من به طرز دردناکی روشن است:

  1. می توانم آهنگ را در 30 ثانیه اول خوب تشخیص دهم 
  2. ترانه هایی که انتخاب می شوند آهنگ هایی هستند که مرا به وجد می آورد

انواع مختلفی از مسابقات ترانه سرایی وجود دارد که هرکدام از آنها مخاطبان مختلفی با انتظارات متفاوت دارند. 

 

2. آهنگ مورد علاقه خود را انتخاب نکنید  

آهنگی که برای تست آهنگسازی ارسال می کنید آهنگ مورد علاقه شما نیست!

در حقیقت ، احتمالاً این آهنگی است که همه از شما می خواهند در نمایش ها و مهمانی ها اجرا کنید ، اما شما مخفیانه از آن متنفر هستید زیرا این آهنگ احمقانه ای بود که حدود سه سال پیش در 20 دقیقه نوشتید.

آهنگ شما که بیشتر از همه دوستش دارید لزوما آهنگی نیست که بقیه بیشتر از همه دوست داشته باشند. 

این فقط یک واقعیت سخت و سرد است که شما باید هنگام انتخاب آهنگ برای ارسال آن را بپذیرید.

 توصیه من این است که از افرادی که کاتالوگ شما را می دانند بپرسید کدام آهنگ مورد علاقه آنها است و آیا مضامین تکراری وجود دارد یا خیر.

به یاد داشته باشید ، فقط به این دلیل که یک آهنگ شما را هیجان زده می کند ، به این معنی نیست که داور را به هیجان می آورد.

هنگام چیدن بهترین مطالب ، نویسندگان اغلب به سمت چیزهای جدیدتر یا چیزهایی که از لحاظ عاطفی نیز به هم مرتبط هستند جذب می شوند.

اما من به عنوان یک شخص ثالث بی طرف وارد می شوم:

 من نمی دانم چه زمانی آن را نوشتید و چه احساسی نسبت به آن دارید ، بنابراین هیچ یک از اینها مهم نیست.

برخی از فرم های ثبت نام دارای مناطقی است که می توانید در آن در توضیحاتی درباره آهنگ های خود بنویسید.

بسیاری از اوقات من می بینم که مردم در مورد گفتن معنای آهنگ آنها یا آنچه که آنها هنگام نوشتن انجام داده اند رنج می برند.

بگذارید آهنگ شما خودش صحبت کند.

 اگر مجبور باشید آن را برای من توضیح دهید ، آهنگ خیلی خوبی نیست.

 

3. استراتژی حول ساختار آهنگ

فرم آهنگ شما ، طول آهنگ شما ، سرعت آهنگ شما – همه اینها را باید در نظر گرفت. در اینجا چند مورد قابل تأمل است

فضای مرده Dead space

شما باید  اطمینان حاصل کنید که فضای مرده ای در آهنگ شما ضبط نشده باشد.

این به معنای عدم وجود اینترو طولانی ، تکنوازی و بدون انتظار برای گرفتن نکته است.

اگرچه احساس اعتماد به نفس دارید ، روش های جالبی برای استفاده از فضای منفی در موسیقی وجود دارد.

و نگران نباشید ، روش های نسبتاً ساده ای وجود دارد که می توانید در 30 ثانیه اول شنونده را میخکوب کنید.

 

فرم

بعضی از فرم ها از دیدگاه شنونده کمی بیشتر کار می کنند.

آیه های Refrain و آهنگ های AABA می توانند فروش سخت تری داشته باشند زیرا قبل از اینکه ما به طور بالقوه به آهنگ برخورد کنیم ، داستان و تکرار داستان بسیار بیشتری وجود دارد و در کنار آن یک بخش متضاد وجود دارد.

البته راهکارهایی برای جذاب نگه داشتن تکرار در موسیقی وجود دارد ، اگر می خواهید یکی از این آهنگ ها را ارسال کنید ، بهتر است آهنگ خوبی باشد.

آوازهای کر و آیه های قبل از گروه کر ، آهنگ هایی هستند که بیشترین ضربه را می خورند.

گروه کر Chorus

سریع به آن برسید!

آهنگی را به تست آهنگسازی ارسال نکنید که با دو بیت شروع شود و تا یک دقیقه دیگر به آواز نرسد.

در عرض 30 ثانیه به آنجا بروید.

گروه کر باید بهترین قسمت در آهنگ شما باشد و به راحتی در مقابل آیات Verse قرار گیرد.

 

تصنیف Ballads

قبل از ارسال تصنیف به تست آهنگسازی خوب فکر کنید.

تصنیف ها به سرعت خسته کننده می شوند و اکثر آهنگ هایی که در مسابقات برنده می شوند شادی و امید بیشتری دارند.

 

 

4. افزودن تصویر: ویدیو یا موارد دیگر

در بیشتر مکان هایی که می توانید آهنگ ارسال کنید ، اعم از اینکه به یک مسابقه یا یک شخص خاص ارسال شود ، برخلاف یک پرونده واقعی ، پیوند یا لینک پخش آنلاین را می خواهند.

قبل از ادامه ، اجازه دهید فقط به شما یادآوری کنم که شما باید کاملاً مطمئن شوید که پیوند شما کار می کند. 

من بارها بر روی پیوند SoundCloud کلیک کرده ام تا بفهمم این پیوند خصوصی است یا پیوند DropBox که دیگر وجود ندارد.

این حرکت خوبی نیست!

اما از آنجا که ما در اینجا لینک ها را صحبت می کنیم ، شما مجموعه کاملی از گزینه ها را در اختیار دارید که شامل فیلم های YouTube است.

من متوجه شده ام که آهنگ هایی که با یک تصویر تصویری همراه ارسال می شوند ، در واقع نحوه گوش دادن به آنها را تغییر می دهند.

  اگر یک فیلم کاملاً خوب ساخته شده باشد ، تجربه را بسیار تقویت می کند.

حتی یک فیلم غنایی هم تفاوت ایجاد می کند.

ما در دنیایی زندگی می کنیم که یک آهنگ خوب نوشته شده در برابر آهنگ های ضعیف نوشته شده با دموهای کوبنده و فیلم های گران قیمت است حتی Spotify شروع به ترکیب فیلم های موسیقی در آنچه که یک تجربه کاملا گوش دادن بود ، می کند.

5. دموها

امیدوارم این هم ناگفته نماند ، اما آهنگ شما باید به درستی دمو شود و باید مانند یک ضبط حرفه ای به نظر برسد.

 

درست مانند اینکه یک تصویر بصری باعث افزایش احتمال شنیده شدن می شود ، تنظیم و تولید مناسب آهنگ شما می تواند نحوه در نظر گرفتن آن را کاملاً تغییر دهد.

همیشه به یاد داشته باشید که با ساختار آهنگ و رقابت مورد نظر خود ترکیب کنید .

اگر یک یادداشت صوتی از تلفن خود ارسال کنید ، آوازی که دارای مشکلات مربوط به صدا است (چیزی که اگر VocalSynth 2 در کنار شما باشد هرگز نباید اتفاق بیفتد یا چیزی که به نظر می رسد یک دانش آموز متوسطه این کار را روی iPad انجام داده است ، این باعث می شود من فکر کنید که شما موسیقی را خیلی دوست ندارید.

البته اگر مهارت لازم برای ساختن آنها را نداشته باشید ، تولید نسخه های نمایشی ممکن است گران شود.

 

نتیجه

شاید با خواندن این مقاله این احساس به شما دست دهد که من یک # $ * ^ هستم و “آنها” باید کسی را پیدا کنند که وقت و حوصله نشستن و گوش دادن به همه آهنگ ها را از جلو به عقب به طور کامل داشته باشد.

متأسفانه ، این واقعیتی که ما در آن زندگی می کنیم نیست و من فکر می کنم به راحتی می توان گفت که بسیاری از افراد در موقعیت من به همان اندازه خسته و غرق در آهنگ هستند.

از این توصیه استفاده کنید ، آهنگ خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

برای ثبت نام در مسابقات موسیقی اینجا کلیک کنید.

https://hisubmit.ir/?p=19763
این اعلان را به اشتراک گذارید
نظر خود را بنویسید

ورود

برای دسترسی به داشبورد اینجا کلیک کنید.

ما را دنبال کنید

لوگو اینستاگرام    لوگو تلگرام

logo-samandehi