شما می توانید با استفاده از سامانه ثبت نام جشنواره های هنری، برگزاری رویداد خود را با امکانات پیشرفته انجام دهید. برای شروع کلیک کنید.

برگزاری رویداد ها می تواند نکات مثبت زیر را برای برگزار کننده داشته باشد:

  • مطرح کردن برند یا نام هنری و تجاری
  •  برقراری ارتباط چهره به چهره با همکاران و هنرمندان
  • تعامل بیشتر با مشتریان
  • تقویت ارتباط با جامعه هدف
  • اعتمادسازی
  • کسب درآمد
  • جمع آوری سرمایه برای طرح های جدید
  • دستیابی به ایده‌های جدید
  • معرفی خود به عنوان یکی از رهبران فکری

هر رویداد به سه قسمت اصلی قبل، حین و بعد از رویداد تقسیم
می‌شود. برای هر کدام از این مراحل نیاز است که برنامه‌ریزی به
صورت دقیقی صورت گیرد.

آموزش های در این نوشته علاوه بر اینکه برنامه‌ریزی برگزاری رویداد شما را تسهیل می کند، می‌تواند یکی از عوامل موفقیت رویداد باشد.

هدف گذاری رویداد

قبل از برگزاری رویداد این سوالات را از خود بپرسید که:
چرا می‌خواهید این رویداد را برگزار کنید؟ و چرا مردم باید به
رویداد شما بیایند؟ چرا برگزاری رویداد ضرورت دارد؟ یکی از
بزرگترین اشتباهاتی که برگزارکنندگان مرتکب می‌شوند
تعیین نکردن اهداف رویداد است.

در جلسه‌ای با تمام اعضای تیم اجرایی، باید اهداف رویداد مورد بحث و به توافق برسد.

 

تحقیقات بازار

تحقیقات بازاریابی فرایندی است که سازمان را به بازار هدف از طریق جمع‌آوری اطالعات مرتبط می‌کند.
اطلاعات حاصله از تحقیقات بازار در کنار تجربه و دانش مدیران راهبردی، راهنمای آنها در انتخاب تصمیم‌های درست به شمار می‌آید.

این مقاله را هم بخوانید:  جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا اولین جشنواره پس از کرونا

برای تحقیقات بازار در زمینه رویداد خود، همیشه قبل از برگزاری رویداد سعی کنید در رویدادهای مشابه شرکت کنید و از نکات مثبت و منفی این رویدادها بهره ببرید.

شناسایی مخاطبان رویداد

لازم است که مخاطبان رویدادتان را کم و بیش مشخص کنید. آیا مخاطبان این رویداد دانشجویان هستند و یا مردان خانواده دار میانسال؟

آیا مخاطبان رویداد، با تکنولوژی آشنا و راحت هستند؟ توجه داشته باشید که در این مرحله الزم نیست خیلی دقیق مخاطبان خود را انتخاب کنید.

ممکن است در نهایت شرکت‌کنندگان رویداد شما از قشرهای مختلف باشند.

ولی در این مرحله لازم است که بهترین حدس خود را در مورد نوع و سن مخاطبان بزنید تا بتوانید بعدا در مورد کانال‌های اطلاع رسانی  تصمیم بگیرید.

محدودیت های اجرایی

بدیهی است رویدادهای بزرگی مانند جشنواره فجرِ، جشنواره وب ایران و دیگر رویدادهای بزرگ و باسابقه، از دوره اول به منظمی و مجللی دوره آخر نبوده اند.

ممکن است رویداد شما نیز سال‌ها طول بکشد که از نظر اجرایی به پختگی لازم برسد و مخاطبان خود را عمیقا بشناسد.

به همین دلیل لازم است که برای شروع، دوره های اول رویداد را کوچک و جمع و جور برگزار کنید و با آزمایش و خطا روندها و کانال‌های اطلاع رسانی مناسب راتشخیص و توسعه دهید.

برنامه ریزی برگزاری رویداد:

موارد زیر را در برنامه ریزی برگزاری رویداد هنری خود در نظر بگیرید:

  • بودجه بندی
  • جذب اسپانسر و سرمایه گذار مالی
  • محل برگزاری
  • قیمت گذاری محصولات رویداد
  • نظارت بر رویداد

لینک کوتاه این مطلب
این مطلب را به اشتراک بگذارید
ارسال دیدگاه

ورود

برای دسترسی به داشبورد اینجا کلیک کنید.

ما را دنبال کنید

لوگو اینستاگرام    لوگو تلگرام

مطالب سراسر وب