نقد موسیقی

موسیقی متن فیلم روشنایی های شهر چارلی چاپلین

موسیقی متن فیلم روشنایی های شهر چارلی چاپلین

City Lights
Charlie Chaplin
Tracks:12.


چاپلین یک هنرمند کمال گرا بود. او در بیشتر آثار مهم اش وظیفه تهیه‌کنندگی، کارگردانی، نوشتن فیلمنامه، آهنگسازی و بازیگری را بر عهده می گرفت و زمان زیادی صرف ساخت هر فیلم می کرد.

همین فیلم طی 534 روز تصویربرداری شد تا آن چشم اندازی که در نظر داشت محقق شود. فیلم زمانی ساخته شد که دوران سینمای صامت به سر آمده بود، اما چاپلین فیلم‌ ناطق را پایان هنر خود می‌دانست. پس فیلم را به صورت صامت ساخت. فیلم به موفقیت عظیمی دست یافت.

نوشته های مشابه

چاپلین از نوجوانی نواختن ویولن، پیانو و ارگ را آموخت اما هرگز نوشتن یا خواندن موسیقی را یاد نگرفت. او با توجه به تصویر موسیقی را با آواهای «لا، لا، لا» برای نوازندگان و تنظیم‌کنندگان موسیقی القا می کرد. و آنها این آواها را به موسیقی متن تبدیل می کردند. او در این کار آهنگ های دوران خود از جمله چند اثر استفان فاستر، دبلیو سی هاردینگ و شاید مهمتر از همه آهنگ “La Violetera” اثر خوزه پادیلا را به شکل آهنگ رقص وارد موسیقی خود کرده است.

شاید کلیدواژه درک این موسیقی نیز همین باشد: بیان رقص گونه داستان.

با توجه به این که در آن دوران موسیقی جَز محبوب زیادی پیدا کرده بود، چاپلین این سبک از موسیقی را نیز وارد اثر کرده است( به عنوان مثال در صحنه مسابقه بوکس).

نوشته مهدی قویدل

موسیقی متن فیلم روشنایی های شهر

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×