فراخوان جشنواره خارجی

شرايط ارسال عکس به جشنواره های خارجی

در این نوشته درباره شرایط ارسال عکس به جشنواره های بین المللی عکاسی می پردازیم. درباره این خواهیم گفت که چطور عکس های خود را آماده کنید.

شما می توانید برای ارسال آثارتان به جشنواره ها از دپارتمان عکس ما کمک بگیرید.

حتما شما هم در سایت ما و دیگر سایت هایی که فراخوان های جشنواره های بین المللی را منتشر می کنند فراخوان های مسابقات را دیده اید.

باید در نظر داشته باشید هر جشنواره و مسابقه عکس شرایط متفاوتی دارد. پس توصیه اول ما این است که:

نوشته های مشابه

شرایط و قوانین هر جشنواره را به دقت مطالعه کنید.

 

در ادامه برخی از شرایطی که در اکثر مسابقات باید رعایت شود را می نویسیم.

شرايط اختصاصي عکس هاي ارسالي:

1-براي جشنواره ها پیش از ارسال عکس فرم فراخوان با عنوان عکسها به دقت پر شود. (لينک دريافت فرم مخصوص هر جشنواره در متن فراخوان آن جشنواره قرار دارد.)

2- عنوان عکس:

عنوان فایل باید عنوان عکس به انگلیسی باشد. هر عکس را در تمام جشنواره ها فقط با یک عنوان می توان شرکت داد (حتی اگر عکسی را قبلا در جشنواره ای رنگی شرکت داده اید و در جشنواره دیگری آنرا سیاه و سفید ارایه می کنید هم نباید عنوان را تغییر دهید.)
عکس را نمی توان با عنوان “بدون عنوان” ارایه کرد, زیرا عکس های بدون عنوان براي دريافت القاب فیاپ محاسبه نمي شود.

عنوان در داوری خوانده نمی شود. عنوان عکس در زمان داوری خوانده نمی شود و تنها برای شناسایی عکس است به همین دلیل تمام عکس های خود را نامگذاری کنید. عنوان باید کوتاه باشد. عنوان های ساده برای عکس خود انتخاب کنید نه عنوان های بسیار پیچیده و عرفانی!

به هیچ وجه هیچ اطلاعاتی دیگری مثل اسم عکاس, شماره تلفن, بخش و … را در عنوان فایل دیجیتال قرار ندهید و عنوان فایل دیجیتال فقط عنوان عکس به انگلیسی باشد. در غیر اینصورت عکس ها قابل ارسال نخواهند بود.

3 – برچسب پشت عکسها کامل و دقيق نوشته شود. مي توانيد فايل Lable را بر روي کاغذ پشت چسبدار پرينت بگيريد.

اين برچسب فقط مربوط به جشنواره هاي چاپي بوده و براي جشنواره هاي ديجيتال نياز نيست.

4 – اگر در چند بخش يک جشنواره شرکت مي کنيد عکس های هر بخش را در فولدری با همان نام (با حروف انگلیسی) ذخیره کرده زیپ کرده و ایمیل کنید.

عنوان فایل زیپ شده را با حروف انگلیسی بنویسید.

5 – عکس ها بدون حاشيه باشند.

نکات مهم:

  1. در صورتیکه جشنواره مورد نظر دارای چند بخش باشد, برای ارسال عکس های هر بخش را در فولدری با همان نام (با حروف انگلیسی) ذخیره کرده, زیپ کرده و در یک ایمیل ارسال کنید. عنوان فایل زیپ شده را با حروف انگلیسی بنویسید.
  2. در  صورتی که عکس ها از نظر اندازه و حجم طبق تعریف نباشند قابل ارسال نخواهند بود. اغلب شرکت کنندگان عکس ها را کوچکتر یا بزرگتر ارسال می کنند با استفاده از فوتوشاپ می توانید کل عکس های یک یا چند پوشه را بطور همزمان تغییر اندازه دهید.
  3. وقتی اعلام می شود حداکثر اندازه عرض عکس مثلا 1400 pixelیا ارتفاع عکس 1050 pixel باشد. (یعنی عرض هیچ عکسی از 1400 pixel یا ارتفاع هیچ عکسی از 1050 pixel بیشتر نباشد.)  یعنی در صورتی که عکس افقی باشد حداکثر اندازه عرض عکس 1400 pixel باشد و قطعا ارتفاع آن باید 1050 پیکسل یا کمتر باشد. اشتباهی که اغلب افراد می کنند در چنین شرایطی عکس عمودی را با ارتفاع 1400 پیکسل می فرستند که اشتباه است. اگر عکس عمودی باشد, ارتفاع آن 1050 پیکسل باشد و در نتیجه عرض آن کمتر می شود مثلا 700 پیکسل. عکس های مربع 1050*1050 خواهند بود.
  4. وقتی اعلام می شود بزرگترین ضلع عکس مثلا 1400 pixelباشد. (یعنی عرض هیچ عکسی از 1400 pixel یا ارتفاع هیچ عکسی از 1400 pixel بیشتر نباشد.)  یعنی در صورتی که عکس افقی باشد حداکثر اندازه عرض عکس 1400 pixel باشد و اگر عکس عمودی باشد, ارتفاع آن 1400 پیکسل باشد و در نتیجه عرض آن کمتر می شود مثلا 930 پیکسل. عکس های مربع 1400*1400 خواهند بود. (عکس های پیوست را ببینید)
  5. اگر باید حجم هر عکس مثلا از 800 کیلو بایت بیشتر نباشد, حتما باید حجم عکس ارسالی خود را کنترل کنید, درصورتی که بیشتر بود, عکس را در فوتوشاپ باز کرده و save asکنید, در پنجره ای که باز می شود Quality عکس ها را بصورتی انتخاب کنید که حجم هر عکس از 800 کیلو بایت بیشتر نباشد. (عکس های پیوست را ببینید)
  6. عکس را نمی توان با عنوان “بدون عنوان” ارایه کرد, زیرا عکس های بدون عنوانبراي دريافت القاب FIAP محاسبه نمي شود. عنوان در داوری خوانده نمی شود. عنوان عکس در زمان داوری خوانده نمی شود و تنها برای شناسایی عکس است به همین دلیل تمام عکس های خود را نامگذاری کنید. عنوان باید کوتاه باشد. عنوان های ساده برای عکس خود انتخاب کنید نه عنوان های بسیار پیچیده و عرفانی!
    به هیچ وجه هیچ اطلاعاتی دیگری مثل اسم عکاس, شماره تلفن, بخش و … را در عنوان فایل دیجیتال قرار ندهید و عنوان فایل دیجیتال فقط عنوان عکس به انگلیسی باشد. در غیر اینصورت عکس ها قابل ارسال نخواهند بود.
  7. کاتالوگ جشنواره ها حدودا شش ماه بعد از داوری ارسال می شود.
  8.  هزینه های ثبت نام و ارسال عکس را ترجیحا آنلاین واریز کنید.
  9. حتما وقتی می خواهید در جشنواره ای شرکت کنید, ثبت درخواست شرکت در جشنواره را در سایت انجام دهید.
  10. برای هر جشنوره فقط و فقط یک درخواست ثبت کنید.
  11. حتما تعریف عکس ها را بخوانید. مثلا عکس هایی از خانه, جاده, گلدان, باغ و … در بخش طبیعت ارسال نکنید چرا که مشخص است که چنین عکسی در بخش طبیعت پذیرفته نخواهد شد! و تنها پول خود را هدر خواهید داد.
  12. عکس سیاه و سفید نوعی عکس تک رنگ است.

برای ثبت نام در جشنواره ها و پر کردن فرم ها با ما تماس بگیرید. یا از طریق لینک زیر خرید کنید.

حتما پس از پرداخت وجه با ما تماس بگیرید.

https://hisubmit.ir/product/platinum-ticket/

 

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

سامیه طاهری

از سال 95 با گروه دریچه سینما به عنوان مدیر بخش بین الملل و ارسال اثر به جشنواره ها همراه شدم. در این بخش که از تعدادی مشاورین بین الملل تشکیل شده، پس از ارزیابی آثار و تعیین استراتژی پخش، برای ارایه بین المللی آن ها اقدام می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×