فراخوان جشنواره عکاسی

اولین جشنواره عکس سیر دریا ۲۰۲۲

فراخوان اولین جشنواره عکس سیر دریا ۲۰۲۲ Syr Darya منتشر شد.

 سیر دریا که از لحاظ تاریخی به نام جکسارتس یا سیحون شناخته می شود، رودخانه بزرگی در آسیای مرکزی است. از کوه های تیان شان سرچشمه می گیرد و به طول 2256.25 کیلومتر تا بقایای شمالی دریای آرال می ریزد.


جشنواره بین المللی عکس سیر دریا در تاجیکستان برگزار شده و دارای مجوز (پاتروناژ) شماره XXX/2022 فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ)، 544-2022 انجمن عکاسی آمریکا (PSA) و Salon.Photo 2022-066 است. عکس هاي راه يافته به این جشنواره، ضمن ثبت در آرشیو FIAP  و PSA بنام عکاس، براي دريافت درجه های هنری (القاب) آنها نیز محاسبه خواهد شد.

نوشته های مشابه

تقویم

  • مهلت ارسال: یکشنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۱
  • داوری: یکشنبه، ۰۱ آبان ۱۴۰۱
  • توزیع کاتالوگ: یکشنبه، ۱۸ دی ۱۴۰۱

بخش(ها)

  • 1. آزاد تک رنگ (PIDM)
  • 2. آزاد رنگی (PIDC)
  • 3. طبیعت (ND)
  • 4. گردشگری (PSA PTD & FIAP TRAD)
  • 5. دریا (PSA PTD & FIAP TRAD)
  • 6. فوتوژورنالیسم (PSA PJD & FIAP TRAD)

در هر بخش می توان چهار عکس (درمجموع 24 عکس برای 6 بخش) ارسال کرد. هر عکس را تنها در یک بخش می توان شرکت داد. عکس های شبیه به هم را نمی توان در جشنواره شرکت داد. نسخه های رنگی و تک رنگ از یک عکس می بایست یک عنوان یکسان داشته باشند و نمی توانند همزمان در بخشهای مختلف این جشنواره شرکت داده شوند. عکس ها باید طبق تعاریف تعاریف فیاپ و PSA،که در انتهای فراخوان آمده، باشند.

اندازه ضلع افقی حداکثر 1920 پیکسل یا ضلع عمودی 1080 پیکسل باشد. حجم هر عکس از 2 مگا بایت بیشتر نباشد.

جوایز:

  • در مجموع 91 جایزه و تقدیر به بهترین عکس های ژانرهای مختلف اهدا می شود.
  • جایزه بهترین شرکت کننده: نشان آبی آسمانی فیاپ
  • جوایز بهترین شرکت کننده جشنواره به شرکت کننده ای داده می شود که بیشترین پذیرش را در شش بخش داشته باشد، همچنین جوایز کسب شده افراد نیز در محاسبه مجموع امتیازات، در نظر گرفته می شود. در صورتی که مجموع امتیازات دو شرکت کننده برابر باشد، شرکت کننده ای که زودتر ثبت نام کرده باشد، برنده خواهد شد. زمان پرداخت هزینه ثبت نام مبنای محاسبه است.

جوایز هر بخش:

مدال طلای فیاپ

مدال طلای PSA

دو روبان افتخار فیاپ

نشان FPC

لوح تقدیر


هزینه ثبت نام: 590 هزار تومان

شرکت در جشنواره:

  • شرکت در جشنواره برای تمام عکاسان جهان، اعم از حرفه ای و آماتور آزاد بوده و نیازی به عضویت در هیچ انجمن عکاسی نیست.
  • اگر برگزارکننده با دلیل قانع کننده تشخیص دهد که عکسی مطابق قوانین و فراخوان جشنواره نیست، می تواند عکس را از جشنواره حذف نماید.
  • عکس ها می بایست در چارچوب قوانین کشور باشد.

عنوان عکس:

عنوان فایل باید عنوان عکس به انگلیسی باشد. هر عکس باید یک عنوان منحصر به فرد به زبان انگلیسی داشته باشد که توصیف کننده آن عکس باشد و این عنوان منحصر به فرد باید برای شرکت آن عکس یا هر عکس مشابه به آن در تمامی جشنواره ها استفاده شود. یعنی هر عکس را در تمام جشنواره ها فقط با یک عنوان می توان شرکت داد.

حتی اگر عکسی را قبلا در جشنواره ای بصورت رنگی شرکت داده اید و در جشنواره دیگری آنرا سیاه و سفید ارایه می کنید هم، نباید عنوان را تغییر دهید. حتی اگر عکس را کراپ کردید و با یک کراپ جدید ارائه می دهید هم نباید عنوان آن را تغییر دهید. دو عکس مختلف نباید عنوان یکسان داشته باشند.

عنوان باید 35 حرف یا کمتر باشد. در عکس ارسالی نباید عنوان عکس یا اسم عکاس برای داوران قابل مشاهده باشد. و هیچ چیزی در عکس نباید وجود داشته باشد که به وسیله آن اسم عکاس شناسایی شود.

عکس را نمی توان با عنوان “بدون عنوان“،”شماره فایل دیجیتال عکاسی شده با دوربین” (مثلا DSC05121)، حروف خاص )مانند: &، $، #) یا دارای پسوندهای فایل مانند .jpg یا .jpeg و یا عنوانی که فقط شماره باشد (مثلا 123245) ارائه کرد، اینگونه عناوین، بدون عنوان محسوب شده و عکس های بدون عنوان از جشنواره حذف خواهند شد و برای دریافت القاب FIAP و PSA نیز محاسبه نمی شود. عنوان در داوری خوانده نمی شود و تنها برای شناسایی عکس است، به همین دلیل تمام عکس های خود را نامگذاری کنید. عنوان باید کوتاه باشد. عنوان های ساده برای عکس خود انتخاب کنید نه عنوان های بسیار پیچیده و عرفانی!

در بخش آزاد می توان عکس هایی با هر موضوع را شرکت داد. به عنوان مثال: پرتره، آیین ها، طبیعت، حیات وحش، چشم انداز، سفر، معماری، طبیعت بی جان، فوتوژورنالیسم، نجوم، خلاقه و غیره.

در تمامی بخش ها استفاده از هر نوع تکنیک مجاز است، از جمله :فتومونتاژ، پانوراما، HDR و غیره. در بخش آزاد رنگی، نقش رنگ در عکس نیز جز امتیازات عکس در داوری منظور خواهد شد.

عکس های تک رنگ را نمی توان در بخش های رنگی این جشنواره شرکت داد. نسخه های رنگی و تک رنگ از یک عکس می بایست یک عنوان یکسان داشته باشند و نمی توانند در بخشهای مختلف این جشنواره شرکت داده شوند.

هر جنبه ای از دریا را به ما نشان دهید. عکس را می توان با هواپیماهای بدون سرنشین (پهباد) یا روش های مشابه از زاویه بالا گرفته یا از داخل دریا مانند عکاسی در زیر آب گرفت.

عکس می تواند Seascape یا چشم اندازهای دریایی، چشم اندازهای طبیعی ساحلی، موج یا تصویری از دریا باشد، به شرط آنکه همیشه دریا مرکز توجه عکس باشد.

عواملی مانند انسان، مردم، حیوانات، قایق ها، سازه های دست ساز یا سایر موارد دریایی می توانند در عکس حضور داشته باشند، اما سوژه اصلی باید دریا باشد.

ورودی های بزرگ آب شور مورد قبول است. آبهای داخلی یا آبهای محصور در خشکی شامل آبراهه هایی مانند رودخانه ها و کانال ها، و آب درون خلیج های کوچک نیز مورد قبول است. عکس های از حیوانات زیر دریا نیز پذیرفته می شود.

برای ارسال اثر به اولین جشنواره عکس سیر دریا ۲۰۲۲ اینجا کلیک کنید یا با ما تماس بگیرید.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×