فراخوان جشنواره ها

رقابت بین المللی انیمیشن Animago AWARD 2019

رقابت بین المللی انیمیشن Animago AWARD 2019 که هر ساله در رشته های پویانمایی، عکس، جلوه های بصری، مصورسازی و طراحی سه بعدی برگزار می شود آمادۀ دریافت آثار ارسالی است و از تمامی استودیوها، شرکت های تولید فیلم، آژانس ها، فریلنسرها، اشخاص، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و اساتید مؤسسات آموزشی از سراسر جهان دعوت می کند تا در این دورۀ رقابت شرکت کنند.

در این دوره، جایزۀ مشهور رقابت در ۱۰ دسته اهدا می شود، که دستۀ «بهترین گرافیک درون بازی» جدیدترین دستۀ اضافه شده برای سال ۲۰۱۹ است.

دسته های رقابت بین المللی انیمیشن Animago AWARD 2019 به شرح زیر است:

بهترین عکس (still): هیئت داوران در این بخش ۳ تا از گیراترین عکس ها را بر مبنای طراحی و کیفیت های زیبایی شناسانه انتخاب می کنند. معیارهای اصلی سنجش عبارتند از: فوتورئالیسم، اجرای فنی، طراحی شخصیت و موضع هنری.
بهترین جلوه های بصری: این جایزه به موفق ترین ترکیب فیلم لایو اکشن و جلوه های بصری تعلق می گیرد. معیارهای ارزیابی عبارتند از: اصالت، باورپذیری و بی نقصی فنی.
بهترین جلوه های سینمایی بازی (game cinematic): بهترین پیش پرده (trailer) و جلوه های بصریِ درون بازی در کیفیت سینمایی: در این دسته هیئت داوران به اصالت، طراحی و اجرای دیجیتال بعلاوۀ برجسته ترین ترکیب دارماتیک امتیاز می دهند.
بهترین فیلم کوتاه: هدف از این جایزه تجلیل از بهترین کانسپت، اجرای فنی و داستان گویی است. در این بخش هیئت داوران، در کنار سنجش عوامل فوق، همچنین به ارزیابی طراحی شخصیت و انیمیشن می پردازند. همه چیز از فرم های گوناگون ایجاد شده توسط کامپیوتر (CG) و فیلم های لایو-اکشن تا فیلم های انیمیشن سه بعدی در این دسته قرار می گیرند.
• بهترین تولید تبلیغاتی (advertising production): داوران در این بخش به دنبال اصالت و زیبایش شناسیِ بصری هستند. کاربرد موثر VFX، انیمیشن، موسیقی و صدا در این بخش مدنظر داروان است. این بخش همچنین شامل Image film، infotainment و docutainment هاست.
بهترین کاراکتر: بهترین کاراکتر ایجاد شده توسط کامپیوتر (CG) بر مبنای طرح، مدلسازی، انیمیشن و تلفیق واقعی در فیلم انتخاب می شود. توانایی این کاراکتر در برانگیختنِ واکنش های احساسی از جمله دیگر عواملی است که در انتخاب بهترین کاراکتر مدنظر قرار می گیرد.
بهترین گرافیک درون بازی (in-game design) (دستۀ جدید): هدف از این جایزه تجلیل از بهترین گرافیت درون بازی با تمرکز بر طراحی کاراکتر، انیمیشن، واقعیت گرایی در حرکت بدن، اصالت و جریان بازی است.
بهترین تولید جوان: بهترین پروژۀ دانشگاهی در زمینۀ فیلم های ساخته شده توسط کامپیوتر (CG): معیارهای ارزیابی در این بخش شامل اصالت کانسپت، بازنمود دراماتیک، اجرای فنی بعلاوۀ طراحی کاراکتر و انیمیشن است.
جایزۀ هیئت داوران: هدفِ هیئت داوران رقابت animago از اهدای این جایزه تقدیر از تولید منحصر بفردی است که در نتیجۀ کانسپت یگانه اش و نیز ترکیب جلوه های بصری و اجرای فنیِ مجذوب کنندۀ خود، متمایز از آثار دیگر است.
بهترین طراحی متحرک (motion design): در جایزۀ بهترین طراحی متحرک، توجه بر آثاری با عناصر گرافیکی گوناگون است. معیارهای ارزشیابی عبارتند از: کانسپت فیلم و اصالت بعلاوۀ توانایی اجرای بصری اثر در برانگیختنِ واکنش های احساسی. این دسته همچنین تولیداتِ واقعیت مختلط (ترکیب واقعیت مجازی و جهان واقعی) (mixed reality) و مونوگرافیک ها را دربر می گیرد.

نوشته های مشابه

آثاری که پس از ۱ ژانویه ۲۰۱۶ (۱۱ دی ۱۳۹۴) تولید شده اند، چنانچه پیشتر در رقابت animago شرکت داده نشده باشند، واجد شرایط شرکت در رقابت بین المللی انیمیشن Animago AWARD 2019 هستند. هیچ محدویتی به لحاظ شمار آثار ثبت نامی در رقابت وجود دارد. با این حال، هر اثر باید بصورت مجزا در وب سایت رقابت ثبت نام شود.

دسته عکس (still)
یک عکس به منزلۀ تصویری تعریف می شود که عمدتا با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی ایجاد شده باشد. با این حال، ترکیب آن با عناصر واقعی و نیز روتوش با استفاده از نرم افزارهای دو بعدی نیز جایز است. در این بخش تمرکز بیشتر بر مدل سازی اشیاء، نحوۀ استفاده از مواد، بکارگیری نورپردازی و زاویۀ دید با درنظر گرفتن پیام تصویر است. استفاده از فناوری های نو و اصالت اثر از جمله موارد دیگری است که در ارزشیابی اثر مد نظر قرار می گیرد.

الزامات عکس های ارسالی:
• فرمت فایل: JPG RGB بدون فشرده سازی.
• رزولوشن: دست کم ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل، عمق رنگ ۸ بیت در هر کانال

دسته فیلم
این دسته در حکم منبعی برای فیلم هایی عمل می کند که عمدتا با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی و نیز ترکیب عناصر بصری گوناکون (compositing) ساخته شده اند. تمرکز این بخش بر اصالت و گیرایی اشیاء سه بعدی، نوپردازی و زوایای دوربین است. با این وجود، نمایش پردازی، تدوین و داستان سایر معیارهایی هستند که داوران، با در نظر گرفتن نوع اثر (برای مثال معماری، هنر، تبلیغات و بازرگانی) در ارزشیابی خود به آن توجه خواهند داشت.

الزامات فیلم های ارسالی:
• فرمت فیلم های ارسالی باید FullHD (1920 در ۱۰۸۰، ۲۵p) برای بهترین کیفیت ممکن باشند. البته فیلم های با کیفیت پایین تر نیز در رقابت پذیرفته خواهند شد، اما ترتیب دهندگان این رقابت سپاسگذار شما خواهند بود اگر آثار خود را مطابق این مشخصات تنظیم کنید.
• لطفا آثار خود را در یکی از فرمت های دیجیتالی MPG یا Quicktime ارسال کنید.
• تنها کدک های استاندارد در این رقابت پذیرفته می شوند.
• مدیا و فرمت ها: CD، DVD، BlueRay، USB-Stick یا USB-Harddisc. ارسال آثار به طریق آنلاین نیز ممکن است.
• افزون بر خود فیلم، به یک تصویر معرف از آن نیز نیاز است. این عکس در شمارۀ ویژۀ مجلۀ DIGITAL PRODUCTION انتشار خواهد یافت و در وب سایت animago نیز از آن استفاده خواهد شد. رزولوشن این عکس باید دست کم ۷۲۰ در ۵۷۶ پیکسل و با عمق عکس رنگ ۸ بیت در هر کانال باشد. لطفا عکس را در قالب یک RGB JPG بدون فشرده سازی ارسال کنید.

گروهی از داوران مستقلِ حرفه ای کار انتخاب ۳ نامزد در هر دسته و در پایان انتخاب نفر برنده از میان این سه تن را بر عهده دارند. دستۀ «بهترین عکس» توأمان با جایزۀ بهترین عکس به انتخاب خوانندگان از طرف مجلۀ DIGITAL PRODUCTION برگزار خواهد شد. در این مورد ویژه، به خوانندگان مجلۀ DIGITAL PRODUCTION به همراه اعضای شبکه های رسانه های اجتماعی این فرصت داده می شود تا بصورت آنلاین در این رأی گیری شرکت و برنده مسابقه را از میان سه اثر نامزد دریافت جایزه انتخاب کنند. برندگان نهایی در هر دسته همراه با جوایز خود در مراسم جشن GALA که در هنگام رقابت بین المللی انیمیشن Animago AWARD 2019، بین ۲ تا ۵ نوامبر ۲۰۱۹ برگزار می شود، معرفی خواهند شد. رقابت ANIMAGO یک گردهمایی بین المللی است که در Alte Kongresshalle در شهر مونیخ برگزار می شود.

مهلت ارسال آثار: ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۹ (۹ مرداد ۱۳۹۸)
جایزۀ رقابت: به برندۀ پروژۀ دستۀ «بهترین تولید جوان» جایزۀ ۵۰۰۰ یورویی اهدا می شود.
شرکت در این رقابت رایگان است!

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این رقابت به آدرس زیر مراجعه کنید:
https://www.animago.com/en/animago2019/award

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

موسسه فرد

گروهی از متخصصین و مترجمین با تجربه در زمینه های مختلف دورهم جمع شده اند تا بتوانند به دور از هیاهوهای موسسات متعدد و بزرگ با تبلیغات بسیار، از دانش و تجربه چندساله خود برای شروع تجربه ای جدید در این بازار شلوغ استفاده کنند. از مهمترین خصوصیات گروه فرد، انواع سفارش ترجمه بدون مراجعه حضوری مشتری (سفارش آنلاین) و پشتیبانی قوی و سریع کارها می باشد. ترجمه فیلم ها و فیلمنامه های فارسی و فرمت بندی ویژه برای ارسال به جشنواره های خارجی، ترجمه فیلمها و فایلهای انگلیسی به فارسی، به همراه زیرنویس و خروجی srt، با بهترین کیفیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×