رزیدنسی، فاند و فرصت شغلیفراخوان جشنواره فیلم

فراخوان توسعه فیلم مستند کلوزآپ بلژیک

فراخوان پروژه توسعه فیلم مستند کلوزآپ بلژیک منتشر شد.

کلوزآپ بنیاد غیرانتفاعی و غیردولتیِ مستقل مستقر در بروکسل است که از سال 2007 راه‌اندازی شده است.

کلوزآپ یک برنامه آموزشی، توسعه‌ای و راهنمایی برای فیلم‌سازان مستند سراسر آسیای جنوب غربی و شمال آفریقا فراهم کرده است. این برنامه سالانه از 24 فیلمساز مستند از پیشینه‌های قومی، مذهبی و سیاسی مختلف از سراسر آسیای جنوب غربی و شمال آفریقا پشتیبانی می‌کند. تاکنون بیش از 200 فیلم‌ساز مختلف از کشورهای این ناحیه را حمایت کرده است.

سراسر آسیای جنوب غربی و شمال آفریقا از جمله افغانستان، الجزایر، ارمنستان، آذربایجان، بحرین، مصر، گرجستان، ایران، عراق، اسرائیل، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، فلسطین، حمایت می کنیم. قطر، عربستان سعودی، سودان، سوریه، تونس، ترکیه، امارات متحده عربی، یمن.

نوشته های مشابه

نقطه قوت این بنیاد همیشه در اعتقاد به فوریت و ضرورت گفتگو بین هنرمندانی است که از جوامع مختلف آمده‌اند و با وجود سانسور، به دنبال ساختن پل‌ها بوده‌اند. با روحیه مقاومت ایجاد شده است -برای مقاومت در برابر روایت‌های رسمی و سانسور که بر بسیاری از مردم در جنوب غربی آسیا و شمال آفریقا تحمیل شده‌است. در این پرتو، این سازمان به دنبال آن است که به واسطه‌ی فیلمسازان مستقل به ساختن جامعه‌ای متنوع، کثرت‌گرا، عادلانه و باز برسیم که در آن غنای تفاوت‌ها را جشن بگیرد.

بخش‌های مختلف کلوزآپ:

  1. فیلمسازان منتخب در قالب یک برنامه اختصاصی توسط مربیان برجسته در زمینه فیلمسازی مستند در سه کارگاه شرکت می کنند. به فیلمسازان منتخب کمک هزینه مشارکتی اعطا می‌شود که هزینه تحصیل، بلیط هواپیما، هزینه‌های اقامت و وعده‌های غذایی را در طول سه کارگاهی که در طول برنامه سالانه برگزار می‌شود، پوشش می‌دهد.  مربیان، فیلمسازان را از طریق فرآیند خلاقانه توسعه یک بسته تولید مشترک عمیق، از جمله یک تیزر، راهنمایی می‌کنند که سپس در کارگاه نهایی در چارچوب یک انجمن ارائه می‌شود.
  2. فیلمسازان شرکت‌کننده مهارت‌های خود را ارتقا می‌دهند و درک خود را از چالش‌های هنری مرتبط با تکنیک‌های داستان‌گویی و دراماتورژی بهبود می‌بخشند. آنها در مورد فرصت‌های تولید مشترک، برنامه‌ریزی بودجه و موارد مالی و چارچوب قانونی در رابطه با حق پخش، دانش کسب می‌کنند.
  3. در پایان هر کارگاه، به همه شرکت‌کنندگان دستورالعمل‌های واضحی توسط مربیان و کارشناسان صنعت مهمان در مورد چگونگی پیشرفت پروژه‌هایشان داده می‌شود. در بین کارگاه‌ها، فیلمسازان شرکت‌کننده می‌توانند از طریق مکالمات زوم و ایمیل‌ها با مربیان شخصی خود در تماس نزدیک باشند.
  4. در سومین و آخرین کارگاه، فیلمسازان پروژه‌های خود را در یک تالار گفتگو در مقابل سرمایه‌گذاران بالقوه بازار مستند بین‌المللی ارائه می‌کنند.
  5. برنامه کلوزآپ همچنین جوایز معتبری را برای فیلمسازان منتخب ارائه می‌دهد که بخشی از مشارکت الهام‌بخش برنامه هستند.

موارد موردنیاز برای ثبت‌نام:

  • منابع تامین بودجه،
  • لینک ویدئویی کارهایی که پیش از این تولید کرده‌اید
  • لینک ویدئوی معرفی فیلمساز ( نهایتاً در 4 دقیقه)
  • لینک ویدئویی متریال بصری مرتبط با اثر (تیزر، صحنه‌ها، برشی از فیلم، …)
  • پروپوزال شامل موارد: خلاصه اثر، بیانیه کارگردان، بیوگرافی و رزومه متنی کارگردان و تهیه‌کننده، شرح روایی فیلم و جلوه‌های بصری، فایل بودجه‌بندی پروژه، عکس‌هایی که صحنه‌های اثر را توضیح دهند.

ثبت‌نام در این رویداد هزینه ورودی ندارد.

برای آماده سازی موارد و ارسال درخواست به فراخوان توسعه فیلم مستند کلوزآپ بلژیک با ما تماس بگیرید یا اینجا کلیک کنید.

 

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×